Konferencja Mobile Trends, poświęcona m.in. rozwiązaniom mobilnym, UX/UI oraz działaniom marketingowym czy zagadnieniom związanych z AI, odbyła się 27-28 marca 2025 roku w Krakowie. Wzięli w niej udział wykładowcy Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej WSIiZ.
Mobile Trends to zawsze dobry moment, żeby złapać kontakt z rynkiem i zweryfikować, w jakim kierunku zmierzają technologie i branża marketingowa czy UXowa. Dzięki uczestnictwu w takich wydarzeniach nasza kadra jest na bieżąco, co przekłada się i na aktualizację planów studiów, ale i bezpośrednio na treści przedmiotów – mówi uczestniczka konferencji, dr Gabriela Piechnik-Czyż, Prodziekanka ds. kierunków Digital Marketing oraz Grafika Komputerowa i Produkcja Multimedialna.
W trakcie konferencji uczestnicy mogli brać udział w prelekcjach podzielonych na 6 sekcji tematycznych. W pierwszy dzień AI, UX Design oraz Management, w drugi dzień – Marketing, Commerce i Fintech. Warto zaznaczyć, że na scenie Marketing swoje wystąpienia mieli przedstawiciele firm partnerskich naszej Uczelni – Weronika Ladzińska z PromoTraffic oraz dr inż. Wojciech Szymański z Ideo Force.
Udział w konferencji pozwolił mi spojrzeć na kwestie, z którymi pracujemy na co dzień z nowej perspektywy. Prezentacja o sztucznej inteligencji i emocjach była jedną z ciekawszych. Natomiast scena UX Design i Marketing pozwoliły na zwrócenie uwagi co jest ważne w projektowaniu i komunikacji z użytkownikiem oraz rzuciły nowy punkt widzenia na poruszane zagadnienia. Wróciłam z dużą dawką inspiracji i nowej wiedzy, którą już wdrażamy w treściach zajęć – podsumowała udział w konferencji dr Gabriela Piechnik-Czyż.