BIP WSIiZ
Ciekawa lekcja

Ciekawa lekcja

Nauczyciele ze szkół ponadpodstawowych mogą zgłaszać udział w projekcie do czerwca 2024 r. telefonicznie lub mailowo. Projekt jest całkowicie bezpłatny dla uczestników.

Ciekawa lekcja

Projekt Ciekawa lekcja skierowany jest do uczniów szkół ponadpodstawowych, w tym głównie maturzystów. Warsztaty finansowane są z własnych funduszy, a co za tym idzie jest całkowicie bezpłatny dla uczestników.

W ramach projektu Nauczyciel może dopasować do uczniów tematy lekcji, które zostaną przeprowadzone w klasach przez naszych dydaktyków. W każdej z lekcji powinna uczestniczyć jedna klasa (około 20 uczniów).

Tematy realizujemy w różnych formach: online, w siedzibie udzielni oraz w szkołach ponadpodstawowych. Zajęcia realizowane w siedzibie szkoły ponadpodstawowej, powinny być zaplanowane w jednym dniu dla minimum dwóch klas.

Zgłoszenie chęci uczestnictwa w zajęciach można dokonać mailowo, telefonicznie lub za pomocą formularza, który dostępny jest TUTAJ.

Tematy Ciekawych lekcji, podzielone na kierunki:

Ścieżka polskojęzyczna:

  • Programowanie serwisów internetowych i urządzeń mobilnych.
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Jak szybko zacząć programować.
  • Konfiguracja i symulacja sieci bezprzewodowej z wykorzystaniem programu Packet Tracer

Ścieżki anglojęzyczna:

  • Internet Rzeczy – projektowanie inteligentnego domu

Ścieżka polskojęzyczna:

  • Komunikacja interpersonalna – co pomaga w byciu przekonującym?
  • The Spanish Men who went to Japan – negocjacje międzynarodowe w kontekście różnic kulturowych
  • Jak działa gospodarka? – Podstawowe wielkości ekonomiczne
  • Zasady funkcjonowania systemu ubezpieczeń społecznych/gospodarczychw Polsce
  • Analizy stosowane przez inwestorów giełdowych
  • Być jak Eisenhower, czyli zarządzanie czasem w praktyce
  • Empatia w biznesie i nie tylko, czyli Design Thinking dla początkujących
  • Pomoc czy przeszkoda? – kilka słów o kontrolowaniu

Ścieżki anglojęzyczna:

  • Przyszłość lotnictwa – jak (i czy) będziemy latać w najbliższych dekadach? – Przybliżenie trendów w lotnictwie, poruszenie zagadnień ochrony środowiska przez branżę lotniczą, trendy rozwoju przewoźników lotniczych i producentów samolotów.
  • „Wszyscy zarabiają, tylko nie my” – jakie podmioty i w jaki sposób zarabiają w branży lotniczej. – Przybliżenie najważniejszych składowych kosztów zawartych w cenie biletu lotniczego, dochodowość branży, czynniki wpływające na optymalizację kosztową, przedstawienie najważniejszych podmiotów w branży lotniczej. 
  • Transport bez udziału kierowcy – fikcja czy rzeczywistość?
  • W jaki sposób egzotyczne owoce trafiają do nas na stół?
  • Zara i Coca – cola – Jak dbają o środowisko
  • Zasady działania osi skrętnych w naczepach transportowych – symulator
  • Zmiany w wybranym przedsiębiorstwie pod ciśnieniem zielonego trendu
  • Logistyka wczoraj i dziś

Zajęcia prowadzone w języku angielskim:

  • Visiting Australia: Aussie culture and slang
  • The Evolution of American Music
  • Native American stereotypes in popular culture
  • Celebrating American Holidays
  • The meaning of Britishness
  • Coffee-houses in 18th-century London
  • The Queen is dead, long live the King! – the fate of monarchy in the UK
  • Travel and tourism in Zimbabwe – zajęcia ze studentem obcokrajowcem

Zajęcia prowadzone w języku polskim:

