Dr Marlena Krawczyk-Suszek uczestniczyła w wizycie studyjnej pn. „Liderzy w zarządzaniu uczelnią w ramach POWER”. Wizyta odbyła się w dniach 18-24.06.2023 r. na University of Cambridge w Wielkiej Brytanii. Podczas szkolenia przedstawione zostały dobre praktyki w ramach współpracy uczelni z otoczeniem gospodarczym, naukowym oraz w obszarze komercjalizacji wyników badań naukowych.
Celem szkolenia w którym uczestniczyła dr Marlena Krawczyk-Suszek, Pełnomocnik Rektora ds. rozwoju Kolegium Medycznego była poprawa kompetencji zarządczych kadry zarządzającej Polskich uczelni dzięki poznaniu dobrych praktyk w zakresie:
- konsolidacji uczelni,
- współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym,
- rozwoju nowych metod edukacyjnych i kompetencji studentów oraz kadry akademickiej,
- współpracy uczelni i instytutów badawczych,
- internacjonalizacji uczelni,
- komercjalizacji wyników badań, modeli uczelni,
- rozwoju kluczowych kompetencji uczelni.
Zacne grono naukowe wizyty studyjnej będące przedstawicielami wiodących uczelni w Polsce stanowiło doskonałe miejsce do wymiany własnych spostrzeżeń i poglądów, jak również intensywnych i kreatywnych dyskusji dotyczących możliwości wprowadzenia niektórych rozwiązań w warunkach polskich. Miejsca takie jak „Open Space” czy Maxwell Centre działające przy University of Cambridge zachwycają. Są one wyposażone w najnowocześniejszą infrastrukturę badawczą, gdzie naukowcy z różnych dziedzin mogą wspólnie w nieograniczonym czasie pracować nad nowymi projektami i wdrożeniami rozwiązań do otoczenia społeczno – gospodarczego. Wizyty studyjne to doskonała możliwość poznania zasad funkcjonowania oraz współpracy krajowej i międzynarodowej prowadzonej w innych wiodących uczelniach – mówi dr Marlena Krawczyk-Suszek.
University of Cambridge został założony w 1209 roku i jest drugim najstarszym uniwersytetem anglojęzycznym na świecie, tuż po Uniwersytecie w Oksfordzie. Uczelnia ma bogatą tradycję akademicką, przyciągając wielu znanych absolwentów i naukowców. Regularnie znajduje się na czołowych miejscach w rankingach uniwersyteckich, takich jak QS World University Rankings i Times Higher Education World University Rankings.