BIP WSIiZ
Ciekawa lekcja

Ciekawa lekcja

Nauczyciele ze szkół ponadpodstawowych mogą zgłaszać udział w projekcie do 30 czerwca 2023 r. telefonicznie lub mailowo. Projekt jest całkowicie bezpłatny dla uczestników.

Ciekawa lekcja

skierowana jest do uczniów szkół ponadpodstawowych, w tym głównie maturzystów. Projekt finansowany jest z własnych funduszy, a co za tym idzie całkowicie bezpłatny dla uczestników.

W ramach projektu Nauczyciel może dopasować do uczniów tematy lekcji, który zostanie przeprowadzony w klasach przez naszych dydaktyków. W każdej z lekcji powinna uczestniczyć jedna klasa (około 20 uczniów). Lekcja trwa minimum 45 minut i odbywa się przez platformę Cisco WebEx.

Tematy Ciekawych lekcji do wyboru: zobacz

Ciekawa lekcja

Tematy Ciekawych lekcji, podzielone na kierunki:

Ustalanie tematów w trakcie.

Ścieżka polskojęzyczna:

  • Programowanie serwisów internetowych i urządzeń mobilnych.
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Jak szybko zacząć programować.
  • Konfiguracja i symulacja sieci bezprzewodowej z wykorzystaniem programu Packet Tracer

Ścieżki anglojęzyczna:

  • Internet Rzeczy – projektowanie inteligentnego domu
  • „Jak kwiat lotosu wpłynął na stworzenie teflonu – rośliny w służbie człowieka”
  • „Jak liść zamienił się w wąs czepny – historia o przystosowaniu roślin do środowiska”
  • „Dlaczego rzeki bywają groźne?”
  • „Zdrowa rzeka, zdrowe mokradło”
  • „Dlaczego bagna powinny być mokre?”
  • „Odpowiedzialne zakupy, czyli jak poprzez świadome wybory możemy walczyć ze współczesnym niewolnictwem?”

Ścieżka polskojęzyczna:

  • Komunikacja interpersonalna – co pomaga w byciu przekonującym?
  • The Spanish Men who went to Japan – negocjacje międzynarodowe w kontekście różnic kulturowych.
  • Jak działa gospodarka? – Podstawowe wielkości ekonomiczne.
  • Zasady funkcjonowania systemu ubezpieczeń społecznych/gospodarczych w Polsce.
  • Analizy stosowane przez inwestorów giełdowych.
  • Być jak Eisenhower, czyli zarządzanie czasem w praktyce.
  • Nie wyrzucaj, wykorzystaj! Zastosowanie odpadów żywnościowych w dietetyce i kosmetologii.
  • Empatia w biznesie i nie tylko, czyli Design Thinking dla początkujących.
  • Pomoc czy przeszkoda? – kilka słów o kontrolowaniu.

Ścieżki anglojęzyczna:

  • Przyszłość lotnictwa – jak (i czy) będziemy latać w najbliższych dekadach? – Przybliżenie trendów w lotnictwie, poruszenie zagadnień ochrony środowiska przez branżę lotniczą, trendy rozwoju przewoźników lotniczych i producentów samolotów.
  • „Wszyscy zarabiają, tylko nie my” – jakie podmioty i w jaki sposób zarabiają w branży lotniczej. – Przybliżenie najważniejszych składowych kosztów zawartych w cenie biletu lotniczego, dochodowość branży, czynniki wpływające na optymalizację kosztową, przedstawienie najważniejszych podmiotów w branży lotniczej. 
  • Niech podcasty będą z wami – o mocy podcastu.
  • Jak przygotować dobry tekst do internetu?
  • Pokaż się na TikToku i zrób to dobrze.
  • Jak dbać o cyfrową higienę?
  • Czy przyszłość należy tylko do informatyków? O czterech umiejętnościach przyszłości.
  • Influencer Marketing – czyli czy na Instagramie naprawdę da się zarabiać?
  • Typy osobowości zaszyfrowane w kolorach.
  • Jak kontrolować emocje (lub nazwa Emocje pod kontrolą).
  • Asertywność, czyli nie tylko sztuka mówienia „Nie”.
  • Savoir-vivre rozmowy rekrutacyjnej.
  • Skuteczna rekrutacja – jak dostać wymarzona pracę.
  • 10 zasad pisania CV.
  • Reguły Incoterms 2020 – rewolucja czy ewolucja?
  • Logistyka zwrotna jako wyraz zastosowania koncepcji logistyki w obszarze wykorzystania odpadów.
  • Logistyczna obsługa klienta kluczem do sukcesu przedsiębiorstwa.
  • Koszty logistyczne.
  • Jaką drogę musi pokonać paczka, aby trafić w ręce odbiorcy?

