30 stycznia 2025 roku w Warszawie odbyła się konferencja „IAB HowTo: AI in Action”, poświęcona praktycznym zastosowaniom sztucznej inteligencji w e-marketingu. Wydarzenie zgromadziło specjalistów zajmujących się planowaniem, kreacją i zarządzaniem marketingiem cyfrowym.
W konferencji uczestniczyły także dr Gabrela Piechnik-Czyż – Prodziekanka ds. kierunków Grafika Komputerowa i Produkcja Multimedialna oraz Digital Marketing, a także mgr Aleksandra Skura i mgr Karolina Góraj, wykładowczynie na kierunkach graficznych i marketingowych.
Konferencja łączyła kilka perspektyw dotyczących AI, co pozwoliło lepiej zrozumieć wyzwania związane z wdrażaniem narzędzi opartych o sztuczną inteligencję. Szczególnie wartościowe były case studies, które ukazywały konkretne zastosowania AI w analizie danych, reklamie czy personalizacji treści – mówi dr Gabriela Piechnik-Czyż.
Dla nas, prowadzących badania nad AI, wydarzenie było okazją do zdobycia nowych informacji i inspiracji. Studia przypadków mogą posłużyć jako materiał do analiz i publikacji, a dyskusje z ekspertami dostarczyły cennych spostrzeżeń – dodaje mgr Karolina Góraj.
Jednym z prelegentów był prowadzący zajęcia na kierunkach marketingowych dr Nikodem Sarna, który wspólnie z Mateuszem Rzeteckim (Altavia Kamikaze + K2) omówili, w jaki sposób integracja SEO i doświadczeń cyfrowych klientów (digital customer experience) w ramach podejścia SXO (Search Experience Optimization), może przynieść lepsze rezultaty niż działania tych obszarów w izolacji.