Genius Universitatis to ogólnopolski konkurs na kreatywną kampanię rekrutacyjną uczelni. W tym roku odbyła się jego szósta edycja. Jednym z finalistów konkursu została Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, jako jedyna uczelnia z Podkarpacia.

Ogłoszenie wyników konkursu Genius Universitatis miało miejsce podczas XXVII Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego 2017 w Pałacu Kultury i Nauki. W tej edycji konkursu zgłoszono ponad 100 prac z kilkudziesięciu polskich uczelni. Kapituła oceniająca składała się ze znanych specjalistów ds. marketingu m.in.: Katarzyny Dragović, założycielki Szkoły Mistrzów Reklamy, Jacka Kotarbińskiego, ekonomisty, eksperta w zakresie marketingu strategicznego, rozwoju innowacji i zarządzania sprzedażą, Pawła Tkaczyka, właściciela agencji brandingowej MIDEA, Jacka Szlaka, redaktora naczelnego portalu Marketing przy Kawie oraz Bianki Siwińskiej, dyrektor zarządzającej Fundacji Edukacyjnej Perspektywy.

W tegorocznej edycji konkursu w kategorii „reklama prasowa” wyróżniona została Wyższa Szkoła Informatyki i Zarzadzania w Rzeszowie, która zajęła drugą pozycję. Na pierwszym miejscu we wspomnianej kategorii uplasowała się Politechnika Wrocławska, a trzecie miejsce uzyskała Politechnika Gdańska.

Konkurs jest organizowany od sześciu lat. W 2013 nagrodzono informator rekrutacyjny oraz gadżet promocyjny WSIiZ. Rok później, serwis rekrutacyjny. W minionym roku doceniono nasze „Warsztaty graficzne dla maturzystów – (GRA)fika”, przygotowane z myślą o potencjalnych kandydatach na studia na grafice komputerowej i produkcji multimedialnej. Zajęliśmy wówczas trzecie miejsce w kategorii event wspierający rekrutację. W tym roku wysoko oceniono naszą reklamę prasową, promującą elitarne, jedyne takie w Polsce, studia Aviation Management (Zarządzanie Lotnictwem) – informuje Aneta Rozborska, dyrektor ds. Rekrutacji i Marketingu WSIiZ w Rzeszowie.

Paweł Tkaczyk specjalista ds. marketingu i wizerunku, podczas prezentacji nagrodzonego materiału prasowego WSIiZ, podsumował – Czyste, przejrzyste, z jasnym komunikatem i grafiką dopasowaną do tekstu.

Od trzech lat konsekwentnie realizujemy strategię marketingową, podług której przedstawiamy twarze studentów, którzy wybrali konkretny kierunek studiów i są z niego zadowoleni. W ten sposób chcemy pokazać kandydatom na studia, że mogą się z tymi osobami utożsamiać, i że tak jak ich starsi koledzy mogą spełniać swoje plany i marzenia. Wszystko jest w zasięgu ich ręki, a WSIiZ to dobry wybór na wymarzoną przyszłość – dodaje dyrektor Rozborska.

Genius Universitatis – duch miejsca, opiekuńcza siła wyzwalająca poczucie wspólnoty studentów i ich mistrzów, jest ideą łączącą misje wszystkich liczących się szkół wyższych – mówi Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy organizującej konkurs. – Ta idea buduje wartościowe strategie promocyjne uczelni w warunkach niżu demograficznego, kiedy profesjonalny marketing – dodany do pozycji rankingowej uczelni – rozstrzyga o rekrutacyjnym sukcesie. Nasz konkurs pomaga uczelniom spojrzeć na ich marketingowe działania z pozycji eksperckiej, wskazuje przykłady dobrze prowadzonych kampanii, podpowiada też, w jakim kierunku prowadzić promocję oferty uczelnianej.

W obecnej edycji konkursu można było przedstawić narzędzia marketingowe wykorzystywane w promocji uczelnianej rekrutacji na studia w roku akademickim 2016/17. Każda uczelnia mogła zgłosić pracę w takich kategoriach jak: reklama prasowa wspierająca rekrutację, event wspierający rekrutację, kampania w mediach społecznościowych, content marketing, rekrutacyjny serwis internetowy oraz video online.

Zwycięzcy edycji 2017