- 26 marca 2021 | Gazeta Wyborcza / red. Joanna Pasterczyk i red. Mateusz ChmielRzeszów – wyzwania na 20 lat
Rzeszów w ostatnich latach rozwinął się na wielu płaszczyznach, a to kreuje nowe wyzwania. Nadal są też pola, które dopiero czekają na impuls rozwojowy.
- 26 marca 2021 | Polskie Radio Kraków / red. Paweł SołtysikDlaczego warto studiować projektowanie gier komputerowych?
Jakie zajęcia będą przewidziane na kierunku projektowanie gier komputerowych? Gdzie będą mogli pracować absolwenci? Czym się różni programowanie na kierunku Informatyka od projektowania na kierunku Gier komputerowych? Rozmowa z mgr Łukaszem Bisem, EMBA, Prodziekanem Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej ds. kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna.
- 25 marca 2021 | Gazeta Wyborcza / red. Joanna PasterczykRzeszów patrzy w przyszłość
To przełomowy okres dla stolicy Podkarpacia. Jakie perspektywy rozwoju ma Rzeszów? Wypowiedzi rzeszowskich ekspertów w dziedzinie biznesu, ekonomii, oraz miłośników Rzeszowa
- 19 marca 2021 | Polskie Radio Rzeszów / red. Ola RojekRok pandemii – jak radzą sobie studenci?
W jaki sposób pandemia COVID-19 wpłynęła na funkcjonowanie uczelni i życie studentów? – Rozmowa o aktualnej sytuacji z Przewodniczącymi Samorządów Studenckich
- 13 marca 2021Jubileusz 25-lecia WSIiZ
W marcu Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania świętowała Jubileusz 25-lecia. Informacje prasowe o powstaniu WSIiZ pojawiły się w wielu mediach. Zachęcamy do zapoznania się z relacjami zamieszczonymi w gazetach, stacjach radiowych, stacjach telewizyjnych oraz na stronach www.
- 11 marca 2021 | Polskie Radio Rzeszów / red. Alicja KarłowskaPrzekaz internetowy – co ułatwia, a czego nie może zastąpić w szkolnictwie wyższym?
Jakie są blaski i cienie wykładów online? Co się zmieniło w relacji nauczyciel – uczeń na przestrzeni ostatniego roku? Gościem audycji była dr Iwona Leonowicz-Bukała z Katedry Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSIiZ.
- 10 marca 2021 | Biznes 24Rynek pracy w obliczu pandemii
Z czego wynika spadek popytu na pracę? Czy głównym powodem tego zjawiska jest pandemia i przedłużające się zamknięcie wielu branż? Na jakich pracowników jest obecnie największe zapotrzebowanie na rynku pracy?
- 5 marca 2021 | Polsat News / red. Agnieszka GozdyraJak wygląda sytuacja w Polsce rok po wybuchu pandemii?
Minął rok od wykrycia pierwszego przypadku COVID-19 w Polsce. Nadal nie możemy przewidzieć kiedy powróci normalność. Czujemy lęk przed przyszłością, stawiamy pytania „co dalej”? Jak powinniśmy myśleć, by nie popaść w depresję? Jak odnaleźć stabilność psychiczną? Debata z udziałem dr Barbary Przywary, Prodziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej WSIiZ.
- 26 lutego 2021 | Super Nowości / red. Wioletta KrukPokolenie zarazy. Jakie będzie?
W czasie pandemii odnotowano spadek rocznego przyrostu wiedzy o 60 – 70 proc (wg. Banku Światowego). W jaki sposób wyrwa w edukacji oraz długa izolacja wpłynie na młodych ludzi?
- 26 lutego 2021 | Polskie Radio Rzeszów / red. Dawid OsyskoCzy prowadzenie biznesu w Polsce Wschodniej może się opłacać? – Opinia ekonomisty WSIiZ
„Przedsiębiorcy nie wiedzą czy przetrwają następne pół roku, a wiadomo, że proces inwestycyjny planuje się na okres w dłuższej perspektywie mającej służyć przez wiele lat”- o preferencyjnych pożyczkach na prowadzenie biznesu w Polsce Wschodniej, przemyśle i rynku pracy opowiadał mgr Artur Chmaj, Dyrektor Centrum Transferu Technologii i Przedsiębiorczości WSIiZ.
