Studenci Grafiki komputerowej i produkcji multimedialnej reprezentujący zespół „Hexateam” znaleźli się w TOP 5 najlepszych zespołów w Polsce w konkursie Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych. Organizatorem piętnastej edycji konkursu była Politechnika Łódzka. 

Zespół „Hexateam” w składzie: Angelika Prędka, Marek Wawrzak, Igor Jajuga, Mateusz Seredyński (studenci Grafiki komputerowej i produkcji multimedialnej we WSIiZ) oraz Artur Szałyga (student Politechniki Rzeszowskiej) podczas konkursu zaprezentował grę „Teethcarnation”. 

Gra dotyczy motywu śmierci klinicznej. Nasz zespół chciał poruszyć ten temat w nawiązaniu do „walki z demonami” jaką toczą ludzie, których dotyka to doświadczenie. Celem gry jest pokonanie wszystkich przeciwników i rozwiązanie wszystkich zagadek, aby powrócić do rzeczywistości. Gracz musi przechodzić coraz to trudniejsze poziomy, na których przypomina sobie swoją historię. Jesteśmy zadowoleni z efektu końcowego, gdyż sama gra powstała również w nietypowy sposób – mówi Angelika Prędka, jedna z autorek gry. Jak dodaje, zespół Hexateam to grupa ludzi, którzy poznali się miesiąc temu i w tak krótkim czasie udało się stworzyć projekt gry i znaleźć się w finale konkursu w Łodzi. Nasz projekt wyróżnia fakt, iż był tworzony w dość ograniczonym czasie w przeciwieństwie do reszty finalistów, a jednak był porównywalnie dobry. Otrzymaliśmy spore zainteresowanie ze strony obecnych tam sponsorów i partnerów, co motywuje nas do dalszego rozwoju projektu. Planujemy dokończyć grę i opublikować ją w Internecie – mówi Angelika. 

 

Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych został przeprowadzony po raz pierwszy w 2008 roku w Instytucie Informatyki Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej. W konkursie mogą brać udział wszystkie osoby, które zapisały się przynajmniej na jeden z kluczowych przedmiotów, który swym zakresem merytorycznym obejmował tematykę tworzenia gier komputerowych (Programowanie silnika gier, Programowanie gier komputerowych, Programowanie kart graficznych i konsol, Technologie symulacji komputerowych , Rendering Czasu Rzeczywistego i Zarządzanie projektami programistycznymi).