Po wakacyjnej przerwie do Niezłej Sztuki wróciły Social Media Czwartki. Dwudzieste drugie, bezpłatne spotkania social media ponownie zgromadziły freelancerów, specjalistów od PR, jak i początkujących w branży mediów społecznościowych. Organizatorem wydarzenia była agencja Interactive Vision, natomiast partnerem – Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
Integracja, budowanie nowych relacji, dzielenie się wiedzą oraz dobra zabawa – to główne idee przyświecające organizatorom i uczestnikom czwartkowych spotkań dotyczących social media.
Nie inaczej było i tym razem, gdy tematem przewodnim zostały employer branding oraz networking.
Olga Żółkiewicz, na co dzień pracująca w dziale marketingu firmy informatycznej Billenium, przekazała zebranym w kawiarni Niezła Sztuka swoje porady dotyczące działań employer branding w social mediach przy ograniczonym budżecie.
Prelegentka przedstawiła pytania, na które warto odpowiedzieć rozpoczynając prowadzenie profilu firmy lub marki w mediach społecznościowych. Przede wszystkim skupiła się na tym jakie w praktyce istnieją rodzaje niskobudżetowych zadań, co robić i czego unikać w działaniach marketingowych, oraz jakie narzędzia mogą okazać się przydatne podczas komunikacji w social media.
Jako drugi tego wieczoru głos zabrał Maciej Stęga – freelancer w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi, ale przede wszystkim doświadczony networker. Ta ostatnia dziedzina była tematem jego prezentacji, w trakcie której omówił powiązane z nią konteksty.
Oprócz definicji oraz odpowiedzi na pytanie: „Po co networking?” Stęga omówił aplikacje tj. Facebook oraz LinkedIn pod względem przydatności w nawiązywaniu kontaktów biznesowych. Przedstawił również zasady tworzenia odpowiednich wiadomości i prowadzenia skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych.
Spotkanie zwieńczyły indywidualne dyskusje oraz wymiana doświadczeń pomiędzy zebranymi, czyli Networking w praktyce. Eksperci, którzy dzielili się wcześniej swoją wiedzą publicznie, przekazywali ją również w prywatnych rozmowach po zakończeniu części oficjalnej.
Autorzy tekstu:
Michał Mryczko,
Magdalena Kiełbowicz