Przed wyborami w 2007 roku nauczył polityków Platformy Obywatelskiej, jak powinni się „komunikować” z wyborcami… Wygrała wybory w cuglach. Wkrótce partia ta chce znów skorzystać z jego usług. Najpierw jednak swoją wiedzą o zasadach skutecznego komunikowania się postanowił podzielić się ze studentami i pracownikami WSIiZ. Adam Łaszyn – dla wielu osób w środowisku Public Relations, to człowiek instytucja.

Jego wykład odbył się w ramach IV Ogólnopolskiego Seminarium Public Relations. I jak przystało na profesjonalistę „w temacie”, było czego posłuchać. Cóż, kto jak kto, ale Adam Łaszyn rzeczywiście wie jak dotrzeć do odbiorców.

– Są pewne uniwersalne zasady, które sprawiają, że komunikacja jest efektywna lub nie – mówił podczas swojego wykładu.

Sam swoje przykłady oparł o tzw.” Formułę 3M”, którą stworzył Steve Ellis. Owe „M”, to: message, messenger i medium. Odpowiedni ich dobór sprawi, że komunikat, który chcemy wysłać w świat nie tylko dotrze do odbiorców, ale także zostanie zrozumiany.

A z tym bywa różnie. Badania przeprowadzone swego czasu przez „Wiadomości” wykazały, że większość ich widzów nie rozumie np. słowa… struktura.

– A co dopiero terminów pochodnych, takich jak chociażby infrastruktura, strukturalny… – mówi Adam Łaszyn.

Pułapek, w które często wpadamy na co dzień próbując dotrzeć do kogoś z naszym komunikatem jest wiele.
Jedno jest jednak pewne… Adam Łaszyn ustrzegł się jednego z najgorszych – jak zresztą sam twierdzi – elementów procesu komunikowania się…

Co, jak co, ale na jego wykładzie na pewno nie wiało nudą!

Fot. Szymon Taranda i Adam Janusz