Przedstawiciele Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej uczestniczyli w Konferencji Mobile Trends! WSIiZ prowadzi liczne kierunki związane z komunikowaniem i marketingiem, takie jak Grafika Komputerowa i Produkcja Multimedialna, Digital Marketing oraz Marketing i Nowe Media. Są to kierunki wymagające ciągłego rozwoju, a obecność blisko branży jest absolutnie niezbędna.
WSIiZ reprezentowali – dr Gabriela Piechnik-Czyż (Prodziekan KMiKS ds. kierunku Grafika Komputerowa i Produkcja Multimedialna), mgr Łukasz Bis (Prodziekan KMiKS ds. kierunku Digital Marketing), który jest również odpowiedzialny za kierunek Marketing i Nowe Media oraz mgr Aleksandra Skura – prowadząca zajęcia na kierunku GKiPM.
Konferencja Mobile Trends, która odbyła się w dniach 21-22 marca 2024 roku w Krakowie, była świetną okazją do wymiany doświadczeń, znalezienia inspiracji i dzielenia się wiedzą z szeroką społecznością praktyków i naukowców związaną z komunikacją cyfrową. Konferencja obejmowała sześć ścieżek tematycznych: AI, Zarządzanie, UX Design, Fintech, Marketing oraz Commerce. Wzięło w niej udział ponad 400 osób z całej Polski, reprezentujących zarówno agencje kreatywne, domy mediowe, agencje influencerów, studia projektowe, firmy technologiczne, softwarehouse’y, jak i jednostki badawcze. Uczestnicy mieli okazję wysłuchać ponad 50 prelekcji.
Na scenie MTC wystąpił m.in. Łukasz Bis, EMBA, Prodziekan KMiKS WSIiZ ds. kierunku Digital Marketing, z tematem „Zadowolić każdego„, opowiadając o dostępności cyfrowej, jej znaczeniu w projektowaniu interfejsów i rozwoju biznesu. Była to refleksja na temat świata, gdzie obraz przeważa, a czas jest cenny. „Czy naprawdę stawiamy człowieka w centrum projektowania, czy może pomijamy pewne grupy? W swoim wystąpieniu przeanalizowałem, jak projektować uniwersalnie, dotykając istotnych kwestii często ignorowanych. Zwróciłem uwagę na konsekwencje, jakie idą za stosowaniem koncepcji projektowania uniwersalnego. Moim celem było rozpoczęcie dyskusji o wartościach w projektowaniu, które mogą przekroczyć oczekiwania” – mówił Łukasz Bis.
„Konferencja Mobile Trends jest pełna wartościowych wystąpień, z których można czerpać wiedzę oraz inspirację. Najbardziej wartościowym wystąpieniem dla mnie okazała się prezentacja Wojciecha Popieli „Emocje w projektowaniu produktów cyfrowych – zrozumienie neuromarketingu kluczem do sukcesu”, dzięki niej dowiedziałam się jak świadomie stosować i wytwarzać obrazy. Kluczowe było zagadnienie o ich wpływie na odczucia odbiorców jak i na co zwracają uwagę” – powiedziała mgr Aleksandra Skura.
Dr Gabriela Piechnik-Czyż zwróciła natomiast uwagę, iż: „Obecność na tego typu konferencjach, to świetna okazja do poszerzenia wiedzy, dostrzeżenia nowych perspektyw i przede wszystkim wymiana doświadczeń z ekspertami, ale także dostrzeżenie kierunku rozwoju branży. To wszystko przekłada się na podnoszenie jakości zajęć na kierunkach graficznych i medialnych”.
Wśród wyróżniających się wystąpień pozostałych mówców należy wspomnieć o prezentacji Aleksandry Matysiak i Katarzyny Modrzyńskiej pt. „Jak kukurydza sprzedaje na TikToku?”, która opierała się na wprowadzeniu kreatywnego marketingu oraz na tym, jak zastosowanie krótkich form filmowych wzbudza zainteresowanie wśród młodszego pokolenia. Ta prelekcja pozwoliła zagłębić się w jedną z platform mediów społecznościowych – TikTok – i zrozumieć jej znaczenie w komunikacji z pokoleniem Z i Alpha.
Interesujące okazało się również przedstawienie wyników neurobadań Marcina Stopy i Gabi Lupy z Neuroinsight Lab by SeeWidely, zatytułowane „Czy AI przekroczyło granice percepcji klientów?”. Prezentacja skupiała się na tym, jak postrzegane są materiały wizualne, i w których miejscach koncentruje się ludzkie oko. Badania te zostały przeprowadzone przy użyciu urządzenia do eyetrackingu. To doświadczenie przedstawiło perspektywę widza i dzięki temu wiemy, jak w odpowiedni sposób projektować i komponować elementy wykorzystywane np. przy tworzeniu komunikacji wizualnej.
Katarzyna Szczęsna opowiedziała o Ethical design w swoim wystąpieniu „Ethical design – czyli jak ekonomia behawioralna może pomóc nam w budowaniu lepszych doświadczeń w czasach AI”, zastanawiając się nad tym, czy projektanci biorą pod uwagę, jaki wpływ wywierają nowe produkty na odbiorców. Pokazała również, jak ekonomia behawioralna może pomóc w budowaniu angażujących w etyczny sposób produktów.
To wydarzenie było niezwykle cenne – szczególnie, że stanowi również pole do współpracy pomiędzy WSIiZ a organizatorami MTC, na przykład w kontekście partnerskiego wydarzenia, jakim jest Konferencja InternetBeta.