Projekt GreenTech Horizons jest międzynarodowym przedsięwzięciem mającym na celu wspieranie podwójnej transformacji ekologicznej i cyfrowej poprzez edukację oraz innowacje w regionach Azji Wschodniej, Azji Środkowej oraz krajach sąsiedztwa wschodniego Unii Europejskiej. Skupia się na budowaniu kompetencji w obszarze zielonego rozwoju, cyfryzacji oraz przedsiębiorczości, które stanowią fundament zrównoważonego wzrostu gospodarczego i odpowiedzi na globalne wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi i cyfryzacją gospodarki.
Projekt obejmuje współpracę między uczelniami wyższymi i partnerami z różnych sektorów w Azerbejdżanie, Kazachstanie, Mongolii oraz krajach UE. Celem jest stworzenie nowoczesnego ekosystemu edukacyjnego opartego na modelu kształcenia łączącym zielone, cyfrowe i biznesowe kompetencje, który odpowiada na potrzeby rynku pracy w kontekście podwójnej transformacji. Działania w ramach projektu obejmują opracowanie innowacyjnych narzędzi edukacyjnych, w tym ekosystemu e-learningowego, który umożliwi dostęp do wiedzy na odległość oraz wsparcie dla kadry dydaktycznej.
Główne cele projektu:
- Przeprowadzenie analizy potrzeb kompetencyjnych związanych z podwójną transformacją (ekologiczną i cyfrową).
- Opracowanie modułowego modelu kształcenia, który integruje zielone, cyfrowe i biznesowe kompetencje.
- Stworzenie innowacyjnego ekosystemu e-learningowego, w tym kursów online oraz Massive Open Online Courses (MOOC).
- Szkolenie kadry dydaktycznej w zakresie wdrażania nowych treści związanych z ekologiczną i cyfrową transformacją.
- Pilotażowe wdrożenie rozwiązań edukacyjnych w ośmiu uczelniach wyższych w Azerbejdżanie, Kazachstanie i Mongolii.
Projekt ten stanowi krok w stronę zrównoważonego rozwoju, zrównoważonej edukacji oraz wzmocnienia współpracy międzynarodowej w obszarze wykształcenia i innowacji technologicznych.
Koordynator projektu: Uniwersytet w Nowym Sadzie (Serbia)
Data realizacji projektu: 01.11.2024 - 30.10.2027
Program z którego finansowany jest projekt: Erasmus+ Capacity Building in the Field of Higher Education, Strand 2 (ERASMUS-EDU-2024-CBHE-STRAND-2)
OPIS PROJEKTU STRONA PROGRAMU