– Głównym celem projektu jest wykształcenie postaw przedsiębiorczych u uczniów szkół ponadgimnazjalnych – wyjaśnia Wojciech Pitura z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, administrator konkursu.
Czy kształtowanie takich postaw wśród młodzieży jest potrzebne? – Zdecydowanie tak. Przedsiębiorczość jest postawą, która w dużej mierze decyduje o życiowym powodzeniu i sukcesie człowieka. To zdolność konsekwentnego dążenia do realizacji wyznaczonych celów, szukania nowych rozwiązań i wdrażania ich w działaniu. To odwaga w podejmowaniu decyzji osobistych i zawodowych. Mówiąc krótko to zdolność „brania spraw w swoje ręce” – mówi Małgorzata Matląg, opiekun finalistów z Zespołu Szkół Elektryczno-Mechanicznych w Nowym Sączu.
Konkurs „Wirtualny Menedżer 4” znakomicie wpisuje się w potrzeby kształtowania wśród młodzieży postaw przedsiębiorczych.
Właśnie zakończyły się eliminacje do finału, który odbędzie się 7 i 8 czerwca 2016 roku w Centrum Edukacji Międzynarodowej WSIiZ. O zwycięstwo walczyć będzie 8 drużyn.
Są to uczniowie z następujących szkół:
• Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni
• I Liceum Ogólnokształcące w Przemyślu
• Zespół Szkół Elektryczno-Mechanicznych w Nowym Sączu
• Zespół Szkół Nr 1 w Rzeszowie
• Zespół Szkół Technicznych w Jaśle
• Zespół Szkół Ekonomicznych w Brzozowie – Technikum nr 1 w Brzozowie
• Liceum Ogólnokształcące w Janowie Lubelskim
• Technikum TEB Edukacja w Krakowie
Konkurs jest realizowany z wykorzystaniem symulacji biznesowej „Innowacyjne Przedsiębiorstwo Produkcyjne”, a uczniowie biorący w nim udział wcielą się w zarządy wirtualnych przedsiębiorstw.
– Innowacyjne Przedsiębiorstwo Produkcyjne to wyrafinowany program komputerowy, który naśladuje konkurencyjny, ciągle zmieniający się rynek. W odróżnieniu od nauki tradycyjnej, opartej na podręcznikach teoretycznych, ćwiczenie symulacyjne umożliwia uczniom czy menedżerom naukę i zdobywanie doświadczenia poprzez podejmowanie realistycznych decyzji biznesowych – dodaje Wojciech Pitura.
– Konkurs „Wirtualny Menedżer” wykorzystując biznesową grę symulacyjną świetnie wpisuje się w potrzeby i oczekiwania uczniów. Doskonale rozwija kreatywność, umiejętność abstrakcyjnego i twórczego myślenia oraz działań zespołowych. Młodzi ludzie mogą poczuć się jak przedsiębiorcy, którzy muszą podejmować szereg decyzji mających wpływ na pozycję ich firmy na rynku – mówi Małgorzata Matląg.
– Dzięki konkursowi pogłębiłem wiedzę z zakresu przedsiębiorczości oraz zdobyłem umiejętności związane z zarządzaniem firmą. Uważam, że bardzo ważnym elementem konkursu opartego o symulację biznesową jest możliwość podejmowania decyzji, które mają realny wpływ na wyniki zarządzanej firmy mówi Jan Busz z I Liceum Ogólnokształcące w Przemyślu. – W konkursie najfajniejsza jest możliwość rywalizowania z innymi zespołami. Taki konkurs to nie tylko zgłębianie wiedzy ekonomicznej, ale też fajna zabawa, dzięki której jest wiele emocji w trakcie sprowadzania wyników z poszczególnych miesięcy działalności naszych wirtualnych firm – dodaje Jan.
„Wirtualny Menedżer 4” składa się dwóch etapów: rozgrywka eliminacyjna oraz rozgrywka finałowa. W konkursie udział wzięli uczniowie z 56 szkół. Do wygrania są nowoczesne tablety, czytniki e-booków i odtwarzacze mp4.
Szczegółowe informacje na temat konkursu: www.wm.wsiz.pl.