Jak rozpocząć studia? Poznaj wszystkie kroki, dzięki którym dołączysz do grona studentów WSIiZ.
1. Wybierz kierunek
Poznaj naszą ofertę studiów. Jakie studia Cię interesują?
Interesują mnie kierunki studiów:
Studia I stopnia i jednolite magisterskie
Cyberbezpieczeństwo – studia inżynierskie
Finanse i audyt wewnętrzny – oferta w przygotowaniu
Fizjoterapia – jednolite magisterskie
Grafika komputerowa i produkcja multimedialna
Informatyka – studia inżynierskie
Logistyka – studia inżynierskie
Manager cyberbezpieczeństwa – oferta w przygotowaniu
Programowanie – studia inżynierskie
Studia II stopnia
Analityka biznesowa i Big Data
Przywództwo i zarządzanie zasobami ludzkimi – oferta w przygotowaniu
Zarządzanie cyberbezpieczeństwem – oferta w przygotowaniu
Studia I stopnia anglojęzyczne
Business Intelligence – oferta w przygotowaniu
Studia II stopnia anglojęzyczne
Cybersecurity Management – oferta w przygotowaniu
Global Management and Strategy – oferta w przygotowaniu
2. Zarejestruj się w systemie rekturacyjnym
Zarejestruj się w systemie rekturacyjnym.
3. Przygotuj dokumenty
Od kandydatów na studia I stopnia, studia jednolite magisterskie i studia II stopnia wymagane są inne dokumenty.
Jestem:
Dokumenty na studia I stopnia i jednolite magisterskie
Wymagane są następujące dokumenty:
- formularz WSIiZ wypełniony za pośrednictwem Systemu Internetowej Rekrutacji;
- kserokopia świadectwa dojrzałości (oryginał lub odpis do wglądu przy składaniu dokumentów);
- kserokopia dyplomu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie (oryginał lub odpis do wglądu przy składaniu dokumentów) – dotyczy wyłącznie Kandydata ubiegającego się o przyjęcie na jego podstawie;
- zaświadczenie lekarskie: od kandydatów ubiegających się o przyjęcie na Kosmetologię, Fizjoterapię i Pielęgniarstwo wymagane jest zaświadczenie od lekarza medycyny pracy. Zaświadczenie powinno być ważne na okres trwania studiów wraz z adnotacją na zaświadczeniu o wybranym kierunku, specjalności (zaświadczenie powinno być wystawione w roku bieżącym).
Skierowanie należy odebrać w Dziale Rekrutacji, pok. RA 8, ul. Sucharskiego 2 lub pobrać klikając poniżej w wybrany kierunek:
Kosmetologia – Pobierz skierowanie
- od kandydtów na Pielęgniarstwo wymagane jest orzeczenie z poradni medycyny pracy dla celów sanitarno-epidemiologicznych (po wykonaniu badań flory jelitowej na nosicielstwo pałeczek salmonella, shigella).
Skierowanie należy odebrać w Dziale Rekrutacji, pok. RA 8, ul. Sucharskiego 2 lub pobrać klikając poniżej w wybrany kierunek:
- Kandydaci na kierunkach medycznych (Kosmetologia, Fizjoterapia) mają obowiązek przedstawić (lub złożyć oświadczenie podczas rekrutacji i dostarczyć w trakcie pierwszego roku studiów) zaświadczenie o szczepieniu przeciwko WZW typu B; Kandydaci na kierunek Pielęgniarstwo mają obowiązek dostarczyć potwierdzenie szczepienia przed zakończeniem rekrutacji;
- od Kandydatów przyjmujących się na kierunki anglojęzyczne wymagany jest międzynarodowy certyfikat językowy potwierdzający odpowiedni poziom znajomości języka angielskiego (lista dopuszczonych certyfikatów znajduje się tutaj); jeśli Kandydat nie posiada certyfikatu, powinien wypełnić deklarację oraz dostarczyć certyfikat w trakcie pierwszego roku studiów;
- kserokopia pokwitowania wpłaty wpisowego (300 zł)* i opłaty rekrutacyjnej (85 zł)**.