Zajęcia prowadzone w języku angielskim:

  • The meaning of Britishness
  • Coffee-houses in 18th-century London
  • The Queen is dead, long live the King! – the fate of monarchy in the UK
  • Battling stereotypes: Native Americans in the 21st century
  • Travel and tourism in Zimbabwe – zajęcia ze studentem obcokrajowcem

Zajęcia prowadzone w języku polskim:

  • Poznaj Chiny – wprowadzenie do języka, kultury i tradycji Państwa Środka
  • 15 produktów zwiększających odporność organizmu.
  • Procedury pielęgniarskie – pomiar ciśnienia tętniczego krwi, pobieranie krwi.
  • Ścieżka kariery zawodowej pielęgniarki.
  • „Palec i główka to szkolna wymówka. Jak radzić sobie z napięciowymi bólami głowy.”
  • „Skuteczny trening – jak wyrzeźbić swoje ciało.”
  • „Body positive – granica między zdrowiem a chorobą.”
  • „Kręgosłup nie wieszak, czyli kodeks zasad i rad jak dbać o zdrowe plecy.”
  • Co jest w moim kosmetyku, czyli jak czytać etykiety produktów kosmetycznych.
  • Jak cofnąć swój zegar biologiczny, czyli o sile antyoksydantów w diecie.
  • Profesjonalne techniki makijażu.
  • Trądzik „no problem” – jak prawidłowo pielęgnować cerę trądzikową.
  • Znajdź swój kolor – tajniki analizy kolorystycznej.
  • Fotomanipulacja na podstawie portretu.
  • Podstawy projektowania ikon.
  • Adobe Photoshop w praktyce.
  • Podstawy rysunku.

Galeria zdjęć:


Gra decyzyjna

to jedna z najlepszych metod kształcenia problemowego, która pozwala uczestnikom tworzyć zjawiska, sytuacje i procesy identyczne z tymi, które na co dzień występują w firmach czy przedsiębiorstwach.

W czasie gry zespoły podlegają ocenie nie tylko według kryteriów powodzenia takich jak: plan, budżet, przychody, obrót, ale także tematów miękkich, jak: efektywność zarządzania zespołem, komunikacja wewnętrzna, autorytet lidera, poziom motywacji. Wynik końcowy gry zależy głównie od zaangażowania uczestników, co dodatkowo aktywuje u ludzi silny instynkt do gry i rywalizacji z innymi zespołami.

Tematy Gry decyzyjnej plik do druku: zobacz

Ciekawa lekcja

GRA DECYZYJNA I

czas trwania zajęć: 2 godziny lekcyjne
Liczba uczestników: 12-28 (rekomendowana liczba 12-16 osób)

Opis: Skuteczny negocjator to komputerowa gra negocjacyjna online. Gra jest symulacją sytuacji, wymagających znalezienie kompromisu. Każdy gracz wciela się w rolę postaci w różnych sytuacjach negocjacyjnych. Gra kształci umiejętności miękkie takie jak:

  • umiejętność komunikacji,
  • umiejętność krytycznego myślenia,
  • umiejętność szukania nieszablonowych rozwiązań.

W czasie zajęć gracze realizują wybrane scenariusze z zakresu:

  • negocjowanie harmonogramu użycia auta służbowego,
  • podział wspólnych łupów pomiędzy poszukiwaczami skarbów,
  • negocjowanie harmonogramu dni wolnych w biurze,
  • umiejętność przygotowania się do negocjacji.

