1 lipca 2018 roku WSIiZ jako druga uczelnia w Polsce została przyjęta do grona członków Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Rzeszowska uczelnia będzie współpracować z IAB głównie w obszarze badań Internetu oraz rozwijania nowatorskich ścieżek kształcenia.

Badania Internetu
Współpraca WSIiZ z IAB Polska sięga 2015 roku. Organizacja jest patronem merytorycznym jednej z największych branżowych konferencji internetowych w Polsce – Internet Beta Conference, którą uczelnia organizuje od 2009 roku. To podczas jednej z edycji wydarzenia powstał pomysł, aby zacieśnić realizowaną na różnych polach współpracę i przekształcić ją w systematyczne działania.

Pierwszy wspólny projekt badawczy, który będzie realizowany przez WSIiZ wspólnie z IAB Polska, został już zatwierdzony do realizacji. Dotyczy on wykorzystywania Internetu i aplikacji mobilnych przez pracowników branży internetowej w Polsce i innych krajach, w których działa Związek. Badania zakończą się w 2019 r., a ich wyniki zostaną opublikowane we wspólnym raporcie oraz czasopismach naukowych.

Edukacja w zakresie marketingu internetowego
W ramach prowadzonych na szeroką skalę działań edukacyjnych IAB Polska jest od 2017 roku Partnerem strategicznym kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, w obrębie którego WSIiZ kształci na studiach I stopniaII stopnia. W ramach współpracy przedstawiciele IAB Polska opiniują plany studiów na tym kierunku w zakresie treści związanych z marketingiem internetowym.

Od 2017 r. uczelnia prowadzi także międzykierunkową specjalność z zakresu marketingu internetowego akredytowaną przez IAB Polska – Digital marketing, która przygotowuje do egzaminu w ramach programu certyfikacji kompetencji w zakresie e-marketingu DIMAQ. Program specjalności został opracowany wspólnie przez pracowników naukowo-dydaktycznych WSIiZ oraz IAB Polska, które wsparło uczelnię w doborze kadry trenerskiej. W tym roku specjalność ukończyli studenci z aż 6 różnych kierunków studiów.

O IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 230 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe i reklamowe, oraz tworzy, prezentuje i wdraża branżowe standardy jakościowe. Przygotowuje raporty, badania rynku online i poradniki, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów (MIXX Awards), warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ, IAB Internet Week). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – standard kompetencji oraz program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu.

IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią światowych struktur IAB, członkiem IAB Europe oraz IAB Tech Lab, a także Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej i Business Center Club.

Autor: Iwona Leonowicz-Bukała