W księgarniach można znaleźć już dwie nowe książki, których autorami są wykładowcy WSIiZ. „Technologie medialne w rozwoju człowieka i cywilizacji. Od tam-tamów do ChataGPT i AI” prof. Tomasza Goban-Klasa oraz „Strategiczne Zarządzanie marką w polityce i biznesie” autorstwa Bartolomeo Rafaela Bialasa, to nowe publikacje, które ukazały się nakładem Wydawnictwa Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Wydawnictwa UNIVERISTAS i Oficyny Wydawniczej ASPRA.

Od tam-tamów do ChataGPT

Tytuł książki przywołuje dwa informacyjno-komunikacyjne urządzenia; pierwsze, to tam-tamy – jako pradawne środki komunikowania na odległość w kolebce ludzkości, Afryce. Drugie, to ChatGPT, najnowszy i najszybciej upowszechniający się asystent konwersacyjny (i nie tylko) oparty na sztucznej inteligencji – czytamy w notce od Autora nowej książki prof. Tomasza Goban-Klasa. Publikacja, która ukazała się właśnie nakładem Wydawnictwa UNIVERISTAS i Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie.

Prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas – socjolog, medioznawca i podróżnik – w swej monografii o ewolucji mediów i ich przenikaniu w życie społeczne zabiera nas na wędrówkę przez wieki, kontynenty i kraje, rozpoczynając od afrykańskich tam-tamów oraz jaskiniowych malowideł, poprzez rozwój pisma, druku i prasy, aż do ery nowożytnej, w której się urodził – czasów radiofonii, telewizji, komputerów, internetu i smartfonów. Swoją podróż kończy na czasach nam współczesnych – w erze technologii informatyczno-medialnych, takich jak chatGPT i jego sztuczna inteligencja oraz najpowszechniejsze medium komunikacyjne świata, za które uważany jest Twitter/X.

W niniejszej monografii ewolucji technologii medialnych i komunikacyjnych przedstawiam przegląd komunikacyjnych technologii w ludzkich dziejach, wykorzystując dorobek i wysiłek wielu historyków i badaczy mediów. Swój naukowy ogląd tematu opieram na szerszej podstawie dorobku oraz nauk i osobistych porad wielu wybitnych swych nauczycieli, a oni na dorobku innych myślicieli, jeszcze większych niż oni – pisze Autor.

 

Książka będzie szczególnie przydatna dla młodzieży studiującej i uczniów szkół średnich, zainteresowanych światem mediów i technologii, zawiera bowiem chronologiczny przegląd ich rozwoju, porządkując i wyjaśniając informacje na temat ewolucji i rewolucji medialnych na przestrzeni dziejów świata, a także ich wpływu na społeczeństwa i cywilizację – przekonuje Dziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej WSIiZ, dr Iwona Leonowicz-Bukała.

Zapraszamy do lektury!
Książka dostępna jest TUTAJ.

Strategiczne zarządzanie marką w polityce i biznesie

Nakładem Wydawnictwa Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Oficyny Wydawniczej ASPRA ukazała się książka pt. „Strategiczne Zarządzanie marką w polityce i biznesie” autorstwa Bartolomeo Rafaela Bialasa.

Niniejsze opracowanie to praktyczny przewodnik dotyczący zarządzania w świecie biznesu i polityki. Jest to kompendium rzetelnej wiedzy z zakresu zarządzania strategicznego (podanej w bardzo przystępny sposób) o wysokim stopniu przydatności i praktyczności. Zgromadzono w nim wiele potrzebnych informacji na temat biznesu, prowadzenia firmy oraz mentalności konsumentów. Ta książka oferuje odmienny punkt widzenia i umożliwia zrozumienie zarządzania strategicznego w wymiarze politycznym – czytamy we wstępie dr inż. Izabeli Cichockiej, Prodziekan Kolegium Zarządzania.

Pomimo tego, że o marce napisano już przez ten czas bardzo wiele, Bartolomeo Rafael Bialas prezentuje innowacyjny punkt widzenia, ściśle łącząc obszary związane z brandingiem, psychologią i antropologią konsumencką oraz polityką. Autor doszukuje się wspólnego podłoża i mechanizmów tych pozornie odrębnych, wydawałoby się, światów, stosując porównania i opisując analogie.

Zapraszamy do lektury!
Książka dostępna jest w Księgarni WSIiZ