Za nami HackYeah 2024 – największy stacjonarnego hackathon w Europie. Wśród tegorocznych mentorów nie zabrakło wykładowców WSIiZ, a wśród uczestników naszych studentów i absolwentów. Zespół HexaTeam tworzony przez studentów i absolwentkę WSIiZ oraz absolwenta krakowskiej uczelni zwyciężył w zadaniu otwartym GAMEDEV!
HackYeah to największy stacjonarny hackathon w Europie, gdzie uczestnicy tworzą innowacyjne rozwiązania technologiczne, aby sprostać wyzwaniom technologicznym, społecznym, prawnym i środowiskowym. Wydarzenie to promuje współpracę i kreatywność, aby „zhakować rzeczywistość”. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie pełniła rolę partnera naukowego tego wydarzenia. W hackathonie, który odbył się 28-29 września, wzięło udział 30 studentów WSIiZ.
Największa konkurencja panowała w zadaniu otwartym GAMEDEV, w którym rywalizowało około 50 zespołów. Najlepszy okazał się HexaTeam – zespół naszych studentów i absolwentki oraz absolwenta WSEI w Krakowie. Zespół otrzymał nagrodę w wysokości 4 500 zł.
W skład zespołu wchodzili:
- Angelika Prędka- tegoroczna absolwentka I stopnia na kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna
- Mateusz Seredyński- student I stopnia na kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna
- Marek Wawrzak- student I stopnia na kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna
- Gabriela Wrzesień- studentka I stopnia na kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna
- Igor Jajuga- student I stopnia na kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna
- Mirosław Niemiec – absolwent WSEI w Krakowie.
Zadanie, z którym się zmierzyli polegało na wyeksponowaniu swojej kreatywności i umiejętności w tworzeniu ekscytujących gier. W grze miał występować bohater tej edycji- lemur.
Stworzyliśmy grę o tematyce związanej z ratowaniem świata przez lemury. Podjęliśmy się stworzenia lokalnej gry kooperacyjnej w 3D, w stylizowanym low poly, gdzie dwóch graczy wykonuje przypisane im przez „sąsiedztwo” zadania. Udało nam się stworzyć zadanie, w którym pomocy potrzebowała babcia lemur. Gracze połączeni są ze sobą za pomocą kabla, który mocno ogranicza ich ruchy. Jeden z graczy ma za zadanie śledzić ruch słońca, za pomocą panelu słonecznego, a drugi musi wciągać odkurzaczem śmieci. Niestety ze względu na ograniczony czas, udało nam się dopracować tylko jedno zadanie na mapie, mimo tego, że pomysł był bardziej rozbudowany – mówi Angelika Prędka z HexaTeam.
W tegorocznej edycji wykładowcy WSIiZ tworzyli mocną grupę Mentorów oraz sędziów – dr Jacek Rodzinka, dr Marek Jaszuk, dr Łukasz Cywiński, mgr Michalina Mróz, dr Uliana Zaremba, dr inż. Leszek Gajecki, mgr Jan Gosztyła, Mariusz Chorąży.
Fot. Alicja Paszek/Dominik Barłóg
Naszym studentom i absolwentom gratulujemy sukcesu, a przed nami kolejne wyzwanie – NASA Space Apps Challenge Stalowa Wola.