– Ten nowy projekt służyć będzie nie tylko studentom dziennikarstwa czy informatyki, ale także nowych kierunków, czyli media cyfrowe i komunikacja wizerunkowa oraz grafika komputerowa i produkcja multimedialna – mówi dr Łukasz Błąd, który z ramienia uczelni nadzoruje działalność INTRO.MEDIA.
Multimedia rządzą
Nowa grupa medialna to narzędzie na miarę naszych czasów. Jest nowoczesnym medium elektronicznym umożliwiającym wszechstronne i multimedialne łączenie dziennikarstwa tradycyjnego i on-line.
– INTRO.MEDIA to nowa formuła działających od lat na naszej uczelni mediów studenckich. Zmiana idzie z duchem czasu, tak skonstruowana grupa medialna daje studentom możliwość sprawdzenia w praktyce, właściwie od pierwszego dnia studiów, jak wygląda dziś praca w mediach – od zaplanowania materiału, poprzez research, po kompleksową jego realizację i oprawę z wykorzystaniem multimediów – wyjaśnia dr Anna Martens, Prodziekan Wydziału Administracji i Nauk Społecznych.
W ramach koncernu działać będzie m.in. informacyjny serwis internetowy a także internetowa stacja radiowa. Studenci będą też tworzyć materiały filmowe. Będą relacjonować nie tylko uczelniane wydarzenia, ale też to, co ważne dla mieszkańców Rzeszowa i okolic. Nie zabraknie ich też na miejskich imprezach rozrywkowych i kulturalnych.
Prof. Tomasz Goban-Klas chwali pomysł
– Mówimy tutaj o różnych kanałach przekazu informacji: tekstowym, audialnym, audialno-wizualnym. Należy to oceniać zgodnie z duchem czasu, której przejawem jest tzw. konwergencja mediów. Dawniej gazeta zawierała wyłącznie sam tekst, teraz towarzyszy jej grafika, rysunek czy fotografia. Portal do tego pozwala także na zamieszczanie wideo, to wzbogaca przekazywaną informację. Jeden adres tych mediów pozwoli łączyć – można powiedzieć „pod jednym dachem” – zarówno odbiorców jak i twórców treści – komentuje powstanie nowej grupy medialnej medioznawca prof. Tomasz Goban-Klas.
Dzięki nowej inicjatywie studenci WSIiZ będą mogli szlifować swój warsztat w profesjonalnej redakcji, pod okiem specjalistów. W ramach grupy medialnej zapoznają się z podstawowymi zasadami estetyki i etyki dziennikarskiej. Wykształcą w sobie umiejętności związane z różnymi formami, gatunkami i zadaniami współczesnego dziennikarstwa, a także dbałość o kulturę słowa i poprawność stosowania języka polskiego.
Zobacz więcej: www.intro.media