Uczestnicy spotkania „Od edukacji do kariery”, zorganizowanej przez Radę Sektorową i Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, mogli dowiedzieć się, jak we WSIiZ został wdrożony branżowy program nauczania na kierunku Digital Marketing i jak wygląda współpraca z otoczeniem biznesowym. Prezentację przedstawił Łukasz Bis, Prodziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej ds. kierunku Digital Marketing, Dyrektor Centrum Innowacji i Wzornictwa Praktycznego WSIiZ. Spotkanie odbyło się 14 marca br. w Kielcach.

Prezentacja Łukasza Bisa dotyczyła case study wdrażania rekomendacji Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej dotyczących rozwoju i potrzeb sektora KM. To właśnie z badań, które prowadzi Rada, opracowywanych tam dokumentów, raportów wynikają jasne przesłanki jak rozwijać i tworzyć kierunki studiów, których absolwenci szybko znajdą zatrudnienie w sektorze KM. Opowiadałem o tym, jak wyglądał proces tworzenia studiów II stopnia Digital Marketing, które prowadzimy od 2023, a także w jaki sposób budujemy przy tym kierunku współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Garść informacji o inspiracjach, kierunkach rozwoju, permanentnej zmianie, jaka towarzyszy pracy jako Product Owner (w nomenklaturze akademickiej to Prodziekan) tego produktu, jakim jest program kształcenia – mówi Łukasz Bis.

W ramach spotkania odbyły się także dwa panele dyskusyjne z udziałem wykładowców WSIiZ. Łukasz Bis wziął udział w panelu o atrakcyjności branży marketingowej dla młodych, a dr hab. Sławomir Gawroński, profesor w Katedrze Mediów i Komunikacji Społecznej WSIiZ, zabrał głos w dyskusji o rozwiązaniach dla lepszej współpracy edukacji i biznesu.

W spotkaniu wzięli udział studenci, kadra naukowa, pracownicy Akademickich Biur Karier, doradcy zawodowi, pracownicy HR i przedstawiciele biznesu z sektora marketingowego.

Wystąpienia wykładowców WSIiZ w spotkaniu to element działania związanego z udziałem WSIiZ w Sektorowej Radzie ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej (od 2019 roku).

Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej to inicjatywa wspierająca edukację branży. Członkowie Rady dążą do tego, by kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby rynku pracy. Celem inicjatywy jest lepsze dopasowanie system edukacji do potrzeb sektora komunikacji marketingowej.

 

Cały program wydarzenia przedstawiał się następująco:

11:30-11:40 otwarcie spotkania

  • Paweł Tyszkiewicz, Przewodniczący Rady Sektorowej ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej i Dyr. Zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR

11:40-12:00 Prezentacja Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie dot. wdrożenia branżowego programu nauczania i jak pracujemy z otoczeniem biznesowym

  • Łukasz Bis, Prodziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej ds. kierunku Digital Marketing, Dyrektor Centrum Innowacji i Wzornictwa Praktycznego Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania

12:00-12:20 Prezentacja Uniwersytetu Jana Kochanowskiego dot. wdrożenia branżowego programu nauczania, współpraca z otoczeniem biznesowym i losy absolwentów od edukacji do ścieżki kariery

  • dr Tomasz Chrząstek, Kierownik Uniwersyteckiego Centrum Mediów, Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

12:20-12:55 Panel dyskusyjny: Rozwiązania dla lepszej współpracy edukacji i biznesu – komentarz do w/w prezentacji i procesu tworzenia branżowych programów nauczania ‘od powstania do wdrożenia’

  • Weronika Ladzińska, Strategy & Creative Director PromoTraffic, prowadząca zajęcia na WSIiZ 
  • dr Tomasz Chrząstek, Kierownik Uniwersyteckiego Centrum Mediów, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • dr hab. Sławomir Gawroński, profesor w Katedrze Mediów i Komunikacji Społecznej w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie 
  • Moderator: Paweł Tyszkiewicz, Przewodniczący Rady Sektorowej ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej i Dyr. Zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR

12:55-13:00 przerwa

13:00-13:35 Panel dyskusyjny: Atrakcyjność branży dla młodych – idealny pracodawca branży komunikacji marketingowej? idealny pracownik? – kilka danych z aktualnych badań i dyskusja

  • Ewa Padechowicz-Rugała, doradca zawodowy, Akademickie Biuro Karier UJK
  • Paulina Naporowska, doradca zawodowy, Akademickie Biuro Karier UJK
  • Anna Sokołowska, absolwentka UJK, Social Media Specialist, Fajne. Studio Kreatywne
  • Łukasz Bis, Prodziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej ds. kierunku Digital Marketing, Dyrektor Centrum Innowacji i Wzornictwa Praktycznego Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania
  • Moderator: Zbigniew Brzeziński, Lider Grupy Edukacja i Kariera w Sektorowej Radzie ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej, Specjalista ds. Public Relations, event coordinator, bloger, dziennikarz. Doradca międzynarodowej platformy RECREATE. Specjalizuje się w kwestiach komunikacji na rynku pracy.