Przedstawiciele Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej uczestniczyli w Konferencji Forum IAB. WSIiZ prowadzi liczne kierunki związane z komunikowaniem i marketingiem, takie jak Digital Marketing oraz Marketing i Nowe Media. Są to kierunki wymagające ciągłego rozwoju, a obecność blisko branży jest absolutnie niezbędna.

Forum IAB to flagowa konferencja IAB Polska, wytyczająca standardy najlepszych praktyk e-marketingu. Konferencja odbyła się 22 i 23 maja 2024 r. w Warszawie i przebiegłe pod hasłem “25 lat #GenDigital. Dojrzałość i Młodość”. WSIiZ reprezentowali: dr hab. Sławomir Gawroński, prof. WSIiZ, mgr Łukasz Bis (Prodziekan KMiKS ds. kierunku Digital Marketing oraz kierunku Marketing i Nowe Media) oraz mgr Aleksandra Skura – wykładowczni WSIiZ.

Forum IAB to must have na trasie polskich konferencji związanych z marketingiem, komunikacją, transformacją cyfrową. Jest to szczególnie ważne wydarzenie, bo organizowane przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Jest to największa i najbardziej prężnie działająca organizacja w Polsce, regulująca rynek digitalu. Tego typu konferencje to okazja do wymiany poglądów, nawiązania kontaktów, zbudowania współpracy z biznesem. Dlatego – mimo, że nie mają wartości stricte naukowej – to są ważne z punktu widzenia projektowania dojrzałej i odpowiedzialnej dydaktyki. A taką oferujemy na WSIiZ. – mówi Łukasz Bis

Tegoroczna edycja podsumowywała 25 lat działalności IAB Polska. Złożyło się na nią ponad 80 wystąpień najlepszych ekspertów marketingu, biznesu i nauki, które rozplanowane były w ciągu dwóch dni na czterech salach konferencyjnych.

Wśród prelegentów można było usłyszeć takie osoby, jak:

  • Bianca Best, Publicis Group, The Age of Performance – Human and Digital.
  • Dr. Marco Gercke, Ekspert, doradca i naukowiec w dziedzinie cyfryzacji i cyberbezpieczeństwa, Trends in Cybersecurity and Cyber-Defence – from Hybrid Threats to High-Risk AI systems.
  • Radek Wierzbiński, Head of Advertising Communication & Education, Allegro, E-commerce 3.0 – trendy i oczekiwania uczestników rynku w Polsce. (Absolwent Seminarium doktorskiego WSIiZ)
  • Marcin P. Stopa, Neuroinsight Lab, Człowiek w świecie sztucznej autentyczności – jak AI przekracza granice ludzkiej percepcji okiem neuronauki.
  • Dominika Skirło, TikTok, Unlocking Impactful Entertainment.
  • Dorota Bigo, Google Poland, Piotr Marzec, Google Cloud, Przyszłość handlu z AI: odkryj praktyczne zastosowania Gemini.
  • Olga Barańska, TVN, Anna Kuropatwa, Havas Media CSA, Kapibara w polskiej szkole, czyli jak branża digitalowa może zrobić coś realnie dobrego dla innych.
  • Oraz wiele innych.

WSIiZ miała również swojego reprezentanta na scenie Forum IAB. Był nim Łukasz Bis, który drugiego dnia konferencji wcielił się w rolę konferansjera i prowadził część Forum IAB dyskutując i zapowiadając poszczególnych prelegentów.

Współpraca pomiędzy IAB Polska a WSIiZ odbywa się na wielu torach. IAB Polska akredytuje kierunek Digital Marketing, a certyfikacja DIMAQ stanowi jeden z elementów kształcenia na tym kierunku. WSIiZ jest także jedynym zewnętrznym Centrum Egzaminacyjnym IAB Polska – dzięki czemu egzamin certyfikujący można zdawać w murach naszej Uczelni. WSIiZ ma także swojego reprezentanta w Branżowej Radzie ds. Kompetencji IAB Polska (która odpowiada za standard i certyfikację DIMAQ), jest DIMAQ Employer, a wśród swoich pracowników ma posiadaczy certyfikatów DIMAQ Professional.

IAB Polska obejmuje także patronatem Konferencję InternetBeta, która już po raz 16 będzie organizowana przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie (w dniach 11-13.09.2024, w Kampusie WSIiZ w Kielnarowej). Bilety dostępne są TUTAJ.

O IAB Polska

IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 1999 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśródokoło 230 członków Związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne i reklamodawcy. IAB Polska jest czwartym pod względem wielkości IAB na świecie biorąc pod uwagę liczbę członków. W 2012 roku Związek otrzymał nagrodę MIXX Awards Europe dla najlepszego IAB w Europie. Misją IAB jest wspieranie działalności uczestników rynku komunikacji interaktywnej oraz popularyzacja Internetu jako efektywnego medium poprzez działania promocyjne, badawcze, edukacyjne i ochronę prawną.