Studenci kierunków Grafika Komputerowa i Produkcja Multimedialna z odrębną ścieżką kształcenia Projektowanie Gier Komputerowych oraz anglojęzycznej ścieżki Game Design & Development na kierunku Informatyka mieli wyjątkową okazję spotkania się z ekspertami z renomowanej firmy People Can Fly, polskiego producenta gier komputerowych. W wydarzeniu brali udział również uczniowie ZS nr 3 w Łańcucie – klasy patronackiej kierunku GKiPM. Spotkanie z cyklu „Loża Biznesu” odbyło się 21 listopada br. w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
People Can Fly, znana z takich tytułów jak: Painkiller, Bulletstorm czy Outriders, podzieliła się swoim doświadczeniem z branży gier, prezentując swoje osiągnięcia, w tym pracę nad grami Gears of War: Judgment oraz współpracę z Epic Games.
W czasie spotkania Co-Head of Studios, Europe Mateusz Kirstein przedstawił czym zajmuje się People Can Fly. Uczestnicy spotkania mogli m.in. poznać historię rozwoju PCF oraz flagowe projekty stworzone przez tego producenta gier komputerowych. Można było zaobserwować oryginalność, innowacyjność i bogatą oprawę graficzną prezentowanych gier, co spotkało się z zainteresowaniem Studentów i Uczniów.
People Can Fly kontynuuje rozwijanie swojej działalności w Polsce, a ich oddział w Rzeszowie istnieje od ponad 5 lat, skupiając się na projektowaniu gier oraz działalności w obszarze motion-capture. W rzeszowskim studio pracuje czworo absolwentów WSIiZ (kierunku Grafika Komputerowa i Produkcja Multimedialna i ścieżki Projektowanie Gier Komputerowych), którzy również wystąpili w wydarzeniu. Agata Szrek-Walkosz (Administraton Coordinator) poprowadziła panel dyskusyjny rozmawiając z Gabrielą Pelc, Piotrem Rodzeniem, Wojciechem Szpalą i Volodymyrem Tarasenko, którzy w czasie studiów odbyli staż w People Can Fly, a teraz pracują już jako młodzi specjaliści w branży game dev (m.in. jako animatorzy, level designerzy, QA testerzy czy specjaliści od assetów). Jak zgodnie przyznali, studia we WSIiZ pozwoliły na nauczenie się wielu przydatnych umiejętności oraz na odnalezienie swoich pasji, a dzięki współpracy Uczelni z People Can Fly mogli odbyć staż i poszerzać swoją wiedzę w praktyce.
Spotkanie w ramach „Loży Biznesu” to nie tylko możliwość posłuchania o tajnikach branży, lecz także szansa na zadawanie pytań. Studenci i Uczniowie mieli okazję zgłębić wiedzę na temat tworzenia gier, a także dowiedzieć się o wymogach i specyfice pracy w tej dynamicznej dziedzinie.
Spotkanie z ekspertami People Can Fly było niezwykle inspirujące i edukacyjne dla naszych studentów. Mieliśmy przyjemność gościć przedstawicieli tak uznanej firmy, która od lat zapisuje się w historii branży gier komputerowych. Mam nadzieję, że nasza współpraca będzie się nadal rozwijać i będziemy mieć okazję organizować kolejne tego typu spotkania – mówi dr Gabriela Piechnik-Czyż, Prodziekan KMiKS ds. Kierunku Grafika Komputerowa i Produkcja Multimedialna. Warto też dodać, że Studenci Projektowania Gier Komputerowych mają okazję spotykać się z przedstawicielami PCF częściej, bo w ramach naszej współpracy eksperci PCF prowadzą specjalistyczne zajęcia – dodaje dr Piechnik-Czyż.
W ramach spotkania uczestnicy mogli zapoznać się z dwoma z kilku graficznych kół naukowych – Extended Realities oraz Kołem Naukowym Gier Planszowych i Fabularnych. Dodatkowo zorganizowana została również wystawa prac studenckich przygotowanych na przestrzeni lat pod okiem dr Patrycji Longawy i dr Mikołaja Birka. Prace prezentowały różnorodność talentów na kierunku Grafika Komputerowa i Produkcja Multimedialna.
Myślę, że spotkanie z People Can Fly nie tylko poszerzyło horyzonty wiedzy naszych studentów, ale również zainspirowało ich do dalszych wysiłków i pracy w kierunku projektowania graficznego. Jestem wdzięczna za zaangażowanie się w cały ten proces firmy PCF i cieszę się, że możemy dostarczać naszym studentom takie wartościowe doświadczenia – tłumaczy dr Piechnik-Czyż.