Szybko rozwijający się cyfrowo świat sprawił, że umiejętność korzystania z informacji jest wymagana zarówno w edukacji, jak i w życiu prywatnym. Ta tematyka zostanie poruszona podczas konferencji podsumowującej miedzynarodowy kurs „Intercultural Perspectives on Information Literacy and Metaliteracy”, w którym biorą udział studenci WSIiZ.

Umiejętność wykorzystywania informacji dotyczy wielu tematów, tj. m.in. rola Google jako strażnika informacji, nadzór i ochrona danych w Internecie czy wpływ algorytmów wyszukiwarek na wykorzystanie informacji. Oprócz tematyki związanej z wykorzystywaniem informacji, podczas konferencji zostaną zaprezentowane także wyniki prac studentów, którzy biorą udział w międzynarodowym kursie „Intercultural Perspectives on Information Literacy and Metaliteracy”.

Konferencja odbędzie się 25 lutego w godzinach 14:00-18:00 i będzie miała charakter on-line. Na wydarzenie można zarejestrować się TUTAJ. 

W aktualnej, 13. edycji kursu uczestniczy około 50 studentów i 8 prowadzących z 6 różnych instytucji takich jak: Symbiosis College of Arts & Commerce (Pune, Indie), State University of New York (USA), SUNY Empire State College (USA), University of Sarajewo (Bośnia i Hercegowina), University of Hildesheim (Niemcy) oraz Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania (Rzeszow, Polska). Celem kursu jest wsparcie uczenia się międzykulturowego poprzez zapewnienie przestrzeni do pracy w międzynarodowych zespołach. Każdy z zespołów ma przydzielony jeden temat z obszaru alfabetyzmu i metaalfabetyzmu – kluczowych umiejętności w świecie przeciążenia informacyjnego o hipercyfryzacji.

Jak mówi dr Justyna Berniak-Woźny, Dyrektor Biura ds. Mobilności i Projektów Międzynarodowych, dla studentów WSIZ udział w kursie to szansa na nawiązanie licznych międzynarodowych kontaktów, poznanie różnych systemów edukacji oraz rozwinięcie kompetencji pracy w zespołach wielokulturowych. Sam temat kursu, czyli alfabetyzm i metaalfabetyzm (ang. literacy and metaliteracy) to złożona koncepcja pozwalająca na spojrzenie na współczesne trendy, zmiany społeczne i kompetencje społeczeństwa informacyjnego z różnych perspektyw. Praca nad zadanymi tematami to również okazja do rozwinięcia umiejętności badawczych, potrzebnych studentom na każdym etapie edukacji i dalszego rozwoju zawodowego – dodaje dr Justyna Berniak-Woźny.