W Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania ruszył projekt „Wspólne Języki: Most Między Kulturami”. Jego głównym celem jest przełamywanie barier językowych i kulturowych, a także integracja studentów z różnych środowisk.
Projekt „Wspólne Języki: Most Między Kulturami” tworzą studenci dla studentów. Projekt ten pokazuje, jak ważna jest edukacja międzykulturowa i jak może ona wzbogacać doświadczenie akademickie, promując otwartość, wzajemne zrozumienie i szacunek między studentami z różnych środowisk.
Koordynatorką projektu jest dr Paula Wieczorek z Zakładu Filologii Angielskiej. Projekt „Most Między Kulturami” skutecznie realizuje założone cele jakimi są m.in. poprawa kompetencji komunikacyjnych studentów czy rozwój świadomości kulturowej. Ważne jest również promowanie różnorodności akcentów i integracja studencka. Projekt ten pokazuje, jak ważna jest edukacja międzykulturowa we WSIiZ i jak może ona wzbogacać doświadczenie akademickie, promując otwartość, wzajemne zrozumienie i szacunek między studentami z różnych środowisk. Otrzymane feedbacki stanowią dla mnie potwierdzenie sukcesu projektu i inspirację do dalszej pracy – mówi dr Paula Wieczorek.
Projekt rozpoczęła seria warsztatów i prezentacji prowadzonych przez studentów z Zimbabwe – Tariro Jonga i Tendai Mashipe, studiujących na kierunku Pielęgniarstwo na ścieżce anglojęzycznej. Warsztaty zorganizowane w ramach regularnych zajęć lektoratu języka angielskiego, koncentrują się na prezentacji kultury Zimbabwe, oferując studentom unikalną okazję do poznania różnorodności kulturowej.
W pierwszych zajęciach wzięli udział studenci takich kierunków jak: Grafika komputerowa i produkcja multimedialna, Kosmetologia, Zarządzanie, Logistyka czy Informatyka. Polskojęzyczni studenci wykazali się dużym zaangażowaniem, aktywnie zadając pytania i uczestnicząc w dyskusjach.
W projekcie aktywnie uczestniczą również wykładowcy z Zakładu Filologii Angielskiej: Kinga Bajorek, Joanna Urbanik oraz Magdalena Gut z Zakładu Języków Obcych. Feedback od uczestników projektu jest bardzo pozytywny. Wykładowcy podkreślają wartość dodaną warsztatów dla programu nauczania, a studenci z Zimbabwe wyrażają radość z możliwości dzielenia się swoją kulturą. Polskojęzyczni studenci z niecierpliwością oczekują na dalszy rozwój projektu – dodaje dr Paula Wieczorek.
Kolejne spotkania są zaplanowane na okres przedświąteczny.