Studenci WSIiZ tworzący zespół „Hexateam” zwyciężyli w 16 edycji konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych Politechniki Łódzkiej. Zespół startował w kategorii Game Design prezentując vertical slice gry „Dream Invaders”.

Zespół „Hexateam” tworzą: Angelika Prędka, Marek Wawrzak, Igor Jajuga, Mateusz Seredyński (studenci Grafiki komputerowej i produkcji multimedialnej we WSIiZ), Mariusz Chorąży (student Projektowania Graficznego we WSIiZ) oraz Mirosław Niemiec (student Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie). 

„Dream Invaders” to połączenie szerokiej gamy gier zręcznościowych wraz z rywalizacją i imprezową atmosferą planszówek oraz gier karcianych. Zamknięci w surrealistycznym świecie uczestniczymy w wyścigu, którego meta leży na końcu drogi odmętów wyobraźni, usłanej niebezpieczeństwami szalonych minigier oraz pułapek innych graczy. Przez podróż postacie poprowadzi szczęście czterostronnej kostki i wachlarz kart, który może nam pomóc, lub zaszkodzić innym. Przecież zwycięzca może być tylko jeden – tak o grze opowiada Igor Jajuga, student Grafiki komputerowej i produkcji multimedialnej WSIiZ.

Grupa startowała w kategorii Game Design, do której nadeszło 40 zgłoszeń, a do finału dostało się 28 zespołów. Zespoły te prezentowały swoje projekty sponsorom i partnerom, a następnie 3 zespoły wybrane przez jury musiały zaprezentować swoje gry na scenie.

Pierwsze miejsce w konkursie dla studentów WSIiZ to wielkie wyróżnienie oraz radość. Udział w konkursie pomógł nam zdobyć wiele cennych kontaktów w branży gier, dostaliśmy także wiele podpowiedzi na temat tego, co możemy poprawić w grze, aby móc ją w przyszłości wydać. Na ten moment planujemy dalej pracować nad grą i do końca roku udostępnić publicznie demo – mówi Angelika Prędka, studentka Grafiki komputerowej i produkcji multimedialnej WSIiZ.

Studenci z zespołu „Hexateam” zapraszają do obejrzenia trailera i screencastu swojej gry na platformie YouTube.

Studenci WSIiZ na swoim koncie mają także inne sukcesy – w kwietniu 2024 roku dostali się do finału na hackathonie HackCarpathia w Rzeszowie z grą „CatchUp”. W listopadzie 2023 roku zajęli 1 i 2 miejsce na hackathonie HackJam w Rzeszowie. Startując w dwóch zespołach – pierwsze miejsce wywalczyli z grą „Juan the Skull”, a drugie z grą „Elementor”. Dostali się do finału Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych w Łodzi 2023 jako zespół z grą „Teethcarnation”. W grudniu 2021 roku Angelika Prędka zdobyła drugie miejsce na hackathonie Hackathon WSIiZ w Rzeszowie, startując w dwuosobowym zespole z grą „MonsterCow”.