- 26 lipca 2024Stypendium Dekaban-Liddle Senior Fellowship w Adam Smith Business School na Uniwersytecie w Glasgow dla wykładowcy WSIiZ
Dr hab. Robert Pater, prof. WSIiZ, otrzymał stypendium Dekaban-Liddle Senior Fellowship w Adam Smith Business School na Uniwersytecie w Glasgow na rok akademicki 2024-25. Prof. Pater będzie współpracował w ramach projektu pt. „Skutki napływu ukraińskich uchodźców na polskie lokalne rynki pracy z wykorzystaniem danych administracyjnych i internetowych”.
- 25 lipca 2024Najlepsze prace dyplomowe w roku akademickim 2023/2024
„Twórczość Wesa Andersona przez pryzmat autorskich plakatów” czy „Ocena działania antybakteryjnego nanocząstek srebra o małej średnicy w warunkach in vitro oraz ich potencjalne zastosowanie w kosmetologii” – to dwie jakże różne prace dyplomowe, ale obie bardzo ciekawe. A to tylko niektóre z tematów wyróżnionych prac dyplomowych w tym roku akademickim we WSIiZ. Obrony ciągle trwają i trwa także wybór najlepszych i najciekawszych prac absolwentów, które wyróżniane są przez Komisje egzaminu dyplomowego.
- 25 lipca 2024 | Polskie Radio Rzeszów / Adam GłaczyńskiDo kogo należy kosmos?
Naukowcy coraz częściej podejmują zagadnienia etyki czy bioetyki w kosmosie. Jednym z badaczy poświęcających swoje dociekania właśnie temu zagadnieniu jest dr hab. Konrad Szocik, prof WSIiZ. Jego najnowsza książka zatytułowana „Feminist Bioethics in Space: Gender Inequality in Space Exploration” jest pierwszą na świecie publikacją poświęconą feministycznej perspektywie myślenia o kosmosie i misjach kosmicznych.
- 24 lipca 2024 | Rzeszów News Portal InformacyjnyStudenci WSIiZ pomagają osobom w kryzysie bezdomności
Osoby decydujące się na studiowanie kierunku Praca socjalna na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie musi cechować wrażliwość na drugiego człowieka, empatia i chęć niesienia pomocy innym. Są to cechy, dzięki którym studenci WSIiZ, doskonale odnaleźli się w roli wolontariuszy, pomagając podopiecznym Stowarzyszenia Zupełne Dobro.
- 24 lipca 2024Współpraca WSIiZ i Lufthansa Group Business Services dla kierunku Filologia
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie nawiązała współpracę z Lufthansa Group Business Services. Współpraca ta obejmie kierunek Filologia, w szczególności specjalizacje takie jak tłumaczenia, język w mediach oraz komunikacja międzykulturowa w biznesie.
- 23 lipca 2024Certyfikaty Asiston WMS dla studentów kierunku Logistyka
25 studentów kierunku Logistyka, specjalność Logistyka produkcji i procesów magazynowych, otrzymało Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu z systemu Asiston WMS. W semestrze letnim przedmiot specjalnościowy Gospodarka magazynowa był prowadzony przez Prezesa Zarządu firmy Asiston Pana Roberta Gozdka w oparciu o autorski program Asiston WMS.
- 23 lipca 2024Certyfikacja w środowisku pracy
W ramach współpracy z Pearson, partnerem strategicznym kierunku Filologia, oferujemy możliwość przystąpienia do następujących egzaminów i testów w atrakcyjnych cenach:
1. Egzaminy / certyfikaty w środowisku pracy:
Versant Professional English Test (VPET) – test kompetencji językowych w środowisku biznesowym. Sprawdza umiejętności językowe w zakresie mówienia, pisania, słuchania i czytania w kontekście środowiska biznesowego z wykorzystaniem sytuacji związanych z międzynarodowym miejscem pracy. Potwierdzony certyfikatem.
https://www.pearson.com/english/versant/our-tests/professional-english-test.html
· najważniejsze informacje o teście https://youtu.be/EK5r7xz8_50.
· Versant jest dostępny na dwóch poziomach Level 1: pre A1-B1+ oraz Level 2 : B1+-C1. Po przystąpieniu do testu Versant Professional English Test, zdający otrzymuje certyfikat oraz raport wyników. Raport wyników zawiera wynik w skalach Global Scale of English i CEFR, opis kompetencji dla każdej z umiejętności językowych – mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie – jak również praktyczne wskazówki dotyczące dalszej nauki.
