700 zarejestrowanych uczestników, 30 prelegentów, 2 dni spotkań online – dwunasta multidyscyplinarna konferencja InternetBeta 16-17 września 2020 przechodzi do historii.
Tegoroczna InternetBeta inna niż wszystkie
12. edycja konferencji InternetBeta była wyjątkowa, bo ze względu na pandemię miłośnicy konferencji oraz corocznych wrześniowych spotkań w Kielnarowej k. Rzeszowa nie mogli zobaczyć się na żywo. Organizatorzy konferencji i #ludzieBety zadbali jednak o to, by – mimo nietypowych okoliczności – i w tym roku Beta mogła się odbyć. Efektem tego była dwudniowa bezpłatna konferencja w wersji online, na którą zarejestrowało się ponad 700 osób.
W tym roku nie Kielnarowa, a… Meeting Application
Uczestnicy tegorocznej edycji InternetBeta mogli wziąć w niej udział za pomocą Meeting Application. Wystarczyło pobrać aplikację w wersji mobilnej lub desktopowej i za jej pomocą dołączyć do wydarzenia. Program wydarzenia został skonstruowany tak, aby każdy znalazł w nim tematy ciekawe dla siebie.
„Powiem szczerze – bałem się tegorocznej edycji Bety. Bo Beta to klimat, a klimat to ludzie. Fakt, że nie mogliśmy zebrać się na wspólnej wymianie poglądów, prelekcja i afterparties w Kielnarowej, sprawiał, że miałem obawy czy uda się utrzymać atmosferę, klimat kultowego przecież wydarzenia. Moje obawy były zupełnie nie uzasadnione. Agenda była naprawdę wysokich lotów – tematów było mniej, ale za to wyselekcjonowane perełki. Wiele też bardzo ciekawych nie znalazło się w agendzie, ale czas nie jest z gumy. Prelegenci nie zawiedli! Uczestnicy dopisali! Cała społeczność pokazała, że Konferencja InternetBeta jest naprawdę ważna i powinna trwać mimo niesprzyjających warunków. Tegoroczna edycja była totalnie inna – widzę to chociażby po zmęczeniu, nie było biegania, ba! Był nawet czas na to, żeby się wyspać. Ale emocje związane z prelekcjami, zbijaniem wirtualnych piątek i samym zakończeniem Konferencji te same. Podsumuję prostymi słowami: Do zobaczenia za rok!” – mówi mgr Łukasz Bis EMBA, Prodziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej ds. kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna, CEO InternetBeta.
Dla każdego coś dobrego
W trakcie tegorocznej Bety miały miejsce wystąpienia ekspertów omawiających zarówno kwestie bardziej techniczne, jak Google Analytics, dane, hosting, jak i prawo czy start-upy. Pojawiły się też prezentacje na temat zaangażowania społecznego, komunikacji czy przyszłości content marketingu. W tym roku prezentacja otwierająca Betę przypadła Pawłowi Tkaczykowi – specjaliście storytellingu, czyli ekspertowi budującemu strategię opowiadania o produkcie, usłudze lub firmie przy pomocy opowieści. Dodatkowo, kolejne wystąpienia w trakcie pierwszego dnia dostarczyły wiedzy na temat snu (Magdalena Komsta), content marketingu (Grzegorz Miłkowski), prezentacji online (Kamil Kozieł), influencer marketingu (Kacper Zdunek), komunikacji marketingowej skierowanej do osób wysoko wrażliwych (Magdalena Daniłoś), monitoringu internetu (Mikołaj Winkiel) czy fenomenu gier (Karolina Kałużyńska).
Drugi dzień zapewnił zaś dawkę inspiracji na temat tworzenia treści i generowania ruchu (Robert Marczak), pozyskiwania klientów za pomocą LinkedIna (Adrian Gamoń), zaangażowania społecznego marek (Jacek Szlak) czy sklepów internetowych (Jakub Lisiecki). Prezentacja zamykająca 12. edycję Bety należała do Michała Sadowskiego, który podzielił się poradami na temat skutecznej komunikacji w biznesie i nie tylko.
Organizatorzy i partnerzy InternetBeta
Organizatorem tegorocznej edycji wydarzenia była – podobnie jak w poprzednich latach – Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. W gronie partnerów technologicznych znaleźli się Blue Cherry Studio, GetResponse , Meeting Application oraz mobitouch. Partnerami wydarzenia zostali zaś Aeropolis – Podkarpacki Park Naukowo-Technologiczny, Big Thing, Brand24, Biuro Karier Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, CoffeeDesk, ContentHouse, cyber_Folks, Eactive, Feb, filmcloud, kancelaria Lubasz i Wspólnicy, Prefactum, Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego, sellizer oraz space wizard.
Patronat medialny nad wydarzeniem sprawowali Fintek, Marketing przy kawie, Marketer+, SocialPress oraz Sprawny Marketing.