W ramach cyklu MASTERCLASS dla ścieżki Projektowanie gier komputerowych na kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna odbyły się dwa wykłady prowadzone przez doświadczonych specjalistów z branży gamedev z firmy People Can Fly – wyłącznego partnera strategicznego ścieżki PGK. Prelegentami byli: Artur Grzeszczak, TechQA Specialist oraz Adrian Czyżowski – Narrative Designer. Studenci mieli okazję zdobyć praktyczną wiedzę i poznać kulisy tworzenia gier – od pierwszych kroków w produkcji po budowanie złożonych, żyjących światów.
Miłe złego początki, czyli jak zrobić swoją pierwszą grę
TechQA Specialist Artur Grzeszczak poprowadził inspirujące spotkanie dla początkujących twórców gier. Podczas wykładu omówione zostały kluczowe wyzwania stojące przed osobami stawiającymi pierwsze kroki w gamedevie. Specjalista zaproponował studentom dodatkowe ścieżki rozwoju w tworzeniu gier poprzez małe kroki tj. branie udziału w Game Jam czy konkursach u twórców. Opowiedział również o samym procesie, że jest wymagający cierpliwości i determinacji, a także pełen pułapek, w które mogą wpaść na początku kariery. Zachęcał studentów do samodzielnej pracy, tworzenia, ponieważ każda rzecz, jaką tworzą przybliża ich do sukcesu.
Living World – creating the society in gamedev
Narrative Designer Adrian Czyżowski przedstawił fascynujący temat tworzenia realistycznych, żyjących światów w grach. Uczestnicy poznali mechanizmy kreowania interaktywnych społeczeństw oraz sposoby animowania m.in. postaci niezależnych (NPC), które reagują na działania gracza. Ekspert zaprezentował również porównanie, kiedy warto używać sztucznej inteligencji dla postaci i świata rozgrywki, a kiedy wykorzystanie AI staje się utrudnieniem.