Organizacja i przeprowadzenie szkoleń podnoszących kwalifikacje ukraińskich kobiet w zakresie IT i kompetencji cyfrowych, co ułatwi im znalezienie się na rynku pracy zarówno w Polsce, jak i w Ukrainie – to główne założenia umowy o współpracy podpisanej między władzami Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie a Fundacją Edukacyjną Perspektywy.

Umowa o współpracy między Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania a Fundacją Edukacyjną Perspektywy została podpisana w siedzibie WSIiZ w dniu 13 października br. Ze strony uczelni porozumienie podpisał Rektor WSIiZ, dr hab. Andrzej Rozmus, prof. WSIiZ, a ze strony Fundacji jej założyciel – Waldemar Siwiński. 

WSIiZ i Fundacja Edukacyjna Perspektywy zaangażowane są w ważne społecznie działania, które mają na celu pomoc obywatelom ukraińskim, zwłaszcza kobietom, które z powodu rosyjskiej agresji i wojny znalazły się po 24 lutego 2022 roku na terytorium Polski. WSIiZ w partnerstwie z CISCO Polska realizuje projekt „Cisco4Ukraine”, a Fundacja Edukacyjna Perspektywy projekt „INCUBATING FREEDOM for Ukraine – Adapting Women to Digital Economy”. Obie strony postanowiły podjąć działania polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń podnoszących kwalifikacje ukraińskich kobiet w zakresie IT i kompetencji cyfrowych, co ułatwi im znalezienie się na rynku pracy zarówno w Polsce, jak i w Ukrainie. 

WSIiZ w ramach realizacji projektu „Cisco4Ukraine” przeprowadzi dla zainteresowanych uczestniczek kursów w zakresie: 

  • Cyberbezpieczeństwa – ścieżka 6 kursów (łącznie 120h) przygotowujących do pracy w obszarze cyberbezpieczeństwa. Ścieżka jest dostępna w całości w języku ukraińskim.
    Więcej informacji znajduje się TUTAJ.

  • Programowania w języku Python – ścieżka 2 kursów: 

    -Python Essentials 1 (w języku ukraińskim)
    -Python Essentials 2 (w języku angielskim) 

    Więcej informacji znajduje się TUTAJ. 

Fundacja w ramach projektu „INCUBATING FREEDOM for Ukraine – Adapting Women to Digital Economy” zorganizuje rekrutację oraz wstępną weryfikację kompetencji uczestników kursów.