Na wszystkie kierunki w postępowaniu kwalifikacyjnym będą brane pod uwagę wyniki z matury z czterech przedmiotów zdawanych w części pisemnej, tj. język polski, język obcy, matematyka oraz wybrany przedmiot (w zależności od kierunku):
- fizyka z astronomią lub informatyka (Analityka danych w biznesie, Informatyka, Programowanie, Cyberbezpieczeństwo)
- geografia (Logistyka, Finanse i audyt wewnętrzny, Zarządzanie)
- historia lub wiedza o społeczeństwie (Marketing i nowe media)
- historia lub informatyka (Grafika komputerowa i produkcja multimedialna, Projektowanie gier komputerowych)
- biologia lub chemia (Fizjoterapia, Kosmetologia, Pielęgniarstwo)
Punktacja stosowana do wyniku z części pisemnej egzaminu maturalnego:
- poziom podstawowy 1% = 1 pkt
- poziom rozszerzony 1% = 2 pkt
Rekrutacja na studia I stopnia odbywa się na podstawie konkursu świadectw dojrzałości i świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie, w zależności od tego czy kandydat zdaje nową czy starą maturę.
* W przypadku rezygnacji przed końcem rekrutacji, na wniosek Kandydata przysługuje zwrot wpisowego w wysokości 300 zł.
** Fakturę VAT potwierdzającą dokonanie opłaty rekrutacyjnej i wpisowego wystawia się nie później niż 7 dni od daty wpływu środków pieniężnych na konto Uczelni.
Dokumenty na studia II stopnia
Wymagane są następujące dokumenty:
- formularz WSIiZ wypełniony za pośrednictwem Systemu Internetowej Rekrutacji;
- kserokopia dyplomu ukończenia wyższych studiów zawodowych (oryginał lub odpis do wglądu przy składaniu dokumentów);
- kserokopia suplementu do dyplomu (oryginał lub odpis do wglądu przy składaniu dokumentów);
- zaświadczenie lekarskie – od kandydatów ubiegających się o przyjęcie na Kosmetologię wymagane jest zaświadczenie od lekarza medycyny pracy; zaświadczenie powinno być wystawione w roku bieżącym ważne na okres trwania studiów wraz z adnotacją na zaświadczeniu o wybranej specjalności;
- Kandydaci na kierunkach medycznych mają obowiązek przedstawić (lub złożyć oświadczenie podczas rekrutacji i w trakcie pierwszego roku studiów dostarczyć) zaświadczenie o szczepieniu przeciwko WZW typu B;
- zgoda dziekana danego kolegium na podjęcie studiów (dotyczy kandydatów, którzy kontynuują naukę na kierunku innym niż na studiach I stopnia);
- średnia arytmetyczna ocen z toku studiów potwierdzona przez dziekanat, w sytuacji gdy nie została zawarta w suplemencie;
- od Kandydatów ubiegających się o przyjęcie na kierunki anglojęzyczne wymagany jest międzynarodowy certyfikat językowy potwierdzający odpowiedni poziom znajomości języka angielskiego (lista dopuszczonych certyfikatów znajduje się tutaj); jeśli Kandydat nie posiada certyfikatu, powinien wypełnić deklarację i dostarczyć certyfikat w trakcie pierwszego roku studiów;
- Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na Projektowanie graficzne zobowiązani są do udokumentowania swoich umiejętności twórczych poprzez złożenie 5 autorskich prac (plastycznych, projektowanych graficznych, itp.) na płycie CD, DVD, pendrive, wydrukowane w dobrej jakości w wymiarze A4 lub przesłane poprzez formularz zgłoszeniowy; prace zamieszczone na nośnikach cyfrowych lub przesyłane online powinny mieć wymiar 210 × 297 mm 200 dpi; Kandydat wysyłający prace oświadcza, iż jest ich autorem; wymóg ten nie dotyczy absolwentów WSIiZ z kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna oraz Kandydatów będących absolwentami kierunków studiów przyporządkowanych do dyscypliny Sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki.
Prace będą oceniane w kilku kategoriach:
– kompozycja pracy,
– pomysł i kreatywność,
– zastosowana kolorystyka.
Z każdej z nich można uzyskać maksymalnie 10 punktów; aby otrzymać pozytywną ocenę kandydat musi zdobyć minimum 50% punktów, czyli 15;
- kserokopia pokwitowania wpłaty wpisowego* (100 zł, studenci i absolwenci WSIiZ są zwolnieni z wpisowego) i opłaty rekrutacyjnej (85 zł)**.
O przyjęcie na studia II stopnia (magisterskie) mogą ubiegać się osoby posiadające tytuł licencjata, inżyniera, magistra lub równorzędny upoważniający do podjęcia nauki na studiach wyższych w innym kraju niż miejsce jego nadania.
