Bartłomiej Rafał Białas na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie obronił pracę doktorską i otrzymał stopień naukowy doktora w dziedzinie nauki społeczne, w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości.
Doktor Bartłomiej Rafał Białas obronił prace doktorską pt. „The impact of brand management in politics on candidates competitive advantage in the U.S. presidential elections”. Promotorami pracy byli dr hab. Janusz Nesterak, prof. UEK oraz dr hab. Adam Figiel, prof. UEK. Praca bada proces budowania silnej i atrakcyjnej marki politycznej oraz wpływ dobrze opracowanej strategii marki politycznej na postrzeganie kandydata na prezydenta przez wyborców-konsumentów w kontekście wyborów prezydenckich w USA.
Dr Bartłomiej Rafał Białas od ponad 20 lat specjalizuje się w strategicznym brandingu i marketingu (Brand Strategy, Competitive Marketing Strategies, Cross-Cultural Consumer Psychology). Pracował dla międzynarodowych agencji brandingowych, marketingowych i reklamowych. Jest profesorem wizytującym na prestiżowych uniwersytetach w Ameryce Łacińskiej i Europie.