Prodziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej ds. kierunku Digital Marketing
Dyrektor Centrum Innowacji i Wzornictwa Praktycznego WSIiZ
Prodziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej ds. kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna w latach 2016-2021
Asystent w Zakładzie Grafiki Komputerowej.
Zatrudniony w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania od 2007 roku.
Absolwent programu Master of Didactics (University of Groningen, Holandia, 2020), Executive Master of Business Administration (Wyższa Szkoła Menadżerska w Warszawie, 2019), Magister Informatyki i ekonometrii (specjalność Technologie internetowe sieci globalnych, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, 2008), absolwent specjalnej ścieżki kształcenia Szkoła Liderów.
Jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół nowoczesnych technik komunikacyjnych, w szczególności wirtualnej rzeczywistości (i ogólnie pojętej XReality), digitalizacji obiektów, spacerów wirtualnych, druku przestrzennego oraz zagadnień związanych z wykorzystaniem powyższych w komunikacji.
Jest członkiem Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska, a także Sektorowej Rady ds. Komunikacji Marketingowej, gdzie pełni rolę Lidera Grupy ds. Badań. Jest Design Thinkerem, realizuje wiele projektów z obszaru odpowiedzialności społecznej, zaangażowany w ruch proekologiczny. Wielokrotnie zasiadał w jury konkursów związanych z przedsiębiorczością (Hackathonów, GameJamów, konkursów wzorniczych). Związany z Centrum Innowacji i Wzornictwa Praktycznego. Jest głównym organizatorem Konferencji InternetBeta (kultowej konferencji zrzeszające różne środowiska związane z Internetem), a także spotkań XRAii. Zagorzały fan TEDTalks’ów. Ekspert NAWA.
Prywatnie – posiada pszczoły (niewielką pasiekę), a także propaguje zdrowy styl życia (w tym zero waste oraz slow life). Uwielbia LEGO.
https://orcid.org/0000-0002-1692-887X
Gawroński, S., Szewczyk, M., Bis, Ł., (red.) (2022). Social and marketing communication in education and didactics. International experiences., Rzeszów: Wydawnictwo Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Gawroński, S., Szewczyk, M., Bis, Ł., (red.) (2022). New technologies in social and marketing communication, Rzeszów: Wydawnictwo Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Bis, Ł., Głodek, P., (2022), Virtual Reality as a new tool in modern education. W: Gawroński, S., Szewczyk, M., Bis, Ł., (red.) (2022). Social and marketing communication in education and didactics. International experiences., Rzeszów: Wydawnictwo Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Gawroński, S., Bis, Ł., Bajorek, K., Napora, A. & Jeżowski, M. (2021). Education in the Field of Marketing Communication. Divergent Expectations of System Participants -Experiences of 4 Countries. Social Communication, 7 (1) 156-166. https://doi.org/10.2478/sc-2021-0014
Gawroński S, Tworzydło D, Bajorek K, Bis Ł. A Relic of Communism, an Architectural Nightmare or a Determinant of the City’s Brand? Media, Political and Architectural Dispute over the Monument to the Revolutionary Act in Rzeszów (Poland). Arts. 2021; 10(1):8. https://doi.org/10.3390/arts10010008
Tworzydlo D., Gawronski S., Szuba P., Bis Ł., The Condition of the Public Relations Industry in Poland: Current Situation and Threats Related to COVID-19, European Research Studies Journal, Volume XXIII, Special Issue 2, 713-732, 2020, doi: https://doi.org/10.35808/ersj/1894
Bis, Ł., Bannatyne, M., Radomski, K., & Szejerka, K. (2019). Internet and Mobile Applications in Work Life and Private Life of Digital Marketers – Methodology of Research, Social Communication, 5(2), 111-116. doi: https://doi.org/10.2478/sc-2019-0014
Bis, Ł. (2018). Virtual Reality. Now., Social Communication, 4(s1), 121-127. doi: https://doi.org/10.2478/sc-2018-0030
Prowadzone przedmioty:
Projektowanie uniwersalne, Myślenie projektowe, Design Thinking, Grafika multimedialna, Pracownia technik projektowania i technik przekazu, Komunikacja wizualna, Systemy wirtualnej rzeczywistości, Grafika trójwymiarowa, Grafika komputerowa i wizualizacja, Modelowanie geometryczne, Podstawy projektowania graficznego, Corporate Identity, Grafika wektorowa, Podstawowe oprogramowanie graficzne, Animacja i techniki chwytania ruchu, Grafika komputerowa z elementami HCI, Video mapping, Projektowanie opakowań, Projektowanie znaku i systemów identyfikacji wizualnej, Skanowanie trójwymiarowe.
Materiały dla studentów dostępne są na platformie Moodle.
DANE KONTAKTOWE
Centrum Innowacji i Wzornictwa Praktycznego
Zakład Grafiki Komputerowej
Kampus WSIiZ w Kielnarowej
Centrum Edukacji Miedzynarodowej
pokój: KM13
tel.: 17 866 14 70
e-mail: lbis@wsiz.edu.pl
Kielnarowa 386A
36-020 Tyczyn
KONSULTACJE
Konsultacje: poniedziałek 11:30-13:00 (KM13 lub online)