POZIOM 1
(rekomendowany dla uczniów, którzy nie mieli dotychczas styczności z tematyką negocjacyjną)

W tej rozgrywce uczestnicy określają interesy obu stron, obszar negocjacji, argumenty na poparcie swoich interesów oraz kryteria obiektywne. Osią każdej rozgrywki są negocjacje z kontrahentem, z którym łączy ich wieloletnia współpraca:

    • „Mięs-Ex”
    • „Dom w skowronkach”
    • „Terminarze”
    • „Framuga i Przeróbka”

POZIOM 2 – tylko stacjonarnie
(rekomendowany dla uczniów, którzy zrealizowali rozgrywkę z obszaru pierwszego)

W tej rozgrywce uczestnicy muszą albo wynegocjować korzystanie z określonych zasobów dla siebie i dla całego zespołu albo podzielić zasoby między siebie:

    • „Samochód służbowy”
    • „Poszukiwacze skarbów
    • „Dzień wolny od pracy”

GRA DECYZYJNA II

czas trwania zajęć: 8 godzin lekcyjnych
Liczba uczestników: 12-30 (rekomendowana liczba 12-16 osób)

Warsztaty mogą zostać zrealizowane wyłącznie na terenie uczelni.

Opis: Rozgrywka toczy się wokół zarządzania kompetencjami pracowników w celu osiągania jak najlepszych wyników finansowych w firmie. Gra uczy jak gospodarować potencjałem pracowników, jak ten potencjał wyzwalać i rozwijać, aby z sukcesem realizować biznesowe przedsięwzięcia. Gra jest symulacją firmy, w której podobnie jak w życiu trzeba pozyskać pracowników, zainwestować w ich rozwój, motywować finansowo i pozafinansowo, a także jak trzeba zwalniać. Gra kształci umiejętności miękkie takie jak:

  • umiejętność komunikacji,
  • umiejętność krytycznego myślenia,
  • umiejętność szukania nieszablonowych rozwiązań,
  • umiejętność pracy zespołowej,
  • umiejętność podejmowania decyzji w warunkach niepewności,
  • umiejętność zarządzania dobrami.

GRA DECYZYJNA III

Czas trwania zajęć: 2 godziny lekcyjne
Liczba uczestników: 12-28 (rekomendowana liczba 12-16 osób, podział uczniów na 4-6 osobowe zespoły)

Opis: Design Thinking to komputerowa gra decyzyjna online, której podstawą jest rozwiązywanie w sposób twórczy i innowacyjny realnych problemów biznesowych i społecznych, zgodnie z metodą Design Thinking. Gra kształci umiejętności miękkie takie jak:

    • rozwój cech człowieka kreatywnego, umiejącego działać w sposób przedsiębiorczy,
    • umiejętności precyzyjnego zdefiniowania problemu i wyzbycia się standardowych ram myślowych,
    • prezentowanie pomysłów oraz poprawa skuteczności komunikacji i konstruktywnej krytyki.

W czasie zajęć gracze realizują jeden wybrany scenariusz:

    • Potencjalny użytkownik” – (90 minut) – kreowanie persony użytkownika produktu/usługi;
    • Zrozumienie użytkownika” – (90 minut) – tworzenie mapy empatii użytkownika produktu/usługi .

KONTAKT

Dział Rekrutacji WSIiZ
ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów
tel.: 17 866 11 88, 17 866 11 99
e-mail: rekrutacja@wsiz.edu.pl

Czy wiesz, że Wyższa Szkoła Informatyk i Zarządzania w Rzeszowie należy do czołówki najlepszych uczelni w Polsce? Oferujemy kształcenie praktyczne, dostosowane do trendów panujących na rynku pracy. Badania dowodzą, że nasi absolwenci szybko znajdują dobrze płatną pracę i są zadowoleni ze studiów.

Telefon: 17 866 11 11

Fax: +48 17 866 12 22

E-mail: wsiz@wsiz.edu.pl

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania

ul. Sucharskiego 2,

35-225 Rzeszów

Zapisz się do newslettera

Skip to content