  • Poznaj Chiny – wprowadzenie do języka, kultury i tradycji Państwa Środka
  • Gadać każdy może! Profesjonalne nagrywanie podcastów
  • Marketer wielozadaniowy – zaprojektuj grafikę na Social Media
  • Czego Chat GPT za Ciebie nie napisze? Sztuczna inteligencja w tworzeniu tekstów
  • Typy osobowości zaszyfrowane w kolorach
  • Emocje pod kontrolą
  • Cool-hunter, trener robotów, projektant śmieci. Zawody przyszłości i kluczowe kompetencje
  • Cyfrowi tubylcy – Pokolenie Z w pigułce
  • Border, narcyz… O zaburzeniach osobowości słów kilka
  • Savoir-vivre rozmowy rekrutacyjnej
  • Skuteczna rekrutacja – jak dostać wymarzona pracę
  • 10 zasad pisania CV
  • 15 produktów zwiększających odporność organizmu.
  • Procedury pielęgniarskie – pomiar ciśnienia tętniczego krwi, pobieranie krwi.
  • Ścieżka kariery zawodowej pielęgniarki.
  • Kinesiology taping – plastrowanie dynamiczne
  • Trening CORE barku – co w barku trzeszczy?
  • Zrób swój kosmetyk- warsztaty praktyczne w laboratorium
  • Określ swój typ urody, czyli analiza kolorystyczna w praktyce – warsztaty praktyczne w laboratorium
  • Jak cofnąć swój zegar biologiczny, czyli o sile antyoksydantów w diecie
  • Jak prawidłowo dbać o młodą skórę – warsztaty praktyczne w laboratorium
  • Mobilne oprogramowanie graficzne
  • Projektowanie postaci do komiksu
  • Digital painting
  • Video Mapping
  • Podstawy projektowania plakatu

Zdjęcia z zdjęć:


Gra decyzyjna

to jedna z najlepszych metod kształcenia problemowego, która pozwala uczestnikom tworzyć zjawiska, sytuacje i procesy identyczne z tymi, które na co dzień występują w firmach czy przedsiębiorstwach.

W czasie gry zespoły podlegają ocenie nie tylko według kryteriów powodzenia takich jak: plan, budżet, przychody, obrót, ale także tematów miękkich, jak: efektywność zarządzania zespołem, komunikacja wewnętrzna, autorytet lidera, poziom motywacji. Wynik końcowy gry zależy głównie od zaangażowania uczestników, co dodatkowo aktywuje u ludzi silny instynkt do gry i rywalizacji z innymi zespołami.

GRA DECYZYJNA I – nowość

Czas trwania zajęć: 2 godziny lekcyjne
Liczba uczestników: 12-28 (rekomendowana liczba 12-16 osób)

Opis: Gra decyzyjna Zarządzanie przedsiębiorstwem produkcyjnym jest symulacją opartą o proces wytwarzania aparatów fotograficznych, który jest podzielony na etapy zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji i zarządzania zapasami. Studenci pracując w grupach podejmują decyzje w zakresie dostępnych parametrów i wskaźników, analizując stan realizacji zamówienia i przepływu w strumieniu tworzenia wartości.

GRA DECYZYJNA II

Czas trwania zajęć: 2 godziny lekcyjne
Liczba uczestników: 12-28 (rekomendowana liczba 12-16 osób)

Opis: Skuteczny negocjator to komputerowa gra negocjacyjna online. Gra jest symulacją sytuacji, wymagających znalezienie kompromisu. Każdy gracz wciela się w rolę postaci w różnych sytuacjach negocjacyjnych. Gra kształci umiejętności miękkie takie jak:

  • umiejętność komunikacji,
  • umiejętność krytycznego myślenia,
  • umiejętność szukania nieszablonowych rozwiązań.

W czasie zajęć gracze realizują wybrane scenariusze z zakresu:

  • negocjowanie harmonogramu użycia auta służbowego,
  • podział wspólnych łupów pomiędzy poszukiwaczami skarbów,
  • negocjowanie harmonogramu dni wolnych w biurze,
  • umiejętność przygotowania się do negocjacji.

