Kilkunastu studentów z Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej uzyskało międzynarodowy certyfikat DIMAQ – Digital Marketing Qualification.
DIMAQ, czyli Digital Marketing Qualification, jest to wypracowany przez IAB Polska, a wdrażany sukcesywnie na całym świecie, międzynarodowy standard kwalifikacji związanych z marketingiem cyfrowym. Istnieje on od 2015 roku i posiada rekomendację IAB Europe. DIMAQ dostępny jest w 9-ciu krajach europejskich: Polsce, Grecji, Słowacji, Słowenii, Serbii, Czarnogórze, Rumunii, Bośni i Hercegowinie oraz na Cyprze. Certyfikat, zgodny z założeniami Europejskiej Ramy Kwalifikacji, można uzyskać zdając egzamin sprawdzający z 12 obszarów e-marketingu.
Znaczenie DIMAQ’a jest ogromne, to dzięki tego typu certyfikacji możliwe jest rzetelne i wiarygodne porównywanie kompetencji i kwalifikacji osób zajmujących się digital marketingiem. Z dnia na dzień staje się on coraz lepiej rozpoznawalny wśród firm działających w branży cyfrowej, a co za tym idzie coraz chętniej zatrudniani są kandydaci, którzy takowym się okazują. Nasi studenci mają okazję zdobyć kwalifikacje na poziomie Basic, który jest dedykowany właśnie dla osób zaczynających karierę w digitalu. Co warto zauważyć – ten certyfikat mobilizuje do zgłębiania wiedzy, pozostawania w branży na bieżąco – bo nie jest on wydawany bezterminowo, raz na dwa lata trzeba przejść procedurę recertyfikacji – ten proces sprawia, że certyfikat ten jest jeszcze bardziej wiarygodny. WSIiZ, jako członek IAB Polska, może być dumny, z wdrożenia certyfikacji DIMAQ do swojego systemu kształcenia, a nasi studenci powinni dostrzegać tą niebagatelną szansę – przekonuje mgr Łukasz Bis, Pełnomocnik Dziekana KMiKS WSIiZ ds. rozwoju kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna.
Szkolenie DIMAQ i egzamin potwierdzający umiejętności były dla studentów WSIiZ przeprowadzone bezpłatnie. Cena rynkowa szkolenia z certyfikatem to około 4000 zł.
DIMAQ był dla mnie uzupełnieniem wiedzy z dziedziny marketingu – mówi Jakub Głogowski, student Grafiki komputerowej i produkcji multimedialnej, jeden z uczestników szkolenia. Jak podkreśla: Wiedza przekazywana przez trenerów IAB Polska jest niezwykle cenna, pozwala poznać marketing internetowy w kompaktowy i ciekawy sposób. Osoby prowadzące zajęcia są praktykami pracującymi w dobrych agencjach i posiadają naprawdę rozległą wiedzę na temat szeroko pojętego digitalu. Najbardziej zaciekawiło mnie działanie ad serwera wyjaśnione przez Jacka Szostaka. Niesamowite, że do rzeczy potencjalnie nie zauważalnej dla zwykłego użytkownika zaprzęgnięte są tak skomplikowane działania mające na celu maksymalizacje decyzji zakupowych, a przy tym optymalizacje budżetu. Polecam kurs nie tylko dlatego, że nauczycie się digital marketingu, ale także poznacie i przede wszystkim zrozumiecie mechanizmy za nim stojące.