O przyjęcie na studia II stopnia (magisterskie) na kierunek Kosmetologia mogą ubiegać się osoby, które ukończyły kierunek Kosmetologia oraz absolwenci WSIiZ kierunku Zdrowie publiczne ze specjalnością związaną z kosmetologią.
* W przypadku rezygnacji przed końcem rekrutacji, na wniosek kandydata przysługuje zwrot wpisowego w wysokości 100 zł.
** Fakturę VAT potwierdzającą dokonanie opłaty rekrutacyjnej i wpisowego wystawia się nie później niż 7 dni od daty wpływu środków pieniężnych na konto Uczelni.
Dokumenty na studia I stopnia anglojęzyczne
Wymagane są następujące dokumenty:
- formularz WSIiZ wypełniony za pośrednictwem Systemu Internetowej Rekrutacji;
- kserokopia świadectwa dojrzałości (oryginał lub odpis do wglądu przy składaniu dokumentów);
- kserokopia dyplomu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie (oryginał lub odpis do wglądu przy składaniu dokumentów) – dotyczy wyłącznie Kandydata ubiegającego się o przyjęcie na jego podstawie;
- kserokopia pokwitowania wpłaty wpisowego (300 zł)* i opłaty rekrutacyjnej (85 zł)**;
- dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego (poziom min. B2wg. CEFR).
Potwierdzenie znajomości języka angielskiego może zostać uznane poprzez:
- egzamin maturalny z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym zdany na co najmniej 60% w ramach tzw. polskiej nowej matury;
- posiadanie świadectwa, dyplomu lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie za granicą szkoły ponadpodstawowej lub wyższej, w której zajęcia były prowadzone w języku angielskim;
- dyplom Matury Międzynarodowej (International Baccalaureate Diploma);
- dyplom Matury Europejskiej (European Baccalaureate Diploma);
- posiadanie jednego z certyfikatów potwierdzających znajomość języka angielskiego: Cambridge B2 First, C1 Advanced, C2 Proficiency (wcześniej FCE, CAE, CPE), TOEFL, IELTS na poziomie co najmniej B2),
- dyplom ukończenia studiów wyższych prowadzonych w języku angielskim.
Kandydaci z krajów, w których językiem urzędowym jest język angielski, są zwolnieni z obowiązku przedstawienia certyfikatów lub ocen z języka angielskiego
Na wszystkie kierunki w postępowaniu kwalifikacyjnym będą brane pod uwagę wyniki z matury z czterech przedmiotów zdawanych w części pisemnej, tj. język polski, język obcy, matematyka oraz wybrany przedmiot (w zależności od kierunku):
- fizyka z astronomią lub informatyka (Computer Science, Game Design and Development, Programming)
- geografia (Aviation Management, International Business Management, Business Intelligence)
Punktacja stosowana do wyniku z części pisemnej egzaminu maturalnego:
- poziom podstawowy 1% = 1 pkt,
- poziom rozszerzony 1% = 2 pkt.
Rekrutacja na studia I stopnia odbywa się na podstawie konkursu świadectw dojrzałości i świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie, w zależności od tego czy Kandydat zdaje nową czy starą maturę.
* W przypadku rezygnacji przed końcem rekrutacji, na wniosek kandydata przysługuje zwrot wpisowego w wysokości 300 zł.
** Fakturę VAT potwierdzającą dokonanie opłaty rekrutacyjnej i wpisowego wystawia się nie później niż 7 dni od daty wpływu środków pieniężnych na konto Uczelni.
Dokumenty na studia II stopnia anglojęzyczne
Wymagane są następujące dokumenty:
- formularz WSIiZ wypełniony za pośrednictwem Systemu Internetowej Rekrutacji;
- kserokopia dyplomu ukończenia wyższych studiów zawodowych (oryginał lub odpis do wglądu przy składaniu dokumentów);
- kserokopia suplementu do dyplomu (oryginał lub odpis do wglądu przy składaniu dokumentów);
- zgoda dziekana danego kolegium na podjęcie studiów (dotyczy Kandydatów, którzy kontynuują naukę na kierunku innym niż na studiach I stopnia);
- średnia arytmetyczna ocen z toku studiów potwierdzona przez dziekanat, w sytuacji gdy nie została zawarta w suplemencie;
- kserokopia pokwitowania wpłaty wpisowego* (100 zł, studenci i absolwenci WSIiZ są zwolnieni z wpisowego) i opłaty rekrutacyjnej (85 zł)**;
- dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego (poziom min. B2wg. CEFR).
