BIP WSIiZ
Ogłoszenia/FAQ

Ogłoszenia/FAQ

Harmonogram konkursów Narodowego Centrum Nauki 

Szczegółowe informacje na temat warunków, trybu oraz terminów rozpoczęcia poszczególnych konkursów znajdują się na stronie  Narodowego Centrum Nauki.

Z harmonogramem przeprowadzania konkursów przez Narodowe Centrum Nauki można zapoznać się TUTAJ.

Ogłoszenia/FAQ

Krajowy Punkt Kontaktowy PR Horyzont Europa. Informacje o konkursach na projekty badawcze

Krajowy Punkt Kontaktowy PR Horyzont Europa (KPK) w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju wspiera uczestnictwo polskich jednostek naukowych, przedsiębiorstw oraz innych podmiotów w Programie Ramowym Unii Europejskiej w zakresie badań i innowacji Horyzont Europa. Zadaniem KPK jest informowanie o konkursach, organizowanie dni informacyjnych, seminariów, konferencji, prowadzenie strony internetowej, przygotowywanie publikacji i biuletynów.
Szczegółowe informacje o programach badawczych znajdują się TUTAJ


Programy Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej

NAWA działa na rzecz internacjonalizacji polskiej nauki poprzez wspieranie i stymulowanie międzynarodowej współpracy badawczej i wymiany akademickiej. Agencja dąży do umocnienia doskonałości naukowej, umiędzynarodowienia polskich uczelni i instytucji naukowych, a także do promocji Polski – jej języka oraz kultury w celu budowania wizerunku kraju oferującego interesujące możliwości edukacyjne i badawcze.

Programy dla Naukowców


Najczęściej zadawane pytania


Jak przygotować i złożyć projekt naukowy?

W przygotowywaniu projektów naukowych wspiera pracowników Dział Nauki oraz Biuro Projektów.

Badania podstawowe: Narodowe Centrum Nauki

Wnioski składa się w systemie OSF

Należy założyć konto w OSF, utworzyć wniosek i dodać jako redaktora pomocniczego pracownika Działu Nauki.

Badania stosowane: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Wnioski składa się w systemie OSF

Należy założyć konto w OSF, utworzyć wniosek i dodać jako redaktora pomocniczego pracownika Działu Nauki lub Biura Projektów.

Programy: Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej

Wnioski składane są  TUTAJ

Należy skontaktować się z Biurem Projektów lub Działem Nauki.

Fundusze europejskie: Sprawdź możliwości TUTAJ

Należy skontaktować się z Biurem Projektów.

Programy Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej: Zapoznaj się z ofertą

Badania statutowe WSIiZ: Warunki i terminy składania wniosków określa Zarządzenie Rektora nr 89

Wnioski składa się do Działu Nauki, do 31 stycznia każdego roku, po ogłoszeniu konkursu przez Prorektora do Spraw Nauki i Współpracy Międzynarodowej.

Formularz wniosku przesyłany jest wraz z ogłoszeniem konkursu.


Jakie są terminy i zasady składania sprawozdań z działalności naukowo-badawczej?

Każdy pracownik zatrudniony na stanowisku badawczo-dydaktycznym lub badawczym składa raz w roku (do 20 grudnia) sprawozdanie z działalności naukowej.

Formularz sprawozdania przesyłany jest przez pracowników Działu Nauki na konta mailowe naukowców.


Jak sprawdzić cytowania publikacji i H-index?

Zachęcamy do założenia i prowadzenia swojego profilu w specjalistycznych wyszukiwarkach internetowych służących do przeszukiwania baz danych zawierających publikacje naukowe z różnych dziedzin, np. w  Google Scholar. Prowadzenie profilu umożliwia sprawdzenie widoczności, wskaźników bibliometrycznych (indeksów cytowań).


Jak uzyskać finansowanie kosztów publikacji i korekt językowych?

Należy złożyć w Dziale Nauki wniosek o sfinansowanie publikacji albo wniosek o sfinansowanie korekty językowej.


Czym się kierować wybierając miejsce publikacji?

Należy wybierać czasopisma i materiały konferencyjne, których dyscyplina jest zbieżna z dyscypliną naukową pracownika oraz sprawdzić liczbę punktów za publikację w wykazie ministerialnym.


Ukazała się moja nowa publikacja – co należy zrobić?

Zgłosić ten fakt do Działu Nauki przesyłając link do publikacji oraz wprowadzić publikację do swojego profilu z bazie PBN oraz ORCID.


Jak obliczyć liczbę punktów za publikacje?

W celu ułatwienia wyliczania punktów za publikacje naukowe zgodnie z algorytmami Ministerstwa właściwego do spraw nauki i szkolnictwa wyższego przygotowany został „Kalkulator punktów i slotów dla pracowników WSIiZ”, dostępny również na dysku O:Dzial_NaukiPublikacje punktowane.


Jak uzyskać finasowanie udziału w konferencji naukowej?

Należy złożyć w Dziale Nauki WNIOSEK WYJAZDOWY, zaopiniowany przez bezpośredniego przełożonego i wyszczególnić w nim wszelkie koszty oraz opisać spodziewane rezultaty.

Po zaakceptowaniu wniosku, należy zarejestrować w Dziale Kadr delegację i przedłożyć ją w Rektoracie do podpisu Dyrektora ds. Finansów i Rozwoju.

Dokonując rejestracji na konferencję należy podać pełną afiliację Uczelni. Należy zadbać o to, aby wszelkie faktury i rachunki były wystawione na dane uczelni, a nie na nazwisko pracownika.

Po powrocie składa się w Dziale Nauki sprawozdanie z konferencji w formie uzupełnionego formularza lub informacji zamieszczanej na stronie WSIiZ w zakładce „Aktualności naukowe”.

W celu rozliczenia kosztów udziału, podróży lub noclegu należy przedstawić odpowiednie dokumenty (faktury i rachunki wystawione na dane uczelni, a nie na nazwisko pracownika oraz bilety), będące załącznikami do druku delegacji. Dokumenty przedkłada się w Dziale Nauki do podpisu, a następnie składa się w Kwesturze.

Dane do faktury krajowej i zagranicznej:
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie

ul. Sucharskiego 2

35-225 Rzeszów

NIP: 813-11-23-670

University of Information Technology and Management in Rzeszow

Sucharskiego 2

35-225 Rzeszów, Poland

NIP: PL 813-11-23-670

Procedura opisana jest również w Zarządzeniu Rektora nr 105/2023.


Jak założyć koło naukowe?

Należy zapoznać się z regulaminem działalności kół naukowych i złożyć deklarację w Dziale Nauki.


Czy wiesz, że Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie należy do czołówki najlepszych uczelni w Polsce? Oferujemy kształcenie praktyczne, dostosowane do trendów panujących na rynku pracy. Badania dowodzą, że nasi absolwenci szybko znajdują dobrze płatną pracę i są zadowoleni ze studiów.

ul. mjr. Henryka Sucharskiego 2

35-225 Rzeszów

Telefon: 17 866 11 11

E-mail: wsiz@wsiz.edu.pl

Zapisz się do newslettera

Skip to content