- 20 kwietnia 2020 | NewsweekDo pracy by się szło
Analiza dr Roberta Patera, Kierownika Katedry Ekonomii i Finansów WSIiZ
- 13 kwietnia 2020 | www.nowiny24.pl / red. Ula SobolNajbliższe miesiące będą dla nas bardzo trudne
Analiza mgr Dominika Łazarza, ekonomisty z WSIiZ
- 4 kwietnia 2020 | Gazeta WyborczaHabermas, niezły buchalter
Polemika prof. Jana Woleńskiego z Tadeuszem Bartosiem
- 27 marca 2020 | Polskie Radio Rzeszów / red. Alicja KarłowskaCzy koronawirus sprawił, że mądrzej zaczęliśmy korzystać z internetu?
Rozmowa z dr Barbara Przywarą, Prodziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej ds. kierunków Dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz Media cyfrowe i komunikacja wizerunkowa.
- 26 marca 2020 | Polskie Radio Rzeszów / red. Weronika Wilczyńska i red. Karol SkrobaczUczelnia „na wyciągnięcie ręki” – jak wygląda e-learning?
Rozmowa z dr hab. Agatą Jurkowską-Gomułką, prof. WSIZ, prorektor ds. nauki WSIiZ
- 23 marca 2020 | TVP RZESZÓW / red. Grzegorz BoratynPandemia koronawirusa jest szansą do wytworzenia nowej przestrzeni edukacyjnej, czy obowiązkiem niezbędnym do przetrwania?
Rozmowa z dr hab. Andrzejem Rozmusem, prof. WSIZ, prorektorem ds. nauczania WSIiZ
- 17 marca 2020 | Polskie Radio Rzeszów / red. Agnieszka LipskaCzy pandemia COVID-19 pozwoli nam rozwinąć system szkolnictwa, pracy zdalnej lub innych dziedzin życia?
Rozmowa z dr Konradem Szocikiem z Katedry Nauk Społecznych WSIiZ
- 14 marca 2020 | TVP RZESZÓW / red. Grzegorz BoratynAntropocen – Czy weszliśmy w epokę, w której ludzka działalność kształtuje naszą planetę bardziej, niż jakakolwiek do tej pory naturalna siła?
Rozmowa z dr Magdaleną Hoły-Łuczaj z Katedry Nauk Społecznych WSIiZ
- 11 marca 2020 | Gazeta WyborczaW jaki sposób należy kierować środki do określonej grupy badawczej?
Dr hab. inż. Tadeusz Pomianek, prof. WSIiZ, opisuje sposób finansowania oraz rozdysponowania środków dla uczelni
- 11 marca 2020 | Gazeta Wyborcza / Grzegorz BoratynNagradzać tych, którzy dobrze uczą. Spór o reformę Gowin
(rozmowa z prof. dr. hab. inż. Tadeuszem Pomiankiem)
- 24 maja 2022Zmiany we Władzach Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Od 1 czerwca br. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie zyska Wiceprezydenta, będzie nim obecny Rektor Uczelni dr Wergiliusz Gołąbek. Rektorem WSIiZ zostanie dr hab. Andrzej Rozmus, Prorektorem ds. Nauczania – dr Małgorzata Gosek a Prorektorem ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej pozostaje dr hab. Agata Jurkowska-Gomułka.
- 24 maja 2022Dzień Afrykański 2022 we WSIiZ
Opowieści, prezentacja regionalnych instrumentów oraz wspólne tańce i zabawa – w niezwykle przyjemnej atmosferze upłynął plenerowy Dzień Afrykański w kampusie WSIiZ w Kielnarowej. Spotkanie było okazją do lepszego poznania się Międzynarodowej Społeczności WSIiZ.
