Kierunek Digital Marketing – nowość w ofercie dydaktycznej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie – pod nowym kierownictwem. Prodziekanem Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej WSIiZ ds. kierunku Digital Marketing został mgr Łukasz Bis, EMBA.
Patrząc na zmiany, jakie dzieją się na rynku pracy w ciągu ostatnich lat, rzeszowska Uczelnia postanowiła przemodelować sposób kształcenia specjalistów digital marketingu i zaproponowała nowy, zdecydowanie krótszy program kształcenia. Digital Marketing na WSIiZ to studia uzupełniające, magisterskie, ich wyróżnikiem jest to, że trwają trzy semestry. Jednocześnie program kształcenia pokrywa wszystkie kluczowe obszary marketingu cyfrowego – od planowania i strategii, przez kreację, aspekty prawne, po analitykę i raportowanie. Warto zauważyć, że opracowany przez specjalistów WSIiZ program kształcenia został akredytowany przez IAB Polska.
To biznes wie, jakie są potrzeby.
Program kształcenia został opracowany na podstawie wytycznych i rekomendacji Sektorowej Rady ds. Kompetencji Komunikacja Marketingowa, w której pracach biorą udział dr hab. Sławomir Gawroński oraz mgr Łukasz Bis. Bis jest także członkiem Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska. „Współpracując z licznymi partnerami biznesowymi, udało się opracować model kształcenia – który jak zakładamy – pozwoli solidnie przygotować kandydatów do wyjść na rynek pracy. Wiemy, jakie kompetencje są kluczowe i dobrze postrzegane wśród agencji marketingowych, czy działów inhouse – i właśnie na te kładziemy największy nacisk.” – mówi Łukasz Bis, współautor programu kształcenia.
Studia ze standardem DIMAQ
Bardzo ważnym aspektem kształcenia na WSIiZ jest potwierdzenie uzyskanej wiedzy i umiejętności przez niezależne, zewnętrzne instytucje. Dlatego Digital Marketing wieńczony będzie egzaminem DIMAQ (Digital Marketing Qualification) – dzięki temu studenci poza dyplomem ukończenia studiów będą mogli okazać się certyfikatem DIMAQ.
DIMAQ to międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych, który istnieje od 2015 roku. Definiuje niezbędny poziom wiedzy i kwalifikacji specjalistów z obszaru marketingu cyfrowego i pozwala na jego porównywanie oraz ewaluację. Standard posiada rekomendację IAB Europe i jest dostępny w 9 europejskich krajach: Polsce, Grecji, Słowacji, Słowenii, Serbii, Czarnogórze, Rumunii, Bośni i Hercegowinie oraz na Cyprze.
(Nie)Nowy prodziekan.
Łukasz Bis od 01 października 2023 obejmuje stanowisko Prodziekana KMiKS WSIiZ ds. kierunku Digital Marketing, a co za tym idzie, będzie odpowiadał za program kształcenia zarówno pod względem zawartości merytorycznej, jak i współpracy z biznesem. Wcześniej – w latach 2017-2022 był Prodziekanem KMiKS WSIiZ ds. kierunku Grafika Komputerowa i Produkcja Multimedialna – stąd posiada bogate doświadczenie w zakresie zarządzania i prowadzenia programów nauczania.
Praktyczne kształcenie jest obecnie kluczem. Nie chciałbym uczyć studentów typowo akademicko – dlatego zajęcia dydaktyczne będą prowadzone również przez praktyków – bardzo dobrze rozpoznawanych w branży Digital Marketingu. Moją aspiracją jest także zbudowanie sensownego programu praktyk – tak, aby studenci mogli uczyć się od najlepszych – a być może kontynuować karierę po skończeniu studiów. – mówi Łukasz Bis.
Nowy Prodziekan ma silne wsparcie – jak mówi dr Barbara Przywara, Prorektorka WSIiZ ds. Nauczania „Łukasz Bis od lat aktywnie działa w obszarze marketingu internetowego, dobrze zna branżę i wie, jak prowadzić praktyczne kształcenie. Jestem przekonana, że rozwinie ten kierunek i zadba, by na rynek pracy weszli profesjonalnie przygotowani absolwenci”.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie od lat jest głównym organizatorem Konferencji Internetbeta – kluczowego wydarzenia na arenie polskiego świata marketingowego. Jest to paleta inspiracji, ale także świetne pole do budowania relacji biznesowych – tak potrzebnych w kształceniu praktycznym. Konferencja Internetbeta zapewnia także dobrą widoczność WSIiZ wśród edukatorów w zakresie Digital Marketingu. Warto wspomnieć, że rzeszowska Uczelnia jest członkiem IAB Polska od 2018 roku.