Studenci WSIiZ nagrodzeni podczas hackathonu NASA w Stalowej Woli. Rywalizując z ponad 60 zespołami w kategorii artystycznej, zdobyli trzecie miejsce i nagrodę w wysokości 5000 złotych. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie była patronem akademickim tego wydarzenia.

Jak co roku, agencja kosmiczna NASA zaprosiła programistów, przedsiębiorców, naukowców, projektantów, storytellerów, twórców, budowniczych, artystów i technologów do wspólnego globalnego hackathonu. W ciągu dwóch dni uczestnicy z całego świata tworzyli zespoły, które miały za zadanie rozwiązywać wyzwania, korzystając z danych open source NASA. Tegoroczna, podkarpacka edycja międzynarodowego hackathonu odbyła się 5-6 października w Stalowej Woli.

W wydarzeniu NASA Space Apps Challenge Stalowa Wola wzięło udział ponad 600 osób. Nasi studenci odnieśli kolejny sukces, tym razem w kategorii artystycznej, w której rywalizowali z 60 zespołami. Zespół HexaTeam zajął trzecie miejsce, wygrywając nagrodę w wysokości 5000 złotych.

W skład zespołu wchodzili:
Angelika Prędka– tegoroczna absolwentka I stopnia na kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna

Mateusz Seredyński– student I stopnia na kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna

Marek Wawrzak– student I stopnia na kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna

Maksymilian Decowski – student I stopnia na kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna

Igor Jajuga– student I stopnia na kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna

Mirosław Niemiec – absolwent WSEI w Krakowie.

Zadanie, z którym się zmierzyli polegało na wyeksponowaniu swojej kreatywności i umiejętności w tworzeniu ekscytujących gier.

Nasa Space Apps Challange był dla nas bardzo wymagającym, ale jednocześnie satysfakcjonującym konkursem. Zajęcie trzeciego miejsca w kategorii artystycznej było dla nas wielkim zaszczytem, biorąc pod uwagę umiejętności konkurencji oraz wysoki prestiż tego wydarzenia. Nasz projekt był tworzony w ramach jednego z 21 wyzwań: „GLOBE Protocol Games”. Wyzwanie polegało na stworzeniu gry, która na podstawie założeń GLOBE będzie szerzyć wiedzę na temat ochrony środowiska. Nasza gra, którą nazwaliśmy „ISS Unless”, skupia się więc na łączeniu edukacyjnych ciekawostek wraz z wciągającą rozgrywką dla dwojga graczy. Gameplay obraca się wokół dokładnej komunikacji i współpracy. Jeden z graczy znajduje się na stacji kosmicznej czyszczącej atmosferę ziemską, natomiast drugi wciela się w operatora kontroli lotów. Gdy w wyniku zanieczyszczeń stacja ulega uszkodzeniu, żaden z graczy nie posiada wszystkich kluczowych informacji do wykonania napraw. Bohaterowie muszę więc analizować dostępne sobie dane i efektywnie przekazywać je sobie nawzajem. Gra wypełniona jest ciekawostkami, które mają za zadanie zainspirować w graczach chęć do działania na rzecz polepszenia środowiska. Z tego powodu motto oraz nazwa naszej gry „ISS Unless” inspirowana jest stwierdzeniem Dr. Seuss’a: „Unless Someone Like you Cares a Whole Awful Lot, Nothing is Going to get Better. Its Not.” – mówi Mateusz Seredyński z HexaTeam.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i życzymy dalszych sukcesów.