Prace dr hab. Patrycji Longawy, prof. WSIiZ, oraz Dominika Kamińskiego, studenta kierunku Projektowanie graficzne, dostały się na wystawę BICeBé 2025. Bienal de Diseño y Cartel Bolivia BICeBé z Boliwii jest najważniejszym konkursem plakatowym w tym kraju oraz jednym z ważniejszych na świecie. Cieszy się on z roku na rok coraz większym zainteresowaniem branży kreatywnej i projektowej z całego świata.
Prace będzie można zobaczyć na wystawie głównej Bienal de Diseño y Cartel Bolivia BICeBé 2025 w październiku br. w dwóch miastach w Boliwii – La Paz i Cochabamba.
Do tegorocznej edycji zgłoszono ponad 12 600 plakatów z 90 krajów świata. Do finału jurorzy wyselekcjonowali tylko 480 plakatów w sześciu różnych kategoriach. Plakat dr hab. Patrycji Longawy, prof. WSIiZ, dostał się do wystawy w kategorii C – PLAKATY REKLAMOWE. Natomiast plakat Dominika Kamińskiego znalazł się w kategorii B – PLAKATY SPOŁECZNOŚCIOWE.
Plakat, który dostał się do konkursu jest plakatem reklamowym. Powstał rok temu, jako reklama międzynarodowej konferencji „Shapes of Dystopia: Trends, Currents and Risks” – w jakim kierunku zmierza nasz świat. Moim założeniem było, aby plakat wzbudzał zaniepokojenie widza i za pomocą przemyślanej metafory graficznej myślę, że udało mi się to osiągnąć. Zarówno kolor, forma i kompozycja dzieła, mają kojarzyć się raczej z negatywnymi emocjami – mówi o swoim plakacie prof. Patrycja Longawa.
Plakat „Wartość” przedstawia monetę pięciozłotową na żółtym tle. Moneta pozbawiona jest nominału „5”, który przypisuje jej wartość. Praca jest komentarzem społecznym na temat rosnącej inflacji i zacierającej się realnej wartości pieniądza. Plakat skłania odbiorcę do zadania sobie pytania: ile dziś naprawdę warte są nasze pieniądze i co jeszcze oprócz nich powinno mieć dla nas wartość? – tak swój plakat opisuje Dominik Kamiński.
Biennale jest organizowane od 2009 roku. Co roku liczba zgłoszeń rośnie:
• 2009 = 1400
• 2013 = 4005
• 2015 = 6444
• 2017 = 6815
• 2019 = 10763
• 2021 = 11521
• 2023 = 12 500
• 2025 = 12648