Licznie przybyłych gości na VIII już Kongres Public Relations swoim inauguracyjnym wystąpieniem przywitał prof. dr hab. Jerzy Chłopecki, Protektor WSIiZ . Życzył on wszystkim zgromadzonym owocnych, wartościowych intelektualnie debat oraz satysfakcji ze spotkania.
„Czego się Jaś nie nauczy….”
W następnym przemówieniu Wiesław Gałązka, Redaktor, Kierownik Pracowni Badań Komunikacji Politycznej i PR Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu mówi o szkoleniach wizerunkowych polskich polityków. Pokazuje istotny wpływ mediów bulwarowych na obraz polskiej sceny politycznej. Media oczekują poczytności, oglądalności dlatego polityk staje się towarem, bowiem nic bardziej nie przyciąga uwagi odbiorcy jak sensacja. Dodaje również, że zmiana wizerunku to nic innego jak manipulacja. Bez komentarza również nie pozostaje demoralizacja, oraz nieudolny wizerunek polskich polityków.
Największe wpadki 2008/2009 wg Adama Łaszyna
Adam Łaszyn Prezes Alert Media wybrał dziesięć najciekawszych wydarzeń medialnych na przełomie roku 2008/2009. Dotyczyły one niestety głównie „wpadek” czy wizerunkowych katastrof polityków. Przeprowadzona została także analiza i ocena działań medialnych głównych partii politycznych. Autor referatu zwrócił uwagę na popularne aktualnie zjawisko blogów, które z niszowego narzędzia Pr, w ostatnim roku stało się jego czołowym narzędziem. Pod koniec wystąpienia wywiązała się żywa dyskusja na temat kondycji polskiego PR, pokazywanego w mediach niemalże jako choroby oraz deprawowanego za sprawą polityków. Czego skutkiem jest list otwarty branży PR protestujący przeciwko nadużywaniu w debacie publicznej terminu public realtions oraz utożsamianiu go z manipulacją, propagandą czy kłamstwem.
Autor: Katarzyna Hil
Transmicja kongresu dostępna jest tutaj.
Zapraszamy do Galerii, w której można obejrzeć zdjęcia z pierwszego dnia VIII Kongresu Public Relations