Zapraszamy na grudniowy wykład w ramach projektu „Akademia Zdrowia 50+”! Spotkanie pt. „Psycholog, psychoterapeuta, psychiatra – kiedy i do kogo zwrócić się o pomoc” odbędzie się 11 grudnia br. o godz. 17.00 w auli głównej im. prof. Jerzego Chłopeckiego w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Akademia Zdrowia 50+ to cykl wykładów i warsztatów o tematyce prozdrowotnej. Projekt jest kierowany do wszystkich osób powyżej 50 roku życia. Celem projektu jest popularyzacja nauki oraz ukazanie jej przydatności w życiu codziennym w zakresie profilaktyki chorób cywilizacyjnych, zagrożeń środowiskowych oraz koncepcji aktywnego starzenia.

Wykład poprowadzi dr Olga Kurek-Ochmańska, Kierowniczka Akademickiego Centrum Rozwoju Osobistego i Wsparcia Psychologicznego, której zainteresowania naukowe dotyczą tematyki szkolnictwa wyższego, komunikacji społecznej, rynku mediów w Polsce, systemów medialnych, metodologii badań społecznych i socjologii migracji. Dodatkowo w procesie kształcenia na ostatnim roku podyplomowego szkolenia psychoterapeutycznego w podejściu psychodynamicznym.

Pani Olga specjalizuje się w psychoterapii indywidulanej dorosłych i młodzieży, gdzie skupia się na leczeniu zaburzeń osobowości. Ponadto pracuje z pacjentami z depresją, chorobą afektywną dwubiegunową, zaburzeniami nastroju, lękami oraz z problemem utrzymania satysfakcjonujących relacji. 

Uczestnictwo w wykładzie możliwe jest na żywo lub online – prosimy wówczas o wypełnienie formularza dostępnego TUTAJ i przesłanie go do dnia 11 grudnia 2024 do godz. 12.00. W odpowiedzi prześlemy link do transmisji wykładu na podany przez Państwa adres email.

Spotkanie pt. „Psycholog, psychoterapeuta, psychiatra – kiedy i do kogo zwrócić się o pomoc” odbędzie się 11 grudnia br. o godz. 17.00 w auli głównej im. prof. Jerzego Chłopeckiego w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie przy ul. Sucharskiego 2.

W trakcie wykładu słuchacze zdobędą wiedzę na temat różnych form wsparcia psychicznego oraz dowiedzą się, kiedy i do jakiego specjalisty się udać. Wykład pomoże zrozumieć, czym różnią się kompetencje psychologa, psychoterapeuty i psychiatry, oraz jak podjąć decyzję o wyborze odpowiedniego specjalisty w zależności od potrzeb. Zostaną omówione także najczęstsze problemy, z jakimi ludzie zwracają się po pomoc oraz jak ważna jest wczesna interwencja w przypadku zaburzeń psychicznych.

DOROBEK NAUKOWY PRELEGENTKI:

Nauczycielka akademicka z 15-letnim stażem. W okresie 2013-2015 pełniła rolę Pełnomocniczki Prorektora ds. Nauczania zajmując się studentami uzdolnionymi. W latach 2014-2016 była dyrektorką innowacyjnego projektu edukacyjnego „Rzeszowska Akademia Inspiracji”. Obecnie członkini Polskiego Towarzystwa Psychodynamicznego oraz Polskiego Towarzystwa Socjologicznego.

Członkini zespołu i realizatorka projektów badawczych „Naukowcy mobilni kulturowo? Doświadczenie awansu społecznego w perspektywie narracyjnej” (finansowany przez Narodowe Centrum Nauki, SONATA 15, 2019/35/D/HS6/00169, 2020-2023) oraz „Zagraniczni uczeni w Polsce: motywacje, trajektorie życiowe oraz potencjał naukowy” (Finansowanie: Program Dialog MNiSW, 0142/DLG/2017/10, 2017-2019).

  • Kurek-Ochmańska, O., Struck-Peregończyk, M., Leonowicz-Bukała, I., Łuczaj, K. (2023). Lekarz potrzebny od zaraz? Wizerunek medialny zagranicznych medyków w polskiej prasie. Studia Migracyjne–Przegląd Polonijny, (1 (187)), 71-94.
  • Łuczaj, K., Kurek-Ochmańska, O. (2023). Awans społeczny a relacje rodzinne w biografiach akademików z klas ludowych. Studia Humanistyczne AGH, 22(2), 7-28.
  • Struck-Peregończyk, M., Kurek-Ochmańska, O. (2023). „Jestem podatna na ten wyścig szczurów”. Kariery naukowe osób z klas ludowych, urodzonych po 1980 r. w perspektywie narracyjnej. Przegląd Socjologii Jakościowej, 19(4), 46-73.
  • Kurek-Ochmańska, O., Łuczaj, K. (2023). „Taka łaska, oferta niebios”:: Sukces akademicki pomiędzy indywidualizmem a determinizmem. Biografistyka Pedagogiczna, 8(1), 677-708.
  • Dolińska, A., Kurek-Ochmańska, O., Łuczaj, K.  (2022). Metoda biograficzna w kontekście badań jakościowych realizowanych zdalnie – możliwości, ograniczenia i aspekty etyczne. Przegląd socjologiczny 71(1), 61-84.
  • Kurek-Ochmańska, O., Łuczaj, K. (2021). Kariera akademicka „z przypadku”?. Biografistyka Pedagogiczna, 6(1), 397-427.
  • Bielska, B., Kurek-Ochmańska, O., Łuczaj, K. (2021). Jak badać wysoko wykwalifikowanych migrantów? Praktyczne wskazówki metodologiczne.
  • Łuczaj, K., Bielska, B., Kurek-Ochmańska, O., Mucha, J. (2020). Osiadłe ptaki. Urodzeni za granicą pracownicy polskich instytucji akademickich, Wydawnicwa AGH.
  • Struck-Peregończyk, M., Kurek-Ochmańska, O. (2018). Wizerunek osób niepełnosprawnych w polskiej prasie opiniotwórczej na przykładzie tygodnika „Polityka” w latach 1997–2016.

Projekt jest finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II”.