Game Industry Conference to największa w Polsce konferencja poświęcona tematyce tworzenia gier. Konferencja jest miejscem sprzyjającym zawieraniu kontaktów biznesowych, dyskusjom na temat aktualnych trendów oraz wymianie cennych doświadczeń. Czynny udział w konferencji wzięła wykładowczyni WSIiZ – Gabriela Giefert.

Game Industry Conference

Uczestnicy konferencji mogą wziąć udział w prelekcjach dotyczących funkcjonowania w branży gier, jej rozwoju i nowych technologii, których jest coraz więcej na rynku. Prowadzone są również spotkania na temat technicznych aspektów poszczególnych stanowisk przy projektowaniu gier m.in dla programistów, animatorów czy level designerów.

GIC jest doskonałym miejscem na nawiązywanie znajomości z osobami działającymi w branży Game Dev’u, zarówno z tymi, którzy od lat specjalizują się w konkretnych obszarach projektowania gier, jak i z osobami, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę. Tematyka prelekcji jest niezwykle szeroka. Spotkania mają kilka form: panele w formie aktywnej dyskusji pomiędzy prowadzącymi a uczestnikami; roundtable, czyli wspólne posiedzenie przy stole i dyskusja na temat przewodni; czy forma AUA (Ask Us Anything), gdzie główną rolę grali uczestnicy napędzający dyskusję pytaniami do specjalistów.

Wykładowczyni WSIiZ na GIC

W trakcie konferencji wzięłam udział m.in w panelu na temat wyzwań, jakie mają osoby zajmujące się efektami specjalnymi w grach i o tym, jak odsunięty od reszty stanowisk (np. Artystów czy programistów) jest projektant efektów. Miałam także okazję uczestniczyć w omówieniu artystycznego procesu projektowego gry Frostpunk II, poznać, jak zespół projektował nowe rozwiązania, zarówno wizualne, jak i techniczne, aby dokładnie i czytelnie pokazać graczowi, jak druga część gry jest powiązania z pierwszą, będąc jednocześnie całkowicie osobnym produktem – mówi Gabriela Giefert, z Katedry Projektowania Graficznego Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej WSIiZ.

Z zakresu projektowania koncepcyjnego nasza wykładowczyni uczestniczyła również w kilku prelekcjach m.in „Different Faces of Art”, „Why Modern Artists Need to Be More Technical” czy „Concept Art Workflow in Video Gamess„, którą prowadziła Izabella Pudłowska, Concept Artist w studiu CD Projekt RED. Spotkanie „Concept Art Workflow in Video Gamess dotyczyło nie tylko procesu projektowego przy tworzeniu konceptów do gier, ale także technologii AI.

Prowadząca bardzo przejrzyście uzasadniła swój dystans do korzystania z tego typu rozwiązań przy projektowaniu koncepcyjnym. Po zakończeniu tego panelu miałam przyjemność omówić procesy projektowe, których Pani Izabella używa w swojej pracy – wyjaśnia Gabriela Giefert.

Obecność dydaktyków z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na takich wydarzeniach, to poszerzanie wiedzy o najnowszych technologiach w środowisku projektowania gier oraz lepsze zrozumienie potrzeb rozwijającego się rynku pracy.

Udział w konferencji stworzył również doskonałą okazję do wymiany doświadczeń z przedstawicielami innych ośrodków akademickich oraz praktykami z branży, co sprzyja rozwojowi kompetencji i umacnianiu relacji między środowiskiem naukowym, a przemysłem kreatywnym. Konferencja stworzyła możliwość rozmów z przedstawicielami firm i instytucji, które mogą stać się partnerami uczelni w zakresie projektów badawczo-rozwojowych, staży i praktyk studenckich – podsumowuje Gabriela Giefert.