Komunikacja wizualna oraz nowe media były tematem New Media Meeting – spotkania organizowanego w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania. Wydarzenie było okazją do dyskusji w gronie ekspertów na temat współczesnych trendów oraz wyzwań związanych z dynamicznym rozwojem mediów.

New Media Meeting to pierwsza edycja wydarzenia, która w zamyśle organizatorów ma przerodzić się w imprezę cykliczną. Jest ona konsekwencją prowadzonej przez uczelnię polityki kształcenia – nastawionej na nowe media oraz komunikację wizualną.

W sesji plenarnej New Media Meeting pojawiły się dwa wystąpienia, pierwszym tematem był „Data scientist – zawód XXI wieku”. Prelegent, dr Wiktor Cwynar, prezes zarządu Splentum, partnera strategicznego kierunku media cyfrowe i komunikacja wizerunkowa, zaprezentował m.in. proste sposoby wizualizacji informacji i danych. Jako przykład posłużyła infografika „Podkarpacki biznes w latach 2010-2014”, oparta na danych gromadzonych i przetwarzanych przez Splentum. – Przeciętny człowiek najpierw patrzy, potem czyta – mówił Wiktor Cwynar. Dobrze przygotowana wizualizacja danych nie tylko pozwala szybciej dostrzec kluczowe informacje, ale w przypadku gdy mówimy o edukacji, może istotnie wspierać proces dydaktyczny. – Jak pokazują badania, graficzna prezentacja materiału dydaktycznego, aktywuje równocześnie obydwie półkule mózgu, przyspieszając proces przyswajania treści – dodaje Wiktor Cwynar. – W tym przypadku z infografiki szybko możemy dowiedzieć się m.in. że podkarpackie przedsiębiorstwa są mocno zadłużone: pożyczone środki finansują średnio blisko połowę ich majątków, co widać też w polityce handlowej – dodał prelegent.

Pojawienie się nowych mediów wprowadziło prawdziwą rewolucję w komunikowaniu, która dotknęła także marketing. O ile kiedyś dominowała reklama natarczywa, mająca za zadanie osaczyć odbiorcę, obecnie tryumfy święci reklama celowa, mająca precyzyjnie trafić do potencjalnego konsumenta. Te kwestie omówione zostały w drugim wystąpieniu sesji plenarnej, zatytułowanym „Nowe trendy w emarketingu”, którego autorem był Wojciech Szymański, dyrektor Działu Marketingu Internetowego w agencji interaktywnej Ideo Sp. z o.o., partnera strategicznego kierunku grafika komputerowa i produkcja multimedialna – Podejście do klienta jest całkowicie inne niż kilka lat temu. Kiedyś chodziło o to, aby dotrzeć do jak największej liczby osób, by zasięg był jak największy, mniej ważna była grupa docelowa – wyjaśniał Wojciech Szymański z Ideo. – Trochę ginie zawód o nazwie „marketingowiec”, ale pojawiają się inne, takie jak growth hacker. On jest w 90% tym marketingowcem, ale w 10% zawiera takie umiejętności techniczne jak obsługa Photoshopa czy Google Analitics. – podkreślał prelegent.

Wśród tematów pojawiły się również media społecznościowe, z których coraz częściej korzystamy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. O portalach społecznościowych, ich przyszłości, a także obecnej sytuacji opowiedziała Ewa Gyurkovich z Ever Press: – Na Facebooka można narzekać, mówi się o jego wadach, ale wciąż jest to najbardziej popularne medium społecznościowe. Poza tym, wbrew pozorom, konkurencją dla Facebooka nie są inne, podobne, rozbudowane portale społecznościowe, ale te uproszczone, jednofunkcyjne, minimalistyczne jak Snapchat czy Instagram. Wśród występujących byli też m.in. Mateusz Kustra z RS Group Dom Mediowy, mówiący o handlu w mediach i marketingu, Marzena Mazurek z Radia Eska Rzeszów przedstawiła nowe wyzwania stojące przed tradycyjnymi mediami i samymi dziennikarzami, Michał Bomba z Showdown Films, który opowiedział o video marketingu oraz Michał Ręczkowicz z PrimeBit Studio, którego tematem wystąpienia był marketing w grach komputerowych. Wszystkie prezentacje były oceniane przez zgromadzonych za pośrednictwem strony www.ocen.tv. Aplikacja pozwala uczestnikom konferencji na żywo wyrażać opinie o trwających wystąpieniach – mogą one być pozytywne lub negatywne. Z raportu oddanych głosów wynika, że wśród prelegentów najwyższe oceny od publiczności otrzymali Paulina Kawa z Life Roots oraz Michał Bomba z Showdown Films. Aplikację www.ocen.tv zaprezentował Benedykt Ożóg, który również wziął udział w jednym z paneli odnosząc się do roli lidera w zespole oraz znaczenia współpracy i dobrej komunikacji w grupie.

Spotkanie było też okazją do nawiązania kontaktów ze specjalistami oraz poszukiwania ofert praktyk i staży: – Przyjechaliśmy tutaj z trzema ofertami dla studentów: pierwsza z nich to praktyki dla grafików, którzy znają Photoshopa i Ilustratora. Jeżeli te osoby się sprawdzą, my im zaproponujemy pracę lub płatny staż – mówi Marzena Tylus-Niewiadomska z Cyfrowa Foto, firmy będącej sponsorem New Media Meeting. – Szukamy również marketingowców, osób od tworzenia treści do strony internetowej oraz zarządzania portalem. Trzecia oferta to event manager, czyli osoba organizująca wydarzenia dla fotografów, która będzie jeździła po całej Polsce i reprezentowała naszą firmę podczas tych spotkań. Praktycznym wymiarem wydarzenia było między innymi umożliwienie uczniom szkół ponadgimnazjalnych i studentom bezpośredniego kontaktu z reprezentantami firm działających na rzeszowskim rynku.

New Media Meeting zorganizowała Katedra Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, Biuro Karier WSIiZ oraz PrimeBit Studio, natomiast partnerami New Media Meeting były firmy Brand24, Splentum, Ideo Sp. z o.o. i Ever Press. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Marszałek Województwa Podkarpackiego. Patronatem medialnym spotkanie objęły: Polskie Radio Rzeszów, TVP3 Rzeszów, Mój Rzeszów portal miejski, Rzeszów News portal informacyjny, Imprezy.Rzeszow.pl, TV Łańcut Grupa medialna, Gazeta Codzienna Nowiny, Nowiny24 oraz Radio Via.

Wydarzenie odbyło się 14 czerwca 2016 roku w Klubie Akademickim IQ w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Zobacz zdjęcia z wydarzenia