POZIOM 1
(rekomendowany dla uczniów, którzy nie mieli dotychczas styczności z tematyką negocjacyjną)

W tej rozgrywce uczestnicy określają interesy obu stron, obszar negocjacji, argumenty na poparcie swoich interesów oraz kryteria obiektywne. Osią każdej rozgrywki są negocjacje z kontrahentem, z którym łączy ich wieloletnia współpraca:

  • „Mięs-Ex”
  • „Dom w skowronkach”
  • „Terminarze”
  • „Framuga i Przeróbka”

POZIOM 2 – tylko stacjonarnie
(rekomendowany dla uczniów, którzy zrealizowali rozgrywkę z obszaru pierwszego)

W tej rozgrywce uczestnicy muszą albo wynegocjować korzystanie z określonych zasobów dla siebie i dla całego zespołu albo podzielić zasoby między siebie:

  • „Samochód służbowy”
  • „Poszukiwacze skarbów
  • „Dzień wolny od pracy”

GRA DECYZYJNA III

Czas trwania zajęć: 8 godzin lekcyjnych
Liczba uczestników: 12-30 (rekomendowana liczba 12-16 osób)

Warsztaty mogą zostać zrealizowane wyłącznie na terenie uczelni.

Opis: Rozgrywka toczy się wokół zarządzania kompetencjami pracowników w celu osiągania jak najlepszych wyników finansowych w firmie. Gra uczy jak gospodarować potencjałem pracowników, jak ten potencjał wyzwalać i rozwijać, aby z sukcesem realizować biznesowe przedsięwzięcia. Gra jest symulacją firmy, w której podobnie jak w życiu trzeba pozyskać pracowników, zainwestować w ich rozwój, motywować finansowo i pozafinansowo, a także jak trzeba zwalniać. Gra kształci umiejętności miękkie takie jak:

  • umiejętność komunikacji,
  • umiejętność krytycznego myślenia,
  • umiejętność szukania nieszablonowych rozwiązań,
  • umiejętność pracy zespołowej,
  • umiejętność podejmowania decyzji w warunkach niepewności,
  • umiejętność zarządzania dobrami.

GRA DECYZYJNA IV

Czas trwania zajęć: 2 godziny lekcyjne
Liczba uczestników: 12-28 (rekomendowana liczba 12-16 osób, podział uczniów na 4-6 osobowe zespoły)

Opis: Design Thinking to komputerowa gra decyzyjna online, której podstawą jest rozwiązywanie w sposób twórczy i innowacyjny realnych problemów biznesowych i społecznych, zgodnie z metodą Design Thinking. Gra kształci umiejętności miękkie takie jak:

  • rozwój cech człowieka kreatywnego, umiejącego działać w sposób przedsiębiorczy,
  • umiejętności precyzyjnego zdefiniowania problemu i wyzbycia się standardowych ram myślowych,
  • prezentowanie pomysłów oraz poprawa skuteczności komunikacji i konstruktywnej krytyki.

W czasie zajęć gracze realizują jeden wybrany scenariusz:

  • Potencjalny użytkownik” – (90 minut) – kreowanie persony użytkownika produktu/usługi;
  • Zrozumienie użytkownika” – (90 minut) – tworzenie mapy empatii użytkownika produktu/usługi.

KONTAKT

Dział Rekrutacji WSIiZ
ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów
tel.: 17 866 11 88, 17 866 11 99
e-mail: rekrutacja@wsiz.edu.pl

Czy wiesz, że Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie należy do czołówki najlepszych uczelni w Polsce? Oferujemy kształcenie praktyczne, dostosowane do trendów panujących na rynku pracy. Badania dowodzą, że nasi absolwenci szybko znajdują dobrze płatną pracę i są zadowoleni ze studiów.

ul. mjr. Henryka Sucharskiego 2

35-225 Rzeszów

Telefon: 17 866 11 11

E-mail: wsiz@wsiz.edu.pl

Zapisz się do newslettera

Skip to content