- 24 maja 2022Nauka języka i inne możliwości dla uchodźców z Ukrainy
Nauka języka polskiego i rozmówki w języku angielskim, a także malowanie twarzy i wyjście na kręgle – to propozycje dla ukraińskich dzieci. Dorośli nadal mogą korzystać z porad prawnych i psychologicznych oraz brać udział w kursach językowych. W tym tygodniu w ramach działającej we WSIiZ świetlicy „Przyjdź i odpocznij, Nauka, relaks, zabawa” zaplanowane są także pokazy filmowe, strefa relaksu przy kawie i posiłku oraz możliwość korzystania ze stanowisk komputerowych.
- 23 maja 2022 | Polskie Radio Rzeszów / red. Justyna PiekłoJaka przyszłość czeka produkcję żywności?
Jakie formy produkcji żywności istnieją obecnie, czy mają one wpływ na środowisko i zdrowie konsumenta? Czym są farmy wertykalne i jak taka uprawa wygląda? Czy w celu zapewnienia odpowiedniej ilości żywności w skali świata będziemy musieli opracować alternatywne modele produkcji? Zachęcamy do odsłuchania wywiadu z prof. Janem Krupą na temat przyszłości produkcji żywności.
- 23 maja 2022Wykład otwarty prof. Leszka Balcerowicza – zapraszamy 6 czerwca br. do Auli im. prof. Jerzego Chłopeckiego
„Polska wkroczyła w niebezpieczny zakręt swojej historii. Uniknięcie wielkiego historycznego upadku wymaga jak największej liczby dobrze poinformowanych obywateli” – przekonuje prof. Leszek Balcerowicz. Jego wykład otwarty we WSIiZ nosi tytuł: „Scenariusze dla Polski”.
- 23 maja 2022WSIiZ patronem honorowym Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej i Konkursu Młodych Inżynierów
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania objęła patronatem honorowym VII edycję Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej i Konkursu Młodych Inżynierów. W wydarzeniu weźmie udział kilkunastu reprezentantów WSIiZ – siedmiu z nich współorganizuje konferencję, a czterech zaprezentuje w konkursie stworzoną przez siebie aplikację.
- 23 maja 2022Student WSIiZ z wyróżnieniem w międzynarodowym konkursie
Tobiasz Ciemierkiewicz, student pierwszego roku Grafiki komputerowej i produkcji multimedialnej, otrzymał wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Komiksowym pt. „Legendy i baśnie z krajów Europy Karpat”.
- 23 maja 2022Bioetyczny panel dyskusyjny z udziałem dr Szocika
Uniwersytet Toronto zaprosił dr Konrada Szocika z Katedry Nauk Społecznych WSIiZ do udziału w panelu dyskusyjnym online pod tytułem „Interstellar Health: Medicine to New Heights”.
- 23 maja 2022Letnia Graduacja we WSIiZ – witamy kolejnych Absolwentów!
Do grona społeczności Absolwentów WSIiZ dołączyło kolejnych kilkaset osób. Są to tegoroczni absolwenci kierunków: Informatyka (studia I stopnia inżynierskie), Filologia (studia I stopnia licencjackie), Logistyka (studia I stopnia inżynierskie), Fizjoterapia (studia II stopnia). Wszystkim magistrom, inżynierom oraz licencjatom serdecznie gratulujemy!
- 19 maja 2022Edukacja medialna jest naszym prawem
W świecie dezinformacji, fake newsów i informacyjnych baniek trzeba włożyć sporo wysiłku, żeby zachować rzeczowy ogląd sytuacji. Trudno o to dbać, skoro nikt z nas nie był uczony, jak odróżniać manipulację medialną od prawdy, gdzie weryfikować fakty, oraz co warto, a czego nie warto podawać dalej. Spędzamy większość dnia w świecie online, którego wielu z nas nie rozumie, stając się obiektem działań, których nie jesteśmy świadomi. Jeśli w tym świecie wciąż mamy wątpliwości, czy warto wdrażać edukację medialną w kształceniu dzieci i młodzieży, to chyba czas na rewizję podejścia. Mamy prawo wiedzieć, kto i jak na nas wpływa.