Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie została partnerem międzynarodowego projektu Fostering Dual Green and Digital Transitions through Education and Innovation in the Neighbourhood East, Central Asia, and Asia – w skrócie GreenTech Horizons. Projekt finansowany jest przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus Plus (akcja Capacity Building in the field of higher education). Liderem projektu jest Uniwersytet w Nowym Sadzie.
Projekt ten skupia się na wspieraniu podwójnej transformacji ekologicznej i cyfrowej poprzez edukację i innowacje w regionach Azji Wschodniej, Azji Środkowej oraz w krajach sąsiedztwa wschodniego Unii Europejskiej. W projekcie Azja Wschodnia reprezentowana jest przez Mongolię, Azja Środkowa przez Kazachstan, natomiast przedstawicielem sąsiedztwa wschodniego jest Azerbejdżan.
Spotkanie inauguracyjne
W dniach 28-29 listopada 2024 r. odbyło się spotkanie inauguracyjne, którego gospodarzem był renomowany Kazachski Uniwersytet Narodowy im. Al-Farabiego w Ałmaty. WSIiZ na spotkaniu reprezentowały dr Joanna Wójcik z Katedry Kognitywistki i Modelowania Matematycznego, kierownik projektu ze strony uczelni, oraz dr Joanna Świętoniowska, Dyrektor Centrum Rozwoju Dydaktyki WSIiZ, ekspert pracujący w projekcie. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele 16 instytucji partnerskich z Europy, Azerbejdżanu, Kazachstanu i Mongolii, w tym uczelnie wyższe, partnerzy branżowi oraz firmy dostarczające szkolenia dla biznesu.
O projekcie GreenTech Horizons
GreenTech Horizons jest trzyletnim projektem mającym na celu kompleksowe wsparcie transformacji ekologiczno-cyfrowej poprzez rozwój zielonych, cyfrowych i biznesowych umiejętności.
Projekt zakłada:
• przeprowadzenie analizy potrzeb kompetencyjnych wynikających z podwójnej transformacji;
• stworzenie modułowego, elastycznego modelu kształcenia łączącego zielone i cyfrowe kompetencje z wiedzą biznesową;
• opracowanie innowacyjnego ekosystemu e-learningowego;
• wyposażenie kadry dydaktycznej w narzędzia i wiedzę wspierającą wdrażanie ekologicznych i cyfrowych treści do programów nauczania;
• wdrożenie pilotażowe wypracowanych rozwiązań w ośmiu uczelniach wyższych w Azerbejdżanie, Kazachstanie i Mongolii.
Przed nami inspirująca współpraca, której celem jest stworzenie nowoczesnego ekosystemu kształcenia, przygotowującego przyszłe pokolenia do wyzwań transformacji ekologicznej i cyfrowej. Cieszymy się, że jako uczelnia mamy szansę pracy w tym projekcie dzieląc się naszym wieloletnim doświadczeniem w zakresie obszaru e-learningu akademickiego. Będziemy się dzielić postępami w realizacji projektu, w którym będziemy budować innowacyjne rozwiązania wspierające zrównoważony rozwój, innowacje i wzrost gospodarczy w różnych regionach świata – mówi dr Joanna Wójcik z Katedry Kognitywistki i Modelowania Matematycznego, kierownik projektu ze strony WSIiZ.