· link do score report https://www.pearson.com/content/dam/one-dot-com/one-dot-com/english/versant-test/sample-score-reports-2022/sample-score-report-versant-professional-english-test-l2.pdf
· link do validation report https://www.pearson.com/content/dam/one-dot-com/one-dot-com/english/versant-test/Versant-Professional-English-Test-Description-ValidationSummary.pdf
· link do filmu Test-Taker overview https://www.youtube.com/watch?v=P5YsbqsTw4I&t=28s
· clickable demo https://www.pearson.com/languages/hr-professionals/versant/versant-test.html#/vpet
Versant English Certification (VEC)
· certyfikaty w środowisku pracy: Versant by Pearson English Certificate oraz: Versant by Pearson English Certificate
· nowość na rynku polskim, formuła „direct to customer” – sprzedaż odbywa się przez platformę, czyli student sam zamawia kod / egzamin
2. Egzaminy PEIC computer-based (dawny egzamin PTE):
International Certificate (pearson.pl)
Pearson English International Certificate | Pearson Languages
· clickable demo: wersja demo egzaminu PEIC CBT – nie ma potrzeby zakładania konta, wystarczy wybrać górny przycisk z napisem: I would like to access without Login/signUp
· certyfikat z egzaminu computer-based ma tę samą moc i uznawalność jak zdawany do tej pory paper-based
· nie ma sztywnych terminów / konkretnych dat sesji egzaminacyjnych. Kursant sam wybiera termin (na platformie w kalendarzu)
· kursant ustala z Centrum, w którym miejscu zdaje egzamin (czy w szkole, czy w domu i na jakim sprzęcie)
· ten film pokazuje zdawanie egzaminu w warunkach domowych lub w sali w szkole z wykorzystaniem proctoringu czyli systemu monitoringu online: PEIC CBT FILM
· przykład egzaminu na poziomach A1/A2 oraz B1 i wyżej: PEIC CBT A1/A2 oraz PEIC CBT B1 i wyżej
- przykładowy certyfikat PEIC Certyfikat oraz raport wyników dla zdającego Sample Score Report
Dodatkowe informacje:
- Artificial Intelligence and PEIC CBT: Pioneering AI | Pearson Languages
- Test Tips
- Test Taker Handbook
- Test Taker Guide
Bezpłatna aplikacja WARM UP na smartfony:
-iOS: Pearson English Warm Up on the App Store (apple.com)
-Android: Pearson English Warm Up – Apps on Google Play
PEIC CBT supported by CREDLY: Credly – English Language Learning | Pearson Languages
Taką odznakę / badge od Credly można umieścić np. na swoim koncie LinkedIn jako poświadczenie zdania danego egzaminu na konkretnym poziomie.
3. Alternatywa dla egzaminów – testy benchmark: testy diagnozujące dany poziom np. diagnoza po semestrze / po roku / po danym kursie – na danym poziomie; testy od 14 roku życia
- katalog: Level & Benchmark (pearson.pl) oraz broszura: Benchmark_Test_Brochure_1.1.pdf (pearson.pl) Katalog globalny: Benchmark Test – Measure real English progress, fast. | Pearson Languages
- po zakończeniu testu kursant oraz szkoła otrzymują szczegółowy raport: indywidualny: Benchmark_Test_Score_Report__Individual_.pdf (pearson.pl) raport grupowy: Benchmark_Test_Score_Report__Group_.pdf (pearson.pl)
- kursant otrzymuje też certyfikat z logo Pearson i uczelni
- 23 lipca 2024Partnerzy kierunku
- 23 lipca 2024Koło Naukowe Humanus
Interdisciplinary Research Club 'Humanus’
Who are we?
We aim to reflect on cultural, social and ethical problems posed by human activity in the Anthropocene, i.e. the “age of the human.” We focus mainly on media, film and literary representations of cultural, social and ethical problems. We intend to creatively mix different discourses, narratives and disciplines so that science and the humanities do not belong to separate spheres but are in dialogue with each other.
What do we do?
Our meetings are concerned with debates, film discussions, workshops, presentations, and cultural and social activities revolving around the following topics:
Culture and communication:
• cultural traditions,
• cultural norms and stereotypes,
• how culture affects communication,
• representation of cultural and social issues in art and media.Medical Humanities:
• bioethics, e.g. ethical issues regarding transplantation, in vitro or euthanasia,
• clinical ethics,
• how different cultures, religions and societies influence medical ethics;
• how media and art problematize issues connected to bioethics and clinical ethics.Environmental Humanities:
• how media and art can help us understand ecological crisis;
• the impact of capitalism and colonization on the environment;
• environmental injustice;
• sustainable development and different cultures.Activism:
• Engaging in activism can help us take a fresh look at the world’s problems and positively impact society. We organize events aimed at providing social care and support. - 23 lipca 2024Konferencje
Join us for Shapes of Dystopia International Conference on May 14, 2024!
For more info visit https://tiny.pl/d9jjb