Głównym zadaniem powołanej 20 lutego na dwuletnią kadencję Rady będzie wyznaczanie i tworzenie standardów kompetencji e-marketingowych, które odgrywają coraz większą rolę w rozwoju usług digitalowych i procesie digitalizacji biznesu. Także systematyczny wzrost udziału reklamy online w całości tortu reklamowego sprawia, że zarówno marketerzy, jak i agencje reklamowe czy domy mediowe oczekują od pracowników systematycznego podnoszenia kwalifikacji, podążania za nowinkami oraz coraz lepszego rozumienia rynku.
– Przed nami decyzje dotyczące rozwoju programu certyfikacji kompetencji e-marketingowych. W tym wzmocnienie wizerunku samego certyfikatu jako dokumentu atrakcyjnego zarówno dla specjalistów naszej branży, dla których jest on narzędziem weryfikacji kompetencji, jak i dla agencji, którym ułatwia konkurowanie w przetargach, a także dla pracodawców, którym upraszcza on proces rekrutacji – mówi Grzegorz Krzemień, Przewodniczący Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska, Prezes GoldenSubmarine.
Prace Rady – ciała nadzorującego i kontrolującego program certyfikacji DIMAQ – będą odbywały się w czterech grupach projektowych: aktualizacji sylabusa i pytań, recertyfikacji i korzyści z posiadania certyfikatu, komunikacji oraz kolejnych poziomów certyfikacji. Decyzje Rady, choć będą w pierwszej kolejności dotyczyły programu realizowanego na polskim rynku, będą też automatycznie wprowadzane w krajach, które przyjęły certyfikację DIMAQ.
Program certyfikacji DIMAQ został opracowany przez ekspertów IAB Polska, a następnie wdrożony pod koniec 2015 roku w Polsce, a potem w kilku krajach europejskich (Słowenia, Cypr, Grecja, Serbia, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra). Jego cechą wyróżniającą jest uwzględnienie zarówno tematów globalnych, jak i charakterystycznych tylko dla regionalnego sektora e-marketingu. Egzamin weryfikuje wiedzę z zakresu marketingu cyfrowego na poziomie ogólnym i obejmuje zagadnienia z 12 obszarów.
W skład Rady Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska wchodzi jedenastu przedstawicieli całego ekosystemu reklamowego – eksperci branży, szefowie agencji reklamowych, wykładowcy wyższych uczelni, trenerzy. W gronie członków nowej Rady znalazł się Łukasz Bis, Pełnomocnik Dziekana Wydziału Administracji i Nauk Społecznych ds. kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna oraz wykładowca na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
– Zaproszenie do współpracy w ramach Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska stanowi swego rodzaju zwieńczenie długoletniej kooperacji pomiędzy Uczelnią, a IAB Polska. Wystarczy wliczyć w to działania takie, jak Konferencja InternetBeta, czy też kształcenie zgodnie ze standardami DIMAQ. Dla mnie osobiście jest to duży sukces, i nie ukrywam – duża odpowiedzialność, jednak będę się starał sprostać wszelkim stawianym mi w Radzie zadaniom – komentuje Łukasz Bis, Pełnomocnik Dziekana WAiNS ds. kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna WSIiZ.
O IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą ponad 200 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i promocji. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe, tworzy, prezentuje i wdraża standardy jakościowe. Przygotowuje raporty i badania rynku online, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, MIXX), warsztatów i szkoleń (Internet Week, IABHowTo, FutuLab). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu.
IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią struktur światowych organizacji IAB oraz członkiem IAB Europe, Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Izby Gospodarczej. www.iab.org.pl