Na wstępnie Jacek Chmielecki, Head of Global Support w G2A.com opowiedział studentom o tym, w jaki sposób powinni starać się o pracę.
Jak znaleźć dobrą pracę?
– Najważniejsze to odpowiedzieć sobie na trzy pytania: Co chciałbyś robić? Jakie masz umiejętności? Gdzie chciałbyś pracować? Bez jasnych odpowiedzi na te pytania, nie zaczynaj szukać pracy – mówił Jacek Chmielecki. Następnie zwrócił uwagę, że ważną sprawą jest budowanie relacji. – Ile osób z Was podeszło dziś przed imprezą do mnie? – zapytał prelegent. – Niewielu z Was, ale jeśli chcecie mieć dobrą pracę, musicie poznawać ludzi, m.in. na takich wydarzeniach, jak dziś. Przecież my w G2A.com stale szukamy ludzi – dodał. Zwrócił też uwagę na to, by uważać, co publikujemy w internecie. – Cokolwiek wrzucicie do sieci, będzie tam zawsze i na zawsze. A rekruterzy do tego dotrą – zakończył Jacek Chmielewski
Rzeczywistość wirtualna stanie się normą
Od czasu pojawienia się Oculusa, Samsung Gear VR, czy Google Cardboard, wirtualna rzeczywistość (VR) jest coraz bliżej nas. Marcin Kryszpin, Szef Zespołu Oculus w G2A.com opowiedział, jaka przyszłość czeka te technologię. Uczestnicy wydarzenia mogli na własne oczy przekonać się o możliwościach VR. Jak działa? Użytkownik zakłada specjalne okulary, dzięki którym przenosi się do wykreowanej rzeczywistości i może podejmować w niej realne działania. Jego ruchy i decyzje mają wpływ na zmiany w tej rzeczywistości. Będąc w Rzeszowie możemy podróżować przez Alaskę, czy zwiedzać Paryż. Na stoisku przygotowanym przez G2A.com, studenci i uczestnicy panelu wykładowego mogli wejść do wirtualnej rzeczywistości dzięki Oculusowi i porozmawiać o projekcie realizowanym przez G2A.com z wykorzystaniem tego sprzętu i technologii VR.
– Mark Zuckerberg powiedział, że kiedyś dzieliliśmy się tekstem. Teraz publikujemy zdjęcia. W przyszłości filmy będą ważniejsze niż zdjęcia. Następnie inwersyjne doświadczenia, jakie jak wirtualna rzeczywistość staną się normą – przywołał słowa założyciela Facebooka Marcin Kryszpin.
Zastosowań tej technologii jest naprawdę wiele. – Jedną z najciekawszych wydaje się zastosowanie wirtualnej rzeczywistości przy nauce zawodu. Człowiek jest wówczas skupiony w 100% na wykonywanym zadaniu i nic, absolutnie nic go nie rozprasza. Eliminuje się jednocześnie wszelkie zagrożenia, na przykład wypadki – mówił Marcin Kryszpin. Wspomniał też, że dzięki tej technologii można też leczyć fobie.
Rzeczywistość rozszerzona – świat multimediów ukryty za drukowanymi obrazkami
Paweł Janda z firmy MobiTouch podjął temat rzeczywistości rozszerzonej. Czym charakteryzuje się ta technologia? Krótko mówiąc to system łączący świat rzeczywisty z generowanym komputerowo.
– Najczęściej używa się obrazu z kamery, na który nałożona jest, generowana w czasie rzeczywistym, grafika 3D – powiedział Paweł Janda.
Zastosowań tej technologii można mnożyć bez końca – to m.in. aranżacje przestrzeni, przemysł, gry czy turystyka.
– Jakiś czas temu IKEA stworzyła aplikację, dzięki której można przymierzyć meble z najnowszej kolekcji do wnętrza własnego mieszkania – mówił właściciel firmy MobiTouch. – Ale są też inne ciekawe produkty. Ostatnio moja firma wraz z Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie stworzyliśmy papierowy informator rekrutacyjny. Jednak wiele jego elementów dzięki specjalnej aplikacji „helloWSiIZ” ściągniętej na smartfon czy tablet ma swoją kontynuację w środowisku cyfrowym. Na przykład na stronie wydrukowanego informatora widzimy zdjęcie studentki jednego z kierunków. Po „najechaniu” na zdjęcie smartfonem, aplikacja wyświetla filmik, na którym opowiada więcej o kierunku studiów, o możliwościach pracy. Papierowa broszura nabiera więc życia – wyjaśnia Paweł Janda.
Wideo 360 stopni
Podczas wydarzenia Łukasz Bis, Pełnomocnik Dziekana Wydziału Administracji i Nauk Społecznych ds. kierunku grafika komputerowa i produkcja multimedialna we WSIiZ przedstawił prezentację „360 stopni biznesu, czyli jak wykorzystać wideo 360°”. Opowiedział o wykorzystaniu technologii wideo 360 stopni przez przedsiębiorców.
– Daje ona duże, niespotykane dotąd możliwości, bo oglądający film staje się jednocześnie realizatorem obrazu. To on decyduje, w które miejsce i jak długo patrzy, na co zwraca uwagę – powiedział Łukasz Bis.
Wskazał jednak na duże wyzwania produkcyjne. – Nie ma już mowy o dużej ekipie i sprzęcie porozstawianym za kamerą, bo widz może zdecydować, że popatrzy się na to, co dzieje się z boku, czy z tyłu. Produkowanie takiego wideo trzeba więc dobrze przemyśleć i perfekcyjnie zaplanować – dodał Łukasz Bis.
Wydarzenie „Widzieć więcej. Technologie przyszłości” odbyło się 14 kwietnia 2016 roku w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Event poprowadził Szymon Taranda.
Nagrania wideo poszczególnych prezentacji wkrótce!
Zobacz zdjęcia z wydarzenia
Zobacz film z wydarzenia przygotowany przez Radio Eska.