Najnowszy numer magazynu Intro.media poświęcony został w całości komunikacji cyfrowej. Z powodu pandemii to jeden z ważniejszych tematów debaty publicznej w ostatnich miesiącach.

Komunikacja cyfrowa to także nowy kierunek oferowany przez WSIiZ. W jego programie uwzględniono przedmioty łączące wiedzę o komunikowaniu ze znajomością funkcjonowania biznesu i jego otoczenia. W najnowszym numerze magazynu Intro na temat Komunikacji cyfrowejdr Barbarą Przywarą, Prodziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej, rozmawiał Wiktor Brożbar.

Na cyfrowe komunikowanie się jesteśmy skazani, ale musimy mieć świadomość jego wad. O zagrożeniach związanych z komunikacją cyfrową piszą Mateusz Ciurkot w artykule „Kto znajduje się po drugiej stronie?” i Aleksandra Kościelna w tekście na temat cyfrowej prywatności. Wtóruje im Łukasz Dunaj, który zajął się zakupami online. O ile ryzyka korzystania z sieci są stosunkowo dobrze znane tzw. millenialsom, którzy w świecie nowych technologii wyrośli, to niekoniecznie inne pokolenia muszą być świadome tych zagrożeń. Kinga Krówka przeanalizowała, co robią w sieci najmłodsi oraz najstarsi jej użytkownicy. W numerze pojwiła się także kwestia zajęć zdalnych – o tym, jak odbierają je ich uczestnicy, pisze Sandra Skubis.

Na deser redakcja Intro.Magazynu proponuje felieton Natalii Pavliuk o tym, jak studenci z jej grupy – pomimo szczerych chęci – nie zostali gwiazdami Wikipedii. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie, podobnie jak wszystkie wspomniane wcześniej artykuły, znajduje się w najnowszym numerze Intro.Magazynu.

XXI wiek przyniósł zmiany w komunikacji, których może oczekiwaliśmy wszyscy – ale nie sądziliśmy, że nastąpią tak szybko. W wyniku pandemii wiele branż – w tym edukacyjna – musiały bardzo szybko nauczyć się korzystać z cyfrowych technologii w swojej codziennej pracy. Cyfrowe platformy komunikacyjne okazały się nie tyle przydatne, co konieczne, a Ci, którzy unikali ich jak ognia, musieli pogodzić się z nową rzeczywistością. Bardzo szybko okazało się też, że brakuje specjalistów umiejących zarządzać cyfrowym obiegiem informacji na takim poziomie, jakiego rynek i jego uczestnicy by oczekiwali – mówi dr Iwona Leonowicz-Bukała, opiekunka redakcji IntroMagazynu.

Wszystkie teksty do tego numeru powstały w ramach pracy zdalnej z przedmiotu Dziennikarstwo online w semestrze letnim 2020/2021.