Harmonogram konkursów Narodowego Centrum Nauki
Szczegółowe informacje na temat warunków, trybu oraz terminów rozpoczęcia poszczególnych konkursów znajdują się na stronie Narodowego Centrum Nauki.
Z harmonogramem przeprowadzania konkursów przez Narodowe Centrum Nauki można zapoznać się TUTAJ.
Krajowy Punkt Kontaktowy PR Horyzont Europa. Informacje o konkursach na projekty badawcze
Krajowy Punkt Kontaktowy PR Horyzont Europa (KPK) w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju wspiera uczestnictwo polskich jednostek naukowych, przedsiębiorstw oraz innych podmiotów w Programie Ramowym Unii Europejskiej w zakresie badań i innowacji Horyzont Europa. Zadaniem KPK jest informowanie o konkursach, organizowanie dni informacyjnych, seminariów, konferencji, prowadzenie strony internetowej, przygotowywanie publikacji i biuletynów.
Szczegółowe informacje o programach badawczych znajdują się TUTAJ
Programy Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej
NAWA działa na rzecz internacjonalizacji polskiej nauki poprzez wspieranie i stymulowanie międzynarodowej współpracy badawczej i wymiany akademickiej. Agencja dąży do umocnienia doskonałości naukowej, umiędzynarodowienia polskich uczelni i instytucji naukowych, a także do promocji Polski – jej języka oraz kultury w celu budowania wizerunku kraju oferującego interesujące możliwości edukacyjne i badawcze.
Najczęściej zadawane pytania
Jak przygotować i złożyć projekt naukowy?
W przygotowywaniu projektów naukowych wspiera pracowników Dział Nauki oraz Biuro Projektów.
Badania podstawowe: Narodowe Centrum Nauki
Wnioski składa się w systemie OSF
Należy założyć konto w OSF, utworzyć wniosek i dodać jako redaktora pomocniczego pracownika Działu Nauki.
Badania stosowane: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Wnioski składa się w systemie OSF
Należy założyć konto w OSF, utworzyć wniosek i dodać jako redaktora pomocniczego pracownika Działu Nauki lub Biura Projektów.
Programy: Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej
Wnioski składane są TUTAJ
Należy skontaktować się z Biurem Projektów lub Działem Nauki.
Fundusze europejskie: Sprawdź możliwości TUTAJ
Należy skontaktować się z Biurem Projektów.
Programy Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej: Zapoznaj się z ofertą
Badania statutowe WSIiZ: Warunki i terminy składania wniosków określa Zarządzenie Rektora nr 89
Wnioski składa się do Działu Nauki, do 31 stycznia każdego roku, po ogłoszeniu konkursu przez Prorektora do Spraw Nauki i Współpracy Międzynarodowej.
Formularz wniosku przesyłany jest wraz z ogłoszeniem konkursu.
Jakie są terminy i zasady składania sprawozdań z działalności naukowo-badawczej?
Każdy pracownik zatrudniony na stanowisku badawczo-dydaktycznym lub badawczym składa raz w roku (do 20 grudnia) sprawozdanie z działalności naukowej.
Formularz sprawozdania przesyłany jest przez pracowników Działu Nauki na konta mailowe naukowców.
Jak sprawdzić cytowania publikacji i H-index?
Zachęcamy do założenia i prowadzenia swojego profilu w specjalistycznych wyszukiwarkach internetowych służących do przeszukiwania baz danych zawierających publikacje naukowe z różnych dziedzin, np. w Google Scholar. Prowadzenie profilu umożliwia sprawdzenie widoczności, wskaźników bibliometrycznych (indeksów cytowań).
Jak uzyskać finansowanie kosztów publikacji i korekt językowych?
Należy złożyć w Dziale Nauki wniosek o sfinansowanie publikacji albo wniosek o sfinansowanie korekty językowej.
Czym się kierować wybierając miejsce publikacji?
Należy wybierać czasopisma i materiały konferencyjne, których dyscyplina jest zbieżna z dyscypliną naukową pracownika oraz sprawdzić liczbę punktów za publikację w wykazie ministerialnym.
Ukazała się moja nowa publikacja – co należy zrobić?
Zgłosić ten fakt do Działu Nauki przesyłając link do publikacji oraz wprowadzić publikację do swojego profilu z bazie PBN oraz ORCID.
Jak obliczyć liczbę punktów za publikacje?
W celu ułatwienia wyliczania punktów za publikacje naukowe zgodnie z algorytmami Ministerstwa właściwego do spraw nauki i szkolnictwa wyższego przygotowany został „Kalkulator punktów i slotów dla pracowników WSIiZ”, dostępny również na dysku O:Dzial_NaukiPublikacje punktowane.
Jak uzyskać finasowanie udziału w konferencji naukowej?
Należy złożyć w Dziale Nauki WNIOSEK WYJAZDOWY, zaopiniowany przez bezpośredniego przełożonego i wyszczególnić w nim wszelkie koszty oraz opisać spodziewane rezultaty.
Po zaakceptowaniu wniosku, należy zarejestrować w Dziale Kadr delegację i przedłożyć ją w Rektoracie do podpisu Dyrektora ds. Finansów i Rozwoju.
Dokonując rejestracji na konferencję należy podać pełną afiliację Uczelni. Należy zadbać o to, aby wszelkie faktury i rachunki były wystawione na dane uczelni, a nie na nazwisko pracownika.
Po powrocie składa się w Dziale Nauki sprawozdanie z konferencji w formie uzupełnionego formularza lub informacji zamieszczanej na stronie WSIiZ w zakładce „Aktualności naukowe”.
W celu rozliczenia kosztów udziału, podróży lub noclegu należy przedstawić odpowiednie dokumenty (faktury i rachunki wystawione na dane uczelni, a nie na nazwisko pracownika oraz bilety), będące załącznikami do druku delegacji. Dokumenty przedkłada się w Dziale Nauki do podpisu, a następnie składa się w Kwesturze.
Dane do faktury krajowej i zagranicznej: | |
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie
ul. Sucharskiego 2 35-225 Rzeszów NIP: 813-11-23-670 |
University of Information Technology and Management in Rzeszow
Sucharskiego 2 35-225 Rzeszów, Poland NIP: PL 813-11-23-670 |
Procedura opisana jest również w Zarządzeniu Rektora nr 105/2023.
Jak założyć koło naukowe?
Należy zapoznać się z regulaminem działalności kół naukowych i złożyć deklarację w Dziale Nauki.