Potwierdzenie znajomości języka angielskiego może zostać uznane poprzez:
- egzamin maturalny z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym zdany na co najmniej 60% w ramach tzw. polskiej nowej matury;
- posiadanie świadectwa, dyplomu lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie za granicą szkoły ponadpodstawowej lub wyższej, w której zajęcia były prowadzone w języku angielskim;
- dyplom Matury Międzynarodowej (International Baccalaureate Diploma);
- dyplom Matury Europejskiej (European Baccalaureate Diploma);
- posiadanie jednego z certyfikatów potwierdzających znajomość języka angielskiego: Cambridge B2 First, C1 Advanced, C2 Proficiency (wcześniej FCE, CAE, CPE), TOEFL, IELTS na poziomie co najmniej B2);
- dyplom ukończenia studiów wyższych prowadzonych w języku angielskim.
O przyjęciu kandydata na studia II-go stopnia decyduje kolejność złożenia wszystkich wymaganych dokumentów w terminie trwania rekrutacji.
* W przypadku rezygnacji przed końcem rekrutacji, na wniosek kandydata przysługuje zwrot wpisowego w wysokości 100 zł.
** Fakturę VAT potwierdzającą dokonanie opłaty rekrutacyjnej i wpisowego wystawia się nie później niż 7 dni od daty wpływu środków pieniężnych na konto Uczelni.
4. Wypełnij formularz
Formularz rekrutacyjny składa się z 11 etapów. Na poszczegolnych etapach prosimy Cię o:
- podanie danych kontaktowych i adresowych,
- podanie informacji o kwalifikacji wstępnej,
- uzupełnienie wyników maturalnych,
- przesłanie zdjęcia,
- uregulowanie płatności.
Po rejestracji konta możesz wielokrotnie wracać do formularza. Nie musisz wypełniać go w całości od razu po rejestracji.
5. Dostarcz dokumenty
Komplet dokumentów należy złożyć osobiście, przez osobę upoważnioną przez Kandydata lub wysłać pocztą tradycyjną do Działu Rekrutacji.
Dział Rekrutacji Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
ul. Sucharskiego 2
35-225 Rzeszów
Pokój RA 8 – parter
W razie jakichkolwiek pytań dyżur w Dziale Rekrutacji prowadzony jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00.
Informacja dla osób z niepełnosprawnością
WSIiZ w Rzeszowie to miejsce przyjazne i otwarte dla osób z niepełnosprawnościami. Jeżeli kandydat posiada ograniczoną sprawność lub jest osobą z niepełnosprawnością i planuje aplikować na WSIiZ, zachęcamy do uprzedniego kontaktu z Działem Rekrutacji w celu zapewnienia kompleksowego wsparcia i asysty w całym procesie rekrutacji w dniu aplikowania.
6. Sprawdź wyniki
Rezultat swojej aplikacji na studia sprawdzisz na specjalnej stronie Wyniki Rekrutacji lub kontaktując się z Działem Rekrutacji WSIiZ.
7. Podpisz umowę
Niedługo po ogłoszeniu wyników rekrutacji, na podany w formularzu adres korespondencyjny, otrzymasz od nas:
- pisemną decyzję o przyjęciu na studia,
- dwie umowy o świadczeniu usług edukacyjnych,
- ślubowanie,
- RODO.
Zapoznaj się dokładnie z treścią dokumentów, które otrzymasz!
Podpisz umowę, ślubowanie i RODO, a następnie dostarcz dokumenty do Działu Rekrutacji WSIiZ – możesz to zrobić za pośrednictwem Poczty Polskiej, kuriera lub osobiście (Rzeszów, ul. Sucharskiego 2, Dział Rekrutacji – pok. RA8).
PAMIĘTAJ
Otrzymasz od nas dwa egzemplarze umowy o świadczeniu usług edukacyjnych. Jeden podpisany egzemplarz wyślij do Działu Rekrutacji WSIiZ, drugi zachowaj dla siebie.
8. Witaj wśród studentów WSIiZ
Po przejściu wszystkich kroków zaczynasz studia we WSIiZ!
Datę spotkania organizacyjnego znajdziesz na odwrocie decyzji o przyjęciu na studia. Dla każdego kierunku studiów odbędzie się osobne spotkanie.
Jeśli chcesz być na bieżąco z życiem studenckim – sledź uczelniane media społecznościowe: