Z jakich technologii korzystamy w tworzeniu gier i animacji? Jak krok po kroku zaprojektować postać do gry komputerowej? Między innymi z tymi pytaniami zmierzyli się uczestnicy warsztatów GRA(fika). W warsztatach graficznych zorganizowanych przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie wzięło udział prawie 20 uczniów szkół średnich z regionu podkarpackiego.

Dzięki warsztatom poprowadzonych w przemiłej atmosferze przekonałam się, jak ogromne możliwości daje mi praca z odpowiednim programem komputerowym w połączeniu z tabletem graficznym. Zyskałam pewność, że grafika komputerowa to kierunek, w którym chcę się kształcić – mówi Karina Bębenek, absolwentka VI Liceum Ogólnokształcącego w Rzeszowie.

Zajęcia prowadził Mikołaj Birek – absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Sztuk Pięknych im. Piotra Michałowskiego w Rzeszowie, oraz Grafiki na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Młody grafik, muzyk, twórca nagradzanych filmów animowanych, wykładowca akademicki WSIiZ wprowadził uczestników w świat grafiki komputerowej.

W ramach 20 godzin warsztatów uczniowie poznali m.in. zasady kompozycji i wykorzystywania kolorów, możliwości programu Adobe Photoshop czy specyfikę pracy z tabletem graficznym. Był też czas na prezentacje prac, które powstały w ramach tych spotkań.

Umiejętności, jakie zdobyli uczestnicy są tylko namiastką tego, czego można nauczyć się na kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna.

Warsztaty graficzne we WSIiZ to świetna okazja do sprawdzenia i podniesienie swoich umiejętności w zakresie pracy w programach graficznych. Najczęściej korzystają z nich młodzi ludzie, którzy zastanawiają się nad studiami i karierą związana z szeroko rozumianą grafiką, np. tworzeniem gier czy animacji, komunikacją wizualną – podsumowuje Agata Warywoda ze WSIiZ odpowiedzialna za organizację warsztatów.

Galeria