Twoje wybory. Jesteś uczniem szkoły średniej lub studentem i interesujesz się grafiką? Masz pomiędzy 18-25 lat? Chcesz rozbudzić społeczne zainteresowanie dyskusją nad przyszłością Europy? Weź udział w III edycji Ogólnopolskiego Konkursu Graficznego Galeria Plakatu Europejskiego, przygotuj plakat promujący udział w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2024 roku i wygraj nawet 1500 zł.

Twoje wybory – to hasło III edycji Ogólnopolskiego Konkursu Graficznego Galeria Plakatu Europejskiego. Konkurs, którego organizatorem jest EUROPE DIRECT Rzeszów przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, jest skierowany do osób w wieku 18-25 lat. Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu dotyczącego wyborów do Parlamentu Europejskiego w 2024 roku, promującego udział w nadchodzących wyborach europejskich.

Celem inicjatywy jest umożliwienie młodym twórcom udziału w dyskusji nad przyszłością Europy poprzez plakat jako formę wyrazu. W dniach od 6 do 9 czerwca Europejczycy biorący udział
w wyborach do Parlamentu Europejskiego, włączą się w dalsze kształtowanie naszej demokracji. Będzie to wyjątkowy moment, w którym wszyscy wspólnie zadecydujemy o przyszłości Unii Europejskiej. To wspaniała okazja żeby móc wypowiedzieć się w ważnych dla nas – Europejczyków kwestiach. Mając na uwadze, że Parlament Europejski przyjmuje przepisy, które dotyczą nas wszystkich, tym bardziej ważnym wydaje się udział w nadchodzących wyborach europejskich. Warto pamiętać, że to TWÓJ głos zadecyduje o tym przez kogo będziesz reprezentowany w PE, m.in. wtedy kiedy będą przygotowywane nowe przepisy, a podjęte wówczas decyzje będą mieć wpływ na nasze życie codzienne – informuje Joanna Sowińska, Koordynatorka Konkursu Graficznego Galeria Plakatu Europejskiego, EUROPE DIRECT Rzeszów przy WSIiZ w Rzeszowie.

Tematem tegorocznego konkurs na plakat jest prawo do głosu i wolność wyboru. To właśnie to prawo daje nam możliwość kreowania naszej wspólnej przyszłości. Temat ten jest niezwykle istotny i bardzo dobrze, że został podjęty. Plakaty, które zostaną zaprojektowanie przez młodych artystów, będą nosić miano plakatów społecznych. Ten rodzaj plakatu jest trudny do zaprojektowania, bo wymaga inteligencji, dobrego pomysłu i jasnego komunikatu wizualnego – dodaje dr Patrycja Longawa, Kierownik Katedry Projektowania Graficznego, Przewodnicząca Jury Konkursu.

Do konkursu przyjmowane są tylko prace indywidualne. Każdy uczestnik może zgłosić do Konkursu nie więcej niż 3 prace, przy czym każda z nich musi stanowić osobną całość. Plakat musi być zaprojektowany w układzie pionowym w rozmiarze 70 cm x 100 cm. Plik musi spełnić poniższą specyfikację: JPG, 2953 x 4134 pixeli, 150 DPI, Przestrzeń kolorów RGB. Plik/i o powyższej specyfikacji należy dostarczyć w wersji elektronicznej zgodnie z Regulaminem konkursu.

Termin nadsyłania prac konkursowych to 4 grudnia 2023 r.

Autorzy zwycięskich prac otrzymają nagrody pieniężne o wartości: 1500 zł, 1000 zł.

Wszelkie informacje i zasady uczestnictwa w Konkursie dostępne są w Regulaminie Konkursu dostępnym na stronie internetowej.