Od roku akademickiego 2025/26 WSIiZ przechodzi na nowy system do obsługi procesu dydaktycznego – Verbis Dean’s Office (VDO). Jest to kompleksowy system używany w wielu czołowych uczelniach w kraju, który zastąpi używaną do tej pory Uczelnię.XP oraz podsystemy pomocnicze. Zobacz co się zmieni!

WSIiZ przechodzi na VDO

Prace nad wdrożeniem nowego systemu trwają już od kilku miesięcy i będą prowadzone przez cały najbliższy rok akademicki. Mamy świadomość, że przy każdym tego typu dużym projekcie mogą pojawić się pewne opóźnienia czy błędy. Aby przygotować wszystkich do korzystania z nowego systemu, w pierwszych tygodniach semestru zimowego zaplanowane zostały szkolenia dla studentów – mówi dr Barbara Przywara, Prorektorka ds. Nauczania.

Przejście na nowy system nastąpi 1 października, ale przez jakiś czas będą jeszcze działały wybrane podsystemy, np. wykorzystywana do tej pory Wirtualna Uczelnia (której adres zmienił się na: https://wu-old.wsiz.edu.pl/). W starych podsystemach będą jednak widoczne tylko dane z minionych (archiwalnych) semestrów.

Ważne!!!

  1. Nowe loginy dla studentów! Nastąpiła zmiana loginów do kont studenckich. Zmiana polega na usunięciu litery „w” na początku adresu e-mail.
    Było: w12345@student.wsiz.edu.pl
    Jest: 12345@student.wsiz.edu.pl
  2. Logowanie! Logując się do systemów uczelnianych, jako login wpisz zmienioną nazwę użytkownika bez „w” oraz dotychczasowe hasło.

  3. Koniec aplikacji Smart WSIiZ! W związku z wdrożeniem nowego systemu przestanie działać aplikacja Smart WSIiZ, a niedługo zostanie całkowicie wyłączona (przez jakiś czas będą w niej jeszcze dostępne informacje dotyczące minionych semestrów, w tym semestru letniego 2024/25). Informacje dostępne do tej pory w Smart WSIiZ, a dotyczące nowego roku akademickiego 2025/26, będą wyświetlane w nowej Wirtualnej Uczelni, która jest dostosowana do przeglądania na urządzeniach mobilnych (nowa WU jest dostępna pod adresem https://wu.wsiz.edu.pl).

Co się nie zmieni?

  1. Do kształcenia zdalnego nadal wykorzystywane będą platforma Moodle oraz Cisco Webex Meetings.
  2. Przy składaniu wniosków o stypendia na semestr zimowy 2025/26 obowiązują dotychczasowe formularze i terminy.
  3. Obsługa administracyjna praktyk zawodowych do końca roku akademickiego 2025/26 prowadzona będzie w używanym obecnie module e-Praktyki.

Ważne: w związku z wdrożeniem nowego systemu jednorazowo przesunięty został okres, w którym studenci starszych lat wybierają promotora pracy dyplomowej – w tym roku wybory rozpoczną się 20 października.

Masz problem?

Skontaktuj się z naszym działem IT:
tel. 17 8661150, 17 8661451
email: it@wsiz.edu.pl
pokój RA16 (ul. Sucharskiego 2)