Projekt ESG4PMChange zajmuje wiodącą pozycję w zakresie efektywnej integracji zasad ESG (Environmental, Social, and Governance – ESG) w edukację i szkolenie z zakresu zarządzania projektami, odpowiadając na rosnącą potrzebę zrównoważonego rozwoju w praktykach biznesowych w całej Europie i poza nią.

W obliczu wzrastającej potrzeby zrównoważonego rozwoju, ta inicjatywa łączy Wyższe Uczelnie (HEI), dostawców szkoleń zawodowych (VET), organizacje zajmujące się zarządzaniem projektami oraz małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), aby odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na kompetencje z zakresu ESG. Poprzez promowanie współpracy i wymiany wiedzy, projekt dąży do wspierania innowacji, wzmocnienia agendy zrównoważonego rozwoju oraz stworzenia efektu mnożnikowego w różnych branżach. Kluczowym elementem projektu jest dogłębna analiza luk w edukacji, która zapewni dopasowanie obecnych ofert edukacyjnych do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku pracy w zakresie ról związanych z zarządzaniem projektami ESG. Na tej podstawie projekt opracowuje profile zawodowe i ramy kompetencyjne, zapewniając, że profesjonaliści w zakresie zarządzania projektami będą dysponować niezbędnymi umiejętnościami do efektywnej integracji zasad ESG w swojej pracy.

Projekt ESG4PMChange wprowadza innowacyjne ramy nauczania, które łączą teorię z praktycznym zastosowaniem poprzez Living Labs, gdzie studenci i profesjonaliści będą mogli stosować zasady ESG w rzeczywistych projektach. To podejście oparte na praktyce pozwala na wypełnienie luki pomiędzy wiedzą teoretyczną a doświadczeniem praktycznym, co zwiększa zarówno trafność, jak i skuteczność programu nauczania. Dodatkowo projekt tworzy cyfrowe centrum zasobów, które integruje Massive Open Online Courses (MOOCs) i Otwarte Zasoby Edukacyjne (OER), oferując dostępne, wysokiej jakości możliwości nauki w zakresie zarządzania projektami ESG. Projekt wprowadza także system mikrokwalifikacji, który formalnie uznaje kompetencje w zakresie zarządzania projektami ESG. System ten jest zgodny ze standardami edukacyjnymi i przemysłowymi, oferując strukturalną ścieżkę do profesjonalnego uznania i rozwoju w obszarze zarządzania projektami ESG.

Główne rezultaty projektu obejmują:

  1. Zintegrowany Program Kompetencji ESG w Zarządzaniu Projektami: ESG4PMChange opracowuje ramy kompetencyjne, które dostosowują oferty edukacyjne do rosnącego zapotrzebowania rynku pracy na umiejętności z zakresu zarządzania projektami z uwzględnieniem zasad ESG. Ramy te zapewniają, że profesjonaliści będą w stanie efektywnie integrować zasady ESG w swojej pracy, tworząc znormalizowaną podstawę dla przyszłych ról w zarządzaniu projektami ESG.
  2. Innowacyjne ramy nauczania i Living Labs: Projekt wprowadza ramy edukacyjne ESG4PMChange, które łączą wiedzę teoretyczną z praktycznym zastosowaniem poprzez Living Labs. W tych laboratoriach projektowych uczestnicy – studenci i profesjonaliści – będą mieli możliwość stosowania zasad ESG w rzeczywistych projektach, wypełniając lukę pomiędzy edukacją a potrzebami przemysłu.
  3. Cyfrowe centrum zasobów i MOOCs: W celu zwiększenia dostępności i skalowalności projekt ESG4PMChange tworzy cyfrowe centrum zasobów, które integruje Massive Open Online Courses (MOOCs) oraz Otwarte Zasoby Edukacyjne (OER). Te zasoby oferują elastyczne, wysokiej jakości możliwości nauki w zakresie zarządzania projektami ESG.
  4. System mikrokwalifikacji: Projekt wprowadza innowacyjny system mikrokwalifikacji, który formalnie uznaje kompetencje w zakresie zarządzania projektami ESG. System ten jest zgodny ze standardami edukacyjnymi i przemysłowymi, zapewniając uporządkowaną ścieżkę rozwoju zawodowego i uznania w obszarze zarządzania projektami ESG.

Data realizacji projektu: 01.11.2024 - 30.11.2027

Program z którego finansowany jest projekt: Erasmus+, Alliances for Education and Enterprises

OPIS PROJEKTU