Laboratorium jest zlokalizowane w sali KM112 i może służyć do badań nad porównaniem skuteczności tradycyjnych i elektronicznych form kształcenia, porównana narzędzi różnych firm do tworzenia kursów e‑learningowych, możliwości tworzenia i wykorzystania obiektów wiedzy w tworzonych kursach zdalnego nauczania, określenia jakości obiektów wiedzy (z perspektywy pedagogicznej i technicznej), wykorzystania platformy e‑learningowej i zakupionych narzędzi współpracy przy realizowanych międzynarodowych projektach, wykorzystanie e‑learningu w nauczaniu osób niepełnosprawnych.
Laboratorium wyposażone jest w specjalny sprzęt dla osób niedowidzących np. w monitory i drukarki Brajla. Wśród wyposażenia Laboratorium znajdują się m.in.:
- dwa monitory dotykowe 19″ NEC EA190M,
- monitor Braille’a BrailleMate 20,
- tablet interaktywny, bezprzewodowy Waltop X861,
- kamera cyfrowa HD Sony HDR-XR155EB,
- oprogramowanie Jaws Professional,
- drukarka Brajlowska Index Basic-D.
Laboratorium Laboratorium Technik Nauczania Wspomaganych Nowoczesnymi Technologiami Informatycznymi pozwala na prowadzenie badań w zakresie rozwiązań zdalnego nauczania. Uczelnia posiada dwie platformy e‑learning: eWSIiZ (http://e-wsiz.pl) oraz Blackboard (https://bb.wsiz.edu.pl). W przypadku platformy Blackboard wdrożone są 4 moduły: Course Delivery (Zarządzanie kursami), Content Management (Zarządzanie treścią), Outcomes Assessment (Ocena Wyników) oraz Community Engagement (Zarządzanie społecznością).
W laboratorium stworzona została przestrzeń dla organizacji studenckich, samorządu i kół naukowych do komunikacji, współpracy, prac grupowych, promocji osiągnięć, wymiany plików, itp.
Zapewniona została możliwość odpłatnego udostępniania wybranych kursów e learningowych wszystkim zainteresowanym chcącym uzupełnić swoją wiedzę lub zdobyć nowe umiejętności. szkolenia z zakresu: metodyki i metodologii budowy szkoleń e learning, tworzenie treści szkoleniowych, założeń dydaktycznych e learningu, administracji platformą LMS/LCMS.
Laboratorium pozwala na prowadzenie badań w zakresie:
- Metodyki tworzenia kursów e-learningowych, tak aby uzyskać odpowiedni poziom efektywności dydaktycznej oraz optymalny stosunek poniesionych nakładów finansowych do uzyskanych rezultatów.
- Wielokrotnego wykorzystania treści szkoleniowych pomiędzy różnymi platformami zdalnego nauczania za pomocą tzw. obiektów nauczania wielokrotnego użytku (Reusable Learning Objects) oraz budowy repozytoriów materiałów szkoleniowych opartych na istniejących platformach e- learningowych.
- Wykorzystania mobile learningu w szkolnictwie wyższym w wielonarodowym środowisku nauki oraz opracowania strategii wdrożenia rozwiązań mobilnych w organizacji.
- Budowy zawartości kursów e-learningowych oraz kursów masowych (MOOC) według światowych standardów (w ramach projektu MOOC-ni wiedzą – otwarte kursy e-learningowe WSIiZ).
- Współtworzenia kursów e-learningowych w międzynarodowym środowisku projektowym (w ramach realizowanych przez siebie projektów międzynarodowych z komponentem e learningowym np. ICT4STD [Information and Communication Technologies for Sustainable Tourism Development]).
- Learning analytics w instytucjach szkoleniowych, czyli analizy parametrów procesu zdalnego nauczania za pomocą zaawansowanych metod analizy danych w celu optymalizacji całego procesu.
Pracownicy laboratorium prowadzą badania poświęcone zagadnieniom zdalnego nauczania i realizują wiele projektów zarówno dydaktycznych jak i naukowo-badawczych z tego obszaru.