Warsztat antydyskryminacyjny dla równości płci w akademii
serdecznie zapraszamy osoby zatrudnione na stanowiskach badawczo-dydaktycznych, wykładowych oraz administracyjnych w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na szkolenie online pt. „Włączająca społeczność akademicka: warsztat antydyskryminacyjny dla równości płci w akademii”, realizowany w ramach wdrażania uczelnianego Planu Równości Płci.
Prowadzącą warsztaty będzie dr Iwona Leonowicz-Bukała, współautorka Planu Równości Płci we WSIiZ, Dziekanka Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej WSIiZ, absolwentka kulturoznawstwa oraz podyplomowych Gender studies w Instytucie Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk. Badaczka współczesnych migracji, komunikacyjnych aspektów chorób przewlekłych, a także kwestii równości płci w akademii, w szczególności
w pracy naukowej.
Termin szkolenia dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach:
• badawczo-dydaktycznych oraz wykładowych – 14 czerwca (piątek) br., godz. 9:00-11:15, online.
• administracyjnych – 17 czerwca (poniedziałek) br., godz. 9:00-11:15, online.
Celem warsztatu jest podniesienie świadomości uczestników na temat problemów dyskryminacji w środowisku akademickim, głównie w kontekście równości płci, ale także dyskryminacji na tle rasy, etniczności, narodowości, religii wieku czy stanu zdrowia. Słuchacze będą mogli wspólnie zastanowić się, w jakich sytuacjach związanych z pracą akademicką – badawczą, dydaktyczną czy organizacyjną – oraz sytuacjach związanych z obsługą studentów i pracowników badawczo-dydaktycznych mogą spotkać się z aktami dyskryminacji lub sami – często nieświadomie – być jej sprawcami. Warsztat dotyczy kompetencji miękkich, będąc naturalną kontynuacją szkolenia o prawnych aspektach dyskryminacji.
Spotkanie adaptacyjne
Podstawą dobrej współpracy jest adaptacja nowego pracownika, czyli kompleksowe działania mające na celu przystosowanie pracownika do nowego środowiska, warunków pracy, a także norm i zwyczajów panujących na Uczelni. Działania te rozpoczynają się od zorganizowania przez Biuro Doradztwa Personalnego spotkania adaptacyjnego (przed rozpoczęciem danego semestru) dla asystentów i adiunktów po to, aby nowy pracownik zapoznał się z regulaminami, systemem pracy, możliwościami stypendialnymi, przydziałem do katedr, dydaktyką, sprawami dziekanatowymi, godzinami organizacyjnymi oraz korzystaniem z sieci.
Szkolenie z Warsztatu Dydaktycznego
Specjalne szkolenia z obszaru komunikacji dydaktycznej, które pozwalają nauczycielom doskonalić umiejętność efektywnego komunikowania się z różnymi typami osobowości, radzić sobie z trudnymi osobowościami i trudnymi sytuacjami mogącymi mieć miejsce w trakcie zajęć dydaktycznych. Ponadto uczestnicy uczą się, jak skutecznie zarządzać uwagą audytorium oraz uczą się pracować z głosem. Zdobywają też (lub doskonalą) umiejętność konstruktywnego moderowania grupy poprzez odpowiednie wzorce komunikacji.
Mentoring dydaktyczny
Ma na celu zdobycie kompetencji i umiejętności przydatnych do prowadzenia i rozwijania warsztatu dydaktycznego. Polega na opiece mentora, który swoją postawą nauczyciela akademickiego, umiejętnościami, udziela rad w zakresie kształtowania ścieżki dydaktycznej i rozwoju osobistego w tym obszarze. Osoba objęta programem powinna uczestniczyć w zajęciach dydaktycznych swojego mentora w celu zapoznania się z warsztatem doświadczonego pracownika, sposobami prowadzenia zajęć, naukę przez obserwację pracy (mentoring jest więc relacją między osobą dłuższym stażu dydaktycznym, o większym bagażu doświadczeń z osobą o mniejszych kompetencjach lub krótszym stażu pracy).
Szkolenia językowe
Centrum Języków Obcych co roku organizuje dla pracowników kursy językowe na poziomie średnio-zaawansowanym i zaawansowanym z różnych języków obcych. Kursy realizowane są w każdym semestrze. Zajęcia odbywają się w godzinach dostosowanych do potrzeb grupy. Pracownicy poszerzają znajomość m.in. języka angielskiego, by następnie wykorzystać ją przy prowadzeniu zajęć dydaktycznych na kierunkach prowadzonych w języku angielskim. Na zakończenie kursu CJO oferuje egzaminy międzynarodowe telc, LCCI IQ, PTE i ETS z poziomów: B2/C1.
Szkolenia w projektach
Pracownicy mają możliwość wyjazdu szkoleniowego w ramach programu Erasmus. Dzięki temu pracownicy mogą pogłębiać swoją wiedzę i doświadczenie z obszaru działalności zawodowej, którą zajmują się na co dzień w swojej pracy.
Ponadto Uczelnia realizuje szereg projektów rozwojowych, w których oferowane są dla pracowników szkolenia na temat m.in.:
Radzenie sobie ze stresem
Pozyskiwanie grantów w ramach programu Horyzont 2020
Wystąpienia publiczne
Analiza przedsięwzięć inwestycyjnych
Efektywna komunikacja w zespole
Analityka biznesowa
Coaching menedżerski
Neurodydaktyka w praktyce. Innowacyjne metody pracy ze studentami