HexaTeam ponownie rozłożył konkurencję na łopatki w kategorii GAMEDEV podczas HackYeah 2025. Tym razem serce jury zespół z WSIiZ skradł grą „Exorcist Hotline”. Drugi zespół, na czele z naszym absolwentem, dostał się do TOP 5.

Tegoroczna edycja HackYeah odbyła się w TAURON Arenie w Krakowie. HexaTeam po niespodziewane zwycięstwo pojechał tam w składzie: Angelika Prędka, Mateusz Seredyński, Mirosław Niemiec, Marek Wawrzak, Piotr Kędzior oraz Igor Jajuga.

– Tym razem jechaliśmy z myślą o networkingu i dobrej zabawie. Nie byliśmy nastawieni na wygraną, ponieważ rok temu zdobyliśmy pierwsze miejsce. Nie sądziliśmy, że będziemy w stanie to powtórzyć – mówi Angelika Prędka.

Wygraną HexaTeam zapewniła realizacja wszystkich założeń, oryginalność pomysłu, dodatkowo wykonany film prezentujący grę oraz prezentacja utrzymana w klimacie całego projektu. – Ponadto udało nam się skończyć projekt dwie godziny przed czasem, więc był to dla nas ogromny sukces. Przed ogłoszeniem TOP 5 poznaliśmy ocenę od sędziów, która wynosiła 4,5/5, więc już wtedy wiedzieliśmy, że zrobiliśmy dobry projekt – wyjaśnia Angelika.

HexaTeam podczas odbioru nagrody na HackYeah 2025

„Exorcist Hotline”

Zwycięski projekt drużyny z WSIiZ to gra „Exorcist Hotline”, oparta na kooperacji dwóch osób. Jedna z nich ma dokument zawierający wskazówki, dzięki którym można rozpoznać typ potwora i sposób na jego pokonanie. Drugi gracz znajduje się w nawiedzonym hotelu, gdzie, korzystając z podpowiedzi od partnera, musi przeżyć i pozbyć się potwora.

Wygrane w tegorocznej i ubiegłorocznej edycji HackYeah to tylko jedne z wielu sukcesów HexaTeam. Do tej pory zdobyli oni także: 3 miejsce i nagrodę w wysokości 5000 złotych na Hackathonie NASA w Stalowej Woli. Ponadto zwyciężyli  w 16. edycji konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych Politechniki Łódzkiej, a wcześniej dostali się do TOP 5 najlepszych zespołów w Polsce w 15. edycji tego samego wydarzenia.

„Exorcist Hotline”
„Exorcist Hotline”

CyberCrabs w TOP 5!

WSIiZ podczas HackYeah miał jeszcze jedną reprezentację – zespół CyberCrabs, na czele którego stanął absolwent WSIiZ, Igor Markiv. Udało im się trafić do TOP 5.

– Byliśmy faworytami. O tym, kto zdobył nagrodę główną, zadecydowały tak naprawdę detale. W naszym przypadku prawdopodobnie zabrakło dostosowania naszej strony do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i dlatego naszą przygodę z HackYeah 2025 zakończyliśmy na etapie dostania się do finału – mówi Igor Markiv.

– Na HackYeah przyjechałem, aby dobrze się bawić, poczuć tę wyjątkową atmosferę, nawiązać ciekawe relacje oraz reprezentować moją uczelnię – WSIiZ. Nie czuję się absolutnie przegrany. To, że dostałem się z zespołem do finału, to już jest duże wyróżnienie – dodał.

Podczas HackYeah zespół CyberCrabs stworzył stronę umożliwiającą kontakt między wolontariuszami a osobami poszukującymi wsparcia. Prototyp, który powstał w trakcie hackathonu, dotyczył Krakowa.

Mentorzy z WSIiZ

W HackYeah w roli mentorów uczestniczyli również pracownicy Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania:

  • Michalina Mróz, dyrektor Centrum Transferu Technologii i Przedsiębiorczości,
  • Jakub Kiryła, pracownik Kolegium Informatyki Stosowanej w Katedrze Sztucznej Inteligencji,
  • Yaroslav Oleshkevych, pracownik WSIiZ w Katedrze Logistyki i Inżynierii Procesowej Kolegium Zarządzania oraz opiekun koła naukowego „LOGIKON”.

HackYeah to największy stacjonarny hackathon w Europie, podczas którego uczestnicy tworzą innowacyjne rozwiązania, by sprostać wyzwaniom technologicznym, społecznym, prawnym i środowiskowym.

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie była partnerem akademickim